Beantwoord

Amino 7X regelmatig geen signaal na aanzetten

  • 13 January 2021
  • 32 reacties
  • 1840 Bekeken


Toon eerste reactie

32 reacties

Reputatie 1

ja idem. ik lees al meer soortgelijke problemen bij een hoop andere gebruikers en het lijkt mij niet dat bij alle huishoudens ineens de kabels niet meer in orde zouden zijn. M.i. ligt het gewoon een software update die men bij T-Mobile heeft uitgevoerd op de tvbox waardoor wij met de problemen zitten. Ik hoop ook dat er snel een oplossing komt, wordt er gek van!

Ja klopt ik denk dat het wat te maken heeft met het HDMI signaal als je de HDMI kabel er uit haalt en weer instopt doet hij het ook weer ik hoop dat er serieus naar gekeken wordt ben er nou al klaar mee

Reputatie 1

ik heb dit dus ook. Is dit probleem bij jullie ook sinds eind december zo beetje ontstaan?

ook ik heb het zelfde probleem alles al geprobeerd samen met iemand van t-mobile maar helaas geen resultaat ook zei iemand van t-mobile dat het komt omdat er achter je modem 2 lijnen zijn van internet en twee voor tv ook geprobeerd maar helaas ook dit helpt niet tv kastje via een wifi punt aangesloten maar helaas ook dit helpt niet ik zou dus niet weten wat het probleem is het enigste wat ik nog kan bedenken is dat mijn hdmi kabel problemen heeft met mijn tv niet de kabel maar de aansluiting van kastje naar tv maar zou dit kunnen ik weet het even niet meer opzicht geen probleem om smorgens even het kastje van de stroom te halen en weer van stroom te voorzien maar dit is niet hoe het zou moeten gaan ik hoop dat jullie met een oplossing komen

Hoi @Hakker9, ik denk dat ik dé oplossing voor je heb! Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen!

Mogelijk heeft u het deel gemist dat ik dit voordat het signaal geheel weg was ook al had In die tijd is zowel de media converter als de modem meerdere malen geherstart. Dit probleem was dus ook daarvoor al aan de gang. Het enige verschil is dat het alleen erger lijkt te worden eerst kon ik op 1080P60 kijken. toen viel het signaal weg toen naar 1080P30 gegaan en was het eerst enkel wanneer ik de TV box gelijk aanzette met de tv denkende aan een slechte HDCP handshake maar later doet ie het ook wanneer alles al ingeschakeld is behalve de TV box. Het gaat ook enkel om 1 box de andere TV boxen in huis doen niet raar.

Reputatie 2

Ik heb hetzelfde probleem. Er zou een onderzoek komen en vervolgens krijg ik zonder reden een nieuwe modem toegestuurd.

Geen idee wat ik daarmee moet. Ik heb overigens ook alle 'oplossingen' geprobeerd, maar moet elke dag nog resetten. Erg vervelend. 

Reputatie 6

Hoi @Hakker9, ik denk dat ik dé oplossing voor je heb! Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen!

Reageer