Beantwoord

Afstandsbediening koppelen aan TV Box


  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Goede morgen . Met de afstandsbediening van t mobile kan ik wel de tv bedienen maar de box reageert nergens op . Wat kan ik hier aan doen?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 16 June 2022, 10:31

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

17 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bhoog 

Heb je hier al gekeken? Je vindt hier veel handige tips die mogelijk kunnen helpen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bhoog, zoals Waqqas al aangeeft, kun je de afstandsbediening koppelen met de tips in het gelinkte topic. Mocht de link om wat voor reden dan ook niet werken, heb ik het hieronder samengevat voor je: 

Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Ook op onze servicepagina staat een uitgebreid stappenplan, zo kun je straks de T-Mobile afstandsbediening gebruiken voor zowel de tv als de TV Box! 😄

Afstandsbediening | Gebruiken, koppelen, resetten | T-Mobile Thuis

 We hebben het allemaal geprobeerd maar geen resultaat. de tv kunnen we wel aan en uit zetten maar de box reageert nergens op. 

Reputatie 7
Badge +16

@Bhoog Ik zie dat je de afstandsbediening met magenta-knop hebt, althans die staat geregistreerd in het systeem, gebruik je die ook daadwerkelijk? Soms duurt stap 2 iets langer dan verwacht, sterker nog: sommige smart tv’s hebben 30 seconden nodig om uit te schakelen. De Samsung QLED van mijn ouders deed er welgeteld 42 seconden over. Wat voor smart tv heb je thuis staan?

Het probleem is dat de afstandsbediening wel werkt op de tv maar niet op de box. We kunnen niet zappen het menu openen de gids, terugkijken etc etc. We kunnen wel de tv aan en uitzetten en het volume op de tv hoger en lager zetten

Reputatie 7
Badge +16

@Bhoog Heb je de bovenstaande stappen exact uitgevoerd? Elke afstandsbediening van T-Mobile (dus die wij toestuurden in de installatiedoos/met de TV Box mee) kan gekoppeld worden aan zowel tv als TV Box - de enige uitzondering hierop is wanneer jij een Grundig of Solera televisie hebt. Die twee merken zijn niet compatibel met onze afstandsbediening; of welke ab dan ook - dat ligt in dat uitzonderlijke geval echt aan het tv-merk jammer genoeg.

Ja we hebben alle stappen keurig door lopen. De tv en box zijn al een aantal jaar aan elkaar gekoppeld dus dat zou ook geen probleem moeten zijn. We kunnen alleen onze t mobile box niet bedienen hij wil niet aan of uit met de afstandsbediening en reageert nergens op. Ook niet na resetten of loskoppelen etc etc

Reputatie 7
Badge +16

@Bhoog Wat voor merk televisie heb je thuis in gebruik? Je probeert het koppelen wel met de T-Mobile afstandsbediening en niet die van de tv zelf toch? Eventjes een stomme vraag allicht, maar soms is het niet altijd duidelijk dat we met het koppelen van de ab die van T-Mobile bedoelen! 😄

Beste Jason . 

We gebruiken al tijden de afstandsbediening van T-Mobile die van de tv ligt voor de sier in de la. Het probleem is niet dat de afstandsbediening niet werkt op de tv ...dat doet hij wel. De afstandsbediening werkt niet op de T-Mobile box! Dat is waar hij voor bedoeld is en dat werkt niet meer. Ook niet na resetten van de box en de afstandsbediening. De tv daar werkt hij wel op !

Reputatie 7
Badge +16

Ik las je vraag per ongeluk andersom, sorry hiervoor!

Erg vreemd dat de box niet meer reageert op de ab, dan kun je het beste de TV Box een harde reset geven. Hoe je dat doet, lees je in dit artikel: Hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset? | T-Mobile Community

Let er wel op dat je bij een harde reset, ook wel factory reset of fabrieksreset genoemd, alles terugzet naar de fabrieksinstellingen. 

Indien het hierna nog niet goed werkt, stuur ik je direct een nieuwe ab toe!

Nou harde reset gedaan ... En dan moet ik inloggen en dat kan niet want de afstandsbediening werkt niet op de box. Of de box reageert niet op de afstandsbediening....... 

Reputatie 7
Badge +16

Je kunt een USB-toetsenbord gebruiken als afstandsbediening door deze aan te sluiten op de TV Box; dan kun je de cijfers intoetsen zodat je de tv-pincode en het tv-klantnummer kunt invoeren. Heb je een USB-toetsenbord thuis? 

Indien dit ook niet werkt; ik heb een nieuwe ab toegestuurd. Deze ontvang je naar alle waarschijnlijkheid zaterdag. Wat voor smart tv heb je thuis? Je kunt op bijna alle smart tv’s, behalve op LG, de T-Mobile TV-app downloaden, dan kun je met je eigen ab de codes invoeren.

Kun je eens een foto sturen van hoe je TV Box staat? Misschien een gekke vraag, maar ik begin te vermoeden dat de T-Mobile ab het infraroodsignaal niet kan versturen naar de box omdat deze bijvoorbeeld net niet in lijn met de ab is of achter een object zit.

Sorry Jason maar als de box niet in lijn staat met de afstandsbediening dan had deze al die maanden niet moeten reageren . We wachten de nieuwe afstandsbediening wel af mocht dit dan nog niet werken dan kijken we naar ander mogelijkheden. Met vriendelijke groet 

Reputatie 7
Badge +16

@Bhoog Het kan zijn dat de box verplaatst is of dat het infraroodsignaal niet goed doorkomt wegens andere oorzaken - dat is op afstand natuurlijk slechts een idee, maar ik heb het vaak genoeg voorbij zien komen om het toch als potentiële boosdoener te willen controleren.

Laatste vraag dan: het zou fysiek gezien vrijwel onmogelijk moeten zijn dat de T-Mobile afstandsbediening wel op de tv reageert, maar niet op de TV Box zelf. Dat duit op een probleem op signaal-gebied of bron-gebied. 

Zou je nog een aller laatste keer de volgende check willen uitvoeren, alsjeblieft? Sorry voor alle vragen, ik probeer alleen te helpen en wil het liefst dat het nu opgelost is!

Stap 1

Druk de cijfertoetsen <1> en <6> tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert

Stap 2

Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet gelukt

Met bovenstaande stappen reset je de ab. Nu weet ik dat je dit al gedaan hebt, maar na een harde reset zou het sowieso moeten werken - tenzij bijvoorbeeld de batterijen op zijn.

Reputatie 7
Badge +16

Nog een laatste kanttekening betreffende een reset en het loskoppelen van de T-Mobile ab: wanneer je dit uitvoert, zou de ab sowieso niet meer moeten reageren op de televisie. Het koppelen is daarmee immers afgebroken. Hiermee wil ik absoluut niet in twijfel trekken wat jij ervaart, maar meer aangeven dat we de oorzaak dan elders dienen te zoeken. De nieuwe ab is sowieso onderweg in ieder geval, daarmee sluiten we dan alles uit. Het blijft wel een vreemde gewaarwording zo en zou niet mogen voorkomen, sorry voor het ongemak!

We hebben de al gedownload op de smart tv en die werkt prima. We wachten verder rustig af .Mocht het met de nieuwe ab niet werken dan nemen we weer contact op. Tot nu bedankt voor al de tips . Groet B. Hoog

Reputatie 7

Super om te lezen @Bhoog! Fijn dat je ons hier op de hoogte houdt. Ik hoop dat de nieuwe afstandsbediening dé oplossing is! 😊