Activeren Viaplay

  • 3 November 2023
  • 11 reacties
  • 198 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Odido beweert dat ze de activatiecode van Viaplay naar mij hebben verzonden, maar dat is niet waar. Ondanks dat ik meer dan 10 keer contact heb opgenomen met de klantenservice, lijkt het erop dat de medewerkers niet goed op de hoogte zijn en ze sturen me van het kastje naar de muur zonder duidelijke antwoorden. Wat nog erger is, is dat ze de schuld afschuiven op mij of op de klantenservice van Viaplay.Ik kan geen gebruik maken van Viaplay omdat ik geen activatiecode heb ontvangen, waardoor ik niet kan inloggen.

Jason van Odido 5 maanden geleden

@Jay69 Bedankt voor je terugkoppeling! Ik stel even een welllicht overbodige en reeds gestelde vraag: heb je de aanmeldlink in Mijn Odido gebruikt? Anders krijg je volgens mij geen activatiecode toegestuurd. We wachten het onderzoek van de techneuten af. Ik kan niets meer bieden dan dat zij kunnen doen, maar wil wel voor alle zekerheid voorgaande vraag checken en uitsluiten.

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Jay69, geen zorgen: ik wil er graag voor zorgen dat jouw Viaplay account goed geactiveerd wordt, zodat je hiervan gebruik kan maken! Ik zie dat je al telefonisch contact met ons gehad en mijn collega heeft dit voor je doorgezet naar de technische afdeling. Mijn collega's gaan hiermee aan de slag voor je om ervoor te zorgen dat dit opgelost gaat worden. Zodra hier een update over is, laten we dit gelijk aan je weten! 

Beste Nora,

Bedankt voor je reactie. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaring met internet en tv redelijk goed en snel is verlopen, zonder enige problemen. Omdat ik handig ben en veel dingen zelf kan installeren of corrigeren, verdient dit eerlijk gezegd 4 sterren. Maar ik begrijp niet waarom ik een activatiecode nodig heb om mijn geabonneerde Viaplay tv te activeren, en waarom ze die code nog niet hebben gestuurd. Het lijkt me niet zo moeilijk om een activatiecode door te geven. Ik ben hier al 3 weken mee bezig, maar tot nu toe neemt niemand de verantwoordelijkheid om dit kleine probleem op te lossen! Daarom begrijp ik de frustratie van de klanten die 93% 1 ster hebben gegeven. Ik vraag me af wat er gebeurt als ik morgen problemen heb met een andere dienst van Odido. Ik ben bang dat hetzelfde probleem zich zal voordoen. Odido moet er alles aan doen om mij als tevreden klant te behouden, zodat ik bij Odido blijf. Maar tot nu toe heb ik geen enkele reden om mijn abonnement voor volgend jaar te verlengen.

Met vriendelijke groet, 

Jay

Zie je ergens een activatiecode in mijn account dat snap ik niet, 22 October is mijn abonnement ingegaan en tot heden kon ik niet gebruik maken waar ik recht op heb

Reputatie 7
Badge +16

@Jay69 Bedankt voor je terugkoppeling! Ik stel even een welllicht overbodige en reeds gestelde vraag: heb je de aanmeldlink in Mijn Odido gebruikt? Anders krijg je volgens mij geen activatiecode toegestuurd. We wachten het onderzoek van de techneuten af. Ik kan niets meer bieden dan dat zij kunnen doen, maar wil wel voor alle zekerheid voorgaande vraag checken en uitsluiten.

Het probleem is dat ik geen aanmeldlink heb gezien in mijn account. Ik ontving een e-mail (eerste screenshot) met de boodschap 'ACTIVEER NU JE VIAPLAY ACCOUNT VIA MIJN ODIDO'. Ik heb op mijn Odido geklikt, vervolgens ingelogd en mijn account bekeken (tweede screenshot), maar nergens vond ik een link om mijn Viaplay te activeren.

