Beantwoord

Afstandsbediening

  • 19 March 2024
  • 2 reacties
  • 27 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedendag,

 

Een aantal weken geleden ben ik overgestapt van Tweak naar Odido voor internet en tv,. Er is toen een monteur geweest om te installeren. Sinds die tijd gaat telkens als ik de tv aanzet met de witte knop op de afstandsbediening ook de receiver aan. Ik denk dat de monteur de receiver heeft gekoppeld aan de afstandsbediening, ondanks dat ik zei dat ik dat niet wilde. Ik wil nl. gewoon het geluid van de tv zelf. Hoe krijg ik dit weer goed? Moet dan de afstandsbediening opnieuw gekoppeld worden en hoe gaat dit in zijn werk?

Graag een reactie.

 

Met een vriendelijke groet,

Peter Schalk

 

icon

Beste antwoord door PSchalk 19 March 2024, 16:37

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @PSchalk, dat is absoluut een mogelijkheid, goed dat je hulp inschakelt! Ga hiervoor in het menu naar Instellingen --> Apparaatvoorkeuren --> Weergave en geluid --> HDMI CEC. Hier kan je de instellingen uitzetten die ervoor zorgen dat de TV automatisch de Mediabox aanzet via de HDMI koppeling.

Geef het gerust aan als je nog met andere vragen zit, ik zie je graag volledig genieten van je beeld!

Mod edit:

Hoi @PSchalk, dat is absoluut een mogelijkheid, goed dat je hulp inschakelt! Ga hiervoor in het menu naar Instellingen --> Apparaatvoorkeuren --> Weergave en geluid --> HDMI CEC. Hier kan je de instellingen uitzetten die ervoor zorgen dat de TV automatisch de Mediabox aanzet via de HDMI koppeling.

Geef het gerust aan als je nog met andere vragen zit, ik zie je graag volledig genieten van je beeld!

Dank voor de reactie. Ik heb CEC uitgezet en dat heeft geholpen. Ik kan nu de tv, de tv box en de receiver los van elkaar aan- en uitzetten.

Reageer