Beantwoord

Amino 7X regelmatig geen signaal na aanzetten

  • 13 January 2021
  • 32 reacties
  • 1850 Bekeken


Toon eerste reactie

32 reacties

  • Hoe is de TV aangesloten op de TV Box? Direct naar de LG OLED55C8PLA (zoals aangegeven in de openingspost)
  • Hoe is de TV Box aangesloten op het modem? T-Mobile Cat 5e kabel naar de T-Mobile switch en dan met een Cat6A kabel naar de Zyxel T50 Modem. (Andere TV maakt ook gebruik van dezelfde switch en eigen Cat6A kabel en die heeft geen problemen)
  • Zijn er nog andere apparaten aangesloten op de TV Box/TV? TV Box geen. TV heeft een ARC signaal naar de receiver (Marantz NR1608). De TV Box is echter direct aangesloten op de TV
  • Welke HDMI-poort gebruikt de TV? Poort 3 via T-Mobile Geleverde HDMI Kabel. De KPN TV box maakte gebruik van dezelfde poort zonder ook maar 1 probleem te hebben.

Wat nog meer geprobeerd….

Cat5e Kabel vervangen naar de TV Box naar T-Mobile geleverd spul. Mijn eigen HDMI 2.0 kabel vervangen naar de HDMI kabel die T-Mobile levert. Biedt 0,0 uitkomst.

De TV van mij is een 4K TV en als ik zoek kom ik wel meerdere mensen tegen die problemen hebben wanneer ze een 4K TV hebben. zowieso is het raar dat je geen signaal bericht krijgt en lijkt er vooral op dat de TV box genn correcte HDCP signaal geeft. Het eruit en weer in stoppen van de HDMI kabel heeft even gewerkt maar ondertussen doet ie daar ook niet veel meer mee. Bij mij is het echt van de stroom afhalen.

Reputatie 1

ja idem. ik lees al meer soortgelijke problemen bij een hoop andere gebruikers en het lijkt mij niet dat bij alle huishoudens ineens de kabels niet meer in orde zouden zijn. M.i. ligt het gewoon een software update die men bij T-Mobile heeft uitgevoerd op de tvbox waardoor wij met de problemen zitten. Ik hoop ook dat er snel een oplossing komt, wordt er gek van!

Reputatie 1

Hoi allemaal,

Dank jullie wel voor jullie berichten! Ik wil graag met jullie kijken naar een oplossing. Om ervoor te zorgen dat we alles goed in beeld hebben, wil ik jullie de volgende vragen stellen:

  • Hoe is de TV aangesloten op de TV Box?
  • Hoe is de TV Box aangesloten op het modem?
  • Zijn er nog andere apparaten aangesloten op de TV Box/TV?
  • Welke HDMI-poort gebruikt de TV?

Met deze extra informatie ga ik dieper in op het probleem en kunnen we hopelijk jullie van een permanente oplossing voorzien. Ik hoor het graag! 

  1. HDMI
  2. Internetkabel direct aangesloten, zit niks tussen. LAN3 en LAN4 geprobeerd
  3. Op de tvbox niks, op de tv zitten een paar spelcomputers aangesloten. Mijn TV is een LG OLED65W8PLA
  4. Maakt niks uit welke HDMI poort ik pak, allen hetzeflde probleem. Hij zit nu 3

NB: ik heb al 2 jaar geen last gehad met deze setup, zit in een nieuwbouwhuis en sinds eind december is het ineens drama… monteur geweest, nieuwe tvbox gehad, maar heeft niet geholpen, dit moet echt in de software zitten m.i. We wachten met smart af en succes @Boris !

 

Reputatie 2

Helaas werkt het hier niet.

Reputatie 2

Hier werkt het niet helaas. Ik heb wel de juiste update binnen

Heb dezelfde problemen met onze LG OLED55B8PLA. Het probleem zit hem niet in het kastje.  Inmiddels al 3 kastjes getest, die wel alledrie problemen geven met de LG, maar niet met de Philips op de slaapkamer.

Volgens mij is het probleem ontstaan na uodate 20201215-7212, die kennelijk de storing veroorzaakt op onze tv.

Kan de vorige update niet voor ons teruggezet worden, zodat we kunnen testen en eventueel uit kunnen sluiten dat dat de oorzaak van het probleem is?

Reputatie 2

Alles nog een keer goed gereset en nu lijkt het goed te gaan

Reageer