afstandsbediening ontkoppelen

  • 8 March 2024
  • 7 reacties
  • 93 Bekeken

De monteur heeft bij ons tv van odido geïnstalleerd. Nu kan ik alleen niet de tv aan/uit zetten en het geluid bedienen met de afstandsbediening van odido. Deze heeft een koppeling gemaakt met onze beamer ipv tv. Dus wanneer ik de tv aan wil zetten gaat de beamer aan en niet de tv. Verder werkt de afstandsbediening goed. In de instellingen krijg ik het niet aangepast. Als ik de beamer wil ontkoppelen wordt er aangegeven dat er geen andere apparaten zijn. Hoe los ik dit op??

Cal van Odido 1 maand geleden

Hoi @Willemijnhijnen, leuk dat je een beamer hebt, dat vind ik zelf altijd extra genieten! Nu begrijp ik volledig dat je ook graag gebruik maakt van de Mediabox. Het beste kan je eerst de afstandsbediening ontkoppelen en vervolgens (als de beamer uitstaat) de afstandsbediening opnieuw koppelen. Dit kan je doen door de volgende stappen te volgen:

  • Ontkoppelen: Druk tegelijk op [ok] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Herkoppelen: Druk tegelijk op [ok] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Ik verwacht dat je hiermee weer snel kan genieten, ik wens je er alvast veel plezier mee! 😄

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Willemijnhijnen, leuk dat je een beamer hebt, dat vind ik zelf altijd extra genieten! Nu begrijp ik volledig dat je ook graag gebruik maakt van de Mediabox. Het beste kan je eerst de afstandsbediening ontkoppelen en vervolgens (als de beamer uitstaat) de afstandsbediening opnieuw koppelen. Dit kan je doen door de volgende stappen te volgen:

  • Ontkoppelen: Druk tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Herkoppelen: Druk tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Ik verwacht dat je hiermee weer snel kan genieten, ik wens je er alvast veel plezier mee! 😄

Bedankt voor je bericht! Ik kan niet op die manier ontkoppelen omdat de tv/media box niet reageert op de volume knop. 😔

Ik heb de box terug gezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw opgestart. Op een gegeven moment kom je in een menu dat je de afstandsbediening kan koppelen voor geluid en n tv aan/uit. Dan geeft ik het merk tv op, doe de test. Dit werkt niet. Dan geeft ik aan dat het niet werkt en kies probeer het opnieuw. Dan komt er steeds te staan dat de tv niet ingesteld kan worden. 

Nu werkt de knop voor zenders omhoog en omlaag ook niet meer! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Willemijnhijnen, kom je wel in het “Pairing“ scherm voor de afstandsbediening tijdens het koppelen? Je krijgt dat de instructie om de Home + OK knoppen 3 seconden ingedrukt te houden totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer achter elkaar oplicht. Als je de volume knop indrukt, brandt er wel een lampje op de afstandsbediening of niet?

Kan je eens kijken of de Bluetooth functie werkt? Gebruik hiervoor je telefoon en kijk of de afstandsbediening tussen de apparaten staat. Zo niet, dan lijkt er iets mis met de Bluetooth functie. 

Je krijgt dat de instructie om de Home + OK knoppen 3 seconden ingedrukt te houden totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer achter elkaar oplicht. -> ja

 Als je de volume knop indrukt, brandt er wel een lampje op de afstandsbediening of niet? -> ja

Kan je eens kijken of de Bluetooth functie werkt? Gebruik hiervoor je telefoon en kijk of de afstandsbediening tussen de apparaten staat. Zo niet, dan lijkt er iets mis met de Bluetooth functie. -> nee staat er niet tussen.

heel eerlijk denknik dat het een ander probleem is en dat de afstandsbediening in orde is. In het menu zie ik namelijk dat de box verbonden is met een panasonic apparaat. Dit de beamer en niet te tv. Daar zit het probleem. Zelf na het terug zetten van de fabrieksinstellingen blijft dit. ( stekker is uit de beamer ) Als ik dit aan wil passen naar samsung ( merk vd tv ) kan dit niet. Hier zit het probleem! 

Reputatie 7
Badge +8

@Willemijnhijnen, de afstandsbediening zou wel tussen de Bluetooth apparaten moeten verschijnen. Je zou ook meerdere apparaten kunnen koppelen aan de Mediabox zoals een soundbar of in dit geval dan de beamer. Heb je na fabrieksreset alleen de afstandsbediening gekoppeld staan of staat alsnog de beamer hier tussen? Zou je eventueel een foto hier kunnen delen van wat je precies ziet staan in de instellingen met apparaten? Dan kunnen we beter met je meekijken. 

Reageer