Beantwoord

Al paar dagen geen tv, zwart beeld, alle resets al gedaan..

  • 8 December 2020
  • 9 reacties
  • 386 Bekeken

Ik heb sinds een paar dagen opeens zwart als ik m'n tv aanzet. Het kastje kan ook opeens niet meer in standby stand en alle resets hebben ook niet geholpen. Internet doet het wel, niet op volledige snelheid volgens T-Mobile snelheidsmeter (en ook speedtest.net)

Een paar dagen geleden kreeg ik ook nog een error, maar nu is het gewoon zwart. Graag hulp zodat ik weer gewoon tv kan kijken in plaats van alleen internetten.

icon

Beste antwoord door Brian 17 December 2020, 16:50

Bekijk origineel

9 reacties

kpn bellen daar zijn de lijnen van.

maatje van mij heeft 3 weken gedonder gehad kpn gebeld was meet een uur opgelost.

Reputatie 7

Hi @Roosje_28 Dank voor je melding, we hebben een aantal berichten ontvangen met hetzelfde issue en we gaan hier mee aan de slag!

Reputatie 7

Hi @Roosje_28 Uit ons odnerzoek komt naar voren dat er niet één oorzaak is voor het zwarte beeld. Ik kan jouw TV Box wel op afstand uitlezen en hij is ongeveer 7,5 dag online. Heb jij aan jouw kant ook weer beeld of ervaar je nog problemen?

Hi Brian,

Ik heb het een en ander aangepast en uiteindelijk na een halve dag is het gelukt om weer beeld te krijgen. Daarna had ik hem weer stand by gezet en kon ik weer opnieuw gaan rommelen om beeld te krijgen. Wederom een halve dag verder weer gelukt. Sindsdien inderdaad niet meer uit gezet voor het geval ik het weer opnieuw moest doen. 😂

Reputatie 7

Hi @Roosje_28 ,

Ik wil dat graag voor je oplossen! We kunnen kijken of een fabrieksreset in dit geval een uitkomst biedt. Ik zet dan de TV Box vanaf mijn kant terug naar de fabrieksinstellingen en hoop ik daarmee de fouten die zich hebben verzameld, te verwijderen. Let er wel op dat door het terugzetten naar de fabrieksinstellingen, aanpassingen en opnames worden verwijderd. Kan ik dit voor je doen? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 1

Hi @Boris,

 

Kan je dit in mijn geval ook doen? 

Eerder, in mei heb ik hier ook veel last van gehad. Week in, week uit. 
Soms ruim 60 uur geen TV. en ineens werkt het weer. 

Daar heb ik veelal meldingen van gemaakt, en als ik wekelijks problemen ervaarde melde ik het op het forum en was het na een paar uur weer opgelost.

 

Vorige week problemen gehad die na ongeveer 12 uur ineens verholpen waren. Inmiddels zit ik alweer ruim 24 uur zonder tv. Internet werkt wel naar behoren. 

 

Ik zou graag gebruikt willen maken van mijn TV aankomend weekend, aangezien we nu ook geen mogelijkheid hebben ons anders te vermaken gezien de lockdown. 

 

Thx

Reputatie 1

Werkt weer! 

 

Thanks :) 

Hi @Roosje_28 ,

Ik wil dat graag voor je oplossen! We kunnen kijken of een fabrieksreset in dit geval een uitkomst biedt. Ik zet dan de TV Box vanaf mijn kant terug naar de fabrieksinstellingen en hoop ik daarmee de fouten die zich hebben verzameld, te verwijderen. Let er wel op dat door het terugzetten naar de fabrieksinstellingen, aanpassingen en opnames worden verwijderd. Kan ik dit voor je doen? Ik hoor het graag van je! 

Hi Boris,

Graag, ik kan niet opnemen voor zover ik weet dus dat maakt verder niet uit. Hoor graag of het gelukt is!

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Roosje_28, het lijkt erop alsof de verbinding is verbetert, alleen lukt het mij nog niet om bij de TV Box te komen. Daarom raad ik je graag aan om de fabrieks reset zelf uit te voeren.

Op de Amino 610 TV Box vind je net onder de USB-aansluiting een klein gaatje. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de box vanzelf opnieuw op.

Ik vermoed sterk dat dit de oplossing is, maar mocht je onverhoopt nog problemen ervaren, zou je dan graag aan kunnen geven of je op de TV een opstartproces van de TV Box ziet na de fabrieks reset? Zo kan ik adequate vervolgstappen ondernemen!
 

Hi @GerrieT, wat leuk om te lezen dat jouw TV probleem is opgelost! :) 

Reageer