Beantwoord

Amino Aria 7x zwart beeld uit stand-by

  • 27 August 2023
  • 35 reacties
  • 432 Bekeken

Reputatie 3

Beste,

 

Wij hebben een Amino Aria 7x deze geeft zwart beeld als hij uit stand-by komt. Als hij een halve tot hele dag in stand-by heeft gestaan en je zet hem dan aan met d'r afstandsbediening krijg je zwart beeld. Vervolgens moet je dan op een cijfer drukken op de afstandsbediening om beeld te krijgen.

Ik heb zelf de Amino Aria 7x al een keer gerest met een peperklip om de firmware opnieuw in te laden. Maar ook na dit gedaan te hebben is het probleem niet verholpen.

Ook als we een programma op aan het nemen zijn en het programma is live nog niet afgelopen en begint dan vanuit de opnamens te kijken valt het beeld na enige tijd stil en de box loopt dan vast. Vervolgens moet je dan weer opnieuw beginnen en helemaal doorspoelen tot waar je was gebleven. Of deze 2 problemen met elkaar te maken hebben durf ik niet te zeggen. Wellicht dat een moderator hier antwoord op kan geven?

De Amino Aria 7x tv box zit met een cat 6 kabel direct aangesloten op het modem via de lan poort.

 

Groetjes Erik

icon

Beste antwoord door TMTV 28 August 2023, 11:34

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Erik35,

Het probleem met opnames kijken die nog lopen is bekend. Het beeld loopt vast op het moment dat je begon met kijken. Er is een update in de maak die dat oplost. Wanneer we deze kunnen verwachten is nog niet duidelijk, maar het komt eraan. Grote kans dat het zwarte beeld na het aanzetten dan ook weg is. Voor het eerste probleem heb ik geen oplossing (mits je de tv-box wilt blijven gebruiken), voor het tweede zou je een andere HDMI-modus kunnen proberen. Alles daarover vind je hier:

 

Reputatie 3

Hoi @TMTV,

Bedankt voor je reactie. Dan wachten we met smart de update af. Ik heb de tv box nu op modus hdmi 2 gezet om even te kijken of daarmee het probleem van zwart beeld bij uit stand-by komen is opgelost.

 

Groetjes Erik

Reputatie 3

@TMTV is er al iets bekend wanneer de update komt voor de tv box? Voor het probleem met opnames kijken die nog lopen en het zwart beeld bij het uit stand-by komen van de tv box? Dat laatste probleem is nog steeds actief ook na het veranderen van de hdmi instellingen.

Reputatie 3

@TMTV ik heb nog geen antwoord van u gekregen over de update?

 

Is er een kans dat odido over een tijdje ook overstapt op Android tv boxen? Net zoals Delta gaat doen die ook gebruik maken van dezelfde fabriekant van tv boxen als Odido?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erik35, op dit moment zijn we nog in volle gang met het testen en verbeteren van de update. Zodra we hier meer informatie over hebben wordt dit met alle