Beantwoord

Afstandsbediening

  • 4 January 2024
  • 9 reacties
  • 238 Bekeken

Hoi allemaal. Ik heb een Hisense tv en sinds kort ben ik overgestapt naar Odido voor tv en internet. De afstandsbediening van de tv werkt goed voor alles van de tv. Ik kan er helaas niet mee zappen, dus van zender veranderen. Nu dacht ik: Ok, no problem ik gebruik wel de afstandsbediening van Odido.

Nou komt t 😂 De afstandsbediening van Odido werkt goed met de tv en ook de box. Kan er alles mee. Behalve van source veranderen. Hiervoor moet ik elke keer de Hisense ab pakken. Ik kan op de Odido op de input knop drukken en kom dan op t scherm met meerdere inputs (hdmi 1,2 enso).
 

Of ik ben ongelooflijk dom, maar krijg de source niet veranderd. Nogmaals op dezelfde knop drukken en ik zit weer op mijn zender. De pijltjes toetsen doen ook niks. Geen enkele knop reageert nadat ik op de input knop heb gedruk.

Please help 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 5 January 2024, 11:06

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Sumiesan, welkom op onze Community!

Sommige tv's kunnen niet van source veranderen met een afstandsbediening van een TV Box. Dan dien je inderdaad te switchen naar de afstandsbediening van je tv zelf. Dit heb ik zelf ook met mijn Samsung tv thuis. Dat is echt iets tv eigen en kunnen we ook niks aan veranderen jammer genoeg. 

Wel apart dat dat niet kan. Zeker een verbeterpunt voor jullie. Had hiervoor kpn. Hiermee lukte t wel. Zowel met een Samsung als Hisense tv. Dan maar als oude mensen meerdere ab op tafel laten staan 😂👍

Reputatie 7
Badge +6

@Sumiesan Er is wel een andere mogelijkheid. Een moderator kan de TV-box omruilen voor een mediabox. Daar zit een nieuwe afstandsbediening bij waarmee je wel met de pijltjestoetsen van source kunt veranderen. Mocht je daarin geïnteresseerd zijn, laat het hier even weten. Dan kan een moderator dat voor je regelen.

Wat is t verschil tussen die twee? Ik heb de box net nieuw. Dus ga er dan ook vanuit dat ik een nieuwe afstandsbediening heb. Kan iemand van Odido dit bevestigen?

Reputatie 7
Badge +6

Het grote verschil is dat je op de mediabox ook apps als Netflix en dergelijke kunt installeren. Verder werken ze vergelijkbaar. Als je een afstandsbediening met een roze knop rechtsboven hebt, heb je de oude tv-box. Heb je een witte knop rechtsboven, dan heb je de nieuwe mediabox. De mediabox is sinds 27 november beschikbaar, maar het moment van bestellen is leidend, niet wanneer je het pakket hebt ontvangen.

Aah ok duidelijk. Ik heb nu een tv box met roze knop op de ab idd. Zou dan bij deze graag in aanmerking komen voor een mediabox

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Sumiesan, zeker weten! Ik heb de omruiling meteen in orde gemaakt. Je krijgt nog een bevestiging per e-mail, inclusief de instructie voor de retour van de TV Box. De Mediabox ontvang je binnen vijf tot zeven werkdagen, het ligt aan de bezorgdienst. Je krijgt van deze partij een trackinglink zodra deze in handen is van de bezorger!

Reputatie 7
Badge +1

Ik gebruik ook de nieuwe mediabox en nu viel me net iets op, geprobeerd om met de source knop van ingang te veranderen, dit lukt niet wat wel lukt om de a.b. uit te schakelen er mee, m.a.w. zodra je een keer op de source knop heb gedrukt moet je de a.b. weer activeren door een van de batterijen een stukje terug te schuiven en vervolgens weer contact te laten maken

Nou lekker dan 😂👍 M’n mediabox is al onderweg

Reageer