Ik heb herhaaldelijk contact opgenomen met Viaplay, maar zij beweren allemaal dat het probleem bij Odido ligt.

Ondertussen heb ik de hoop opgegeven. Aangezien ik door dit probleem geen gebruik kan maken van de betaalde dienst, zou ik graag gecompenseerd worden.

 

gr

Jay

De klantenservice heeft tot nu toe drie tickets voor mij aangemaakt. Ik heb een e-mail ontvangen waarin staat dat ik binnen drie werkdagen een reactie zou krijgen. Helaas heb ik nog geen enkele reactie ontvangen op de drie tickets. Eerlijk gezegd vraag ik me af of Odido de klant serieus neemt. Dit komt onbetrouwbaar over.                                                                                                                                                                              

Reputatie 6
Badge +2

@Jay69, ik zie inderdaad staan dat dit probleem in onderzoek is bij onze technische dienst. Ik ga hier direct voor je achter aan! 
 

 

 

 

Odido beweert dat ze de activatiecode van Viaplay naar mij hebben verzonden, maar dat is niet waar. Ondanks dat ik meer dan 10 keer contact heb opgenomen met de klantenservice, lijkt het erop dat de medewerkers niet goed op de hoogte zijn en ze sturen me van het kastje naar de muur zonder duidelijke antwoorden. Wat nog erger is, is dat ze de schuld afschuiven op mij of op de klantenservice van Viaplay.Ik kan geen gebruik maken van Viaplay omdat ik geen activatiecode heb ontvangen, waardoor ik niet kan inloggen.

Beste medewerkers van Odido, ik heb precies hetzelfde probleem. Ik mis de activatiecode voor Viaplay. Inmiddels ben ik 55 wachtminuten en 2 medewerkers verder, maar helaas nog niet opgelost. 

 

Reputatie 7
Badge +1

Volgens “ingewijden” zou het zo zijn dat na de laatste F1 race op 26 november bij diverse providers Via Play stoppen, het zou kunnen zijn dat er een mogelijkheid bestond dat tijdens de WK darts Via Play weer open gaat.

Of dat wel of niet waar is durf ik niet te zeggen, als je de artikelen in de media zo lees is Via Play zo goed als failliet, althans de beurswaarde is zo goed als niks.

Naar mijn overtuiging is Via Play veel te duur voor wat men betaald, vergelijk ik het b.v. met Ziggo sport dan krijg je bij Ziggo voor dat geld 6 zenders, met veel live sport, Via Play is bij de providers alleen tijdens een race open is mij tenminste verteld.

Ik heb de hoop opgegeven en mijn abonnement na 3 weken frustratie beëindigd. De klantenservice leek weinig begrip te hebben. Na één melding dat ik geen Viaplay meer wil en mijn geld terug wil, hebben ze weliswaar het bedrag teruggestort. Echter, het voelde zinloos, omdat ik niet werd geholpen. Ze maakten drie tickets voor mijn probleem en beloofden binnen 3 dagen te reageren, maar ik heb geen enkele reactie ontvangen. Zelfs een medewerker beloofde mijn zaak persoonlijk op te lossen en binnen een uur terug te bellen, maar helaas is dat nooit gebeurd. Ik ben echt teleurgesteld in hun service.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @SylkeK, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Je dient Viaplay zelf te activeren in Mijn Odido. Dat kan via deze link: www.odido.nl/my/Viaplay-instellingen. Je hebt op 19-09 een e-mail gehad met: Je Odido voor thuis abonnement is aangepast. In die e-mail staat een activatielink, je komt dan ook in Mijn Odido. 

 

Hey @Jay69, ik vind het jammer om te horen dat het ons niet gelukt is om jou hiermee te helpen. Mijn exuses voor het ongemak. Mijn advies als mede F1 fan, gebruik F1 TV. Het commentaar is hier ook een stuk leuker om naar te luisteren en je hebt meer point of views!

Reageer