Beantwoord

Al dagen haperend beeld

  • 14 September 2021
  • 35 reacties
  • 668 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

35 reacties

Reputatie 7

Hi @RJV159, zoals beloofd heb ik het onderzoek nauwlettend voor je in de gaten gehouden! Heel erg bedankt voor jouw geduld. Mijn collega's van de technische dienst hebben aangegeven dat kwaliteit van de stream weer 100% scoort. Ervaar jij ook een verbetering in het beeld? Ik hoor het heel graag van je, want ik wil dat jij tevreden bent! 

Reputatie 7

Heel graag gedaan @RJV159 en jij bedankt voor deze heldere terugkoppeling! Super dat je weer nieuw beeldmateriaal met mij deelt, want ook hier is duidelijk het probleem te horen en te zien. Ik heb zojuist het onderzoek weer geopend met de vraag of hier toch verder naar gekeken kan worden. Hopelijk is aan de hand van dit tweede filmpje de boosdoener op te sporen en kan hier een structurele oplossing voor komen. Ik ga dit met alle liefde weer voor je in de gaten houden en kom erop terug, zodra ik een update zie van de technische dienst. 

Reputatie 7

Heel erg bedankt voor de moeite @RJV159! Hier heeft de technische dienst zeker wat aan. En heel goed om te weten dat dit probleem zich op alle zenders voordoet. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 7

Hi @RJV159, super dat je dit bent gaan testen! Ik had echt gehoopt dat dit het probleem zou verhelpen, dus goed dat je dit terugkoppelt. Goede vraag van je wat betreft het ophogen van de snelheid. Omdat je aangeeft dat jullie maar weinig apparaten tegelijkertijd gebruiken, gok ik zelf dat het probleem niet met de snelheid te maken heeft. Wellicht dat het wel een deel zou oplossen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Zojuist heb ik een verzoek ingediend bij de technische dienst om te kijken of er mogelijk toch een andere structurele oplossing hiervoor gezocht kan worden. Ik ga dit weer goed in de gaten houden en hoop dat de technische dienst nog een laatste troef in handen heeft om deze issues te verhelpen. Top dat je ook de update voor Chantal hebt doorgegeven, dit heb ik ook bij het onderzoek vermeld! 😊

Hallo,  ik zie dat het inmiddels 20 dagen geleden is dat je hebt geantwoord.  We hebben geen problemen gehad in de tussentijd. Tot nu.  Twee weken geleden heb ik een nieuwe kabel gekocht en aangesloten. Het liep allemaal prima. Tot vanavond dus.  Hetzelfde liedje van voren af aan. Het beeld blijft voortdurend stilstaan (bevriest enkele seconden, speelt enkele seconden, bevriest weer,  en dat blijft zich herhalen)  Weer de kabels eruit, opnieuw opstarten,  geen resultaat.  Indien mogelijk graag jullie hulp.

 

Het ligt dus niet aan de kabels of de poorten,  die heb ik inderdaad allemaal geprobeerd.

 

Bedankt vast voor de hulp.

 

Hallo, de problemen houden aan. Op 28 dec jl. werd ik gebeld door Chantal, van de technische dienst  die er vrij zeker van was dat het probleem ligt in het feit dat het TV kastje van T-Mobile (nog) geen 4K televisie aan kan. Ze heeft mij enkele tips gegeven mbt HDMI signaal (geen 4K HDMI poort) en de instellingen aan te passen. Beeldinstellingen zou ik moeten wijzigen naar 1920x1080, of 50 Hz of Full SD.

Ik heb de HDMI aansluiting op een andere poort gezet maar ik kan de resolutie instellingen van mijn TV niet wijzigen. Dat doet de TV zelf  aan de hand van het signaal. Staat nu op 1080. Verkoper TV Expert ook gevraagd, hij denkt dat het aan het signaal ligt, en de buffering in het TV Kastje.

Uiteindelijk is het probleem dus nog steeds niet opgelost. Gisteravond weer volle bak ellende. App op tv werkt wel maar blokkerig beeld, dus nauwelijks een alternatief. Wel zag ik in de instellingen van het TV kastje onderstaande mogelijkheden, maar ik heb geen flauw idee wat de juiste instelling moet zijn.

Wat wordt er bedoeld wordt met de HDMI modus en op welke modus hij moet staan? Hij staat nu op standaard maar wat is het verschil met de andere modussen?

Bij Resolution: welke moet ik hebben? Volgens Expert in ieder geval 1080p60 en geen i.

Ik hoor graag m.b.t. de juiste instellingen van het TV kastje.

Mvg RJ Veenstra

 

Goedenavond,

Bedankt voor de nieuwe TV box, we hebben deze  zaterdag 20/11 ontvangen en op zondag 21/11 aangesloten. Helaas begon ook vanavond (dinsdag 23/11) weer het haperende beeld:angry:  Zomaar van het ene op het andere moment en het houdt dan ook niet weer op. Op alle zenders. Echt heel vervelend….

Zoals ik al eerder meldde is het storingsvrij via de T-Mobile app die we op de televisie geïnstalleerd hebben. Helaas is het beeld niet zo scherp en mooi als via het TV kastje. Het zal m.i. toch echt in het signaal naar het TV kastje moeten zitten, zoals gezegd heb ik hier ook al eens rechtstreeks een kabel op aangesloten en ook dat hielp niet. Het internet en wifi loopt allemaal prima hier. Ook bv Netflix geen problemen, het gaat puur en alleen om televisie kijken via het TV kastje….

Sorry voor het vervelende bericht. Ik heb een kort filmpje gemaakt waarop de storing te zien is, mogelijk kan ik dat ergens uploaden.

Ik hoor graag of er nog aanvullende mogelijkheden zijn. Nogmaals dank voor alle moeite.

Dat zullen we zeker proberen zodra de storing zich weer voordoet. Zij hierbij wel opgemerkt dat de TV Box het enige apparaat is die bedraad is aangesloten op de modem. Maar we kunnen proberen alle draadloze verbindingen van de andere devices met de modem hebben te verbreken bij storing,  ik ga ervan uit dat je dit bedoelt.

Reputatie 7

Hi @RJV159, wat balen om dit te lezen! Merci dat je dit doorgeeft, want het hoort er juist bij jullie top uit te zien. Ik wil nog steeds ontzettend graag dat er een permanente oplossing voor komt, maar ik respecteer jouw keuze uiteraard. Heel graag gedaan! Voor de zekerheid heb ik toch nogmaals een verzoek ingeschoten bij de technische dienst in de hoop dat dit toch verholpen kan worden bij jullie. Als jij nog expliciete voorbeelden hebt van programma's inclusief de datums dat jij dit keek, dan vermeld ik dat er direct bij. Weet dat ik met liefde net zo lang doorga, tot de oplossing aan het licht komt. Ik wil dit echt voor jullie fixen!

Bekend probleem, ervaren hier het zelfde.

Echter bij ons verliest de modem ook meteen zijn internet verbinding. 

Hopelijk komt er snel een reactie met oplossing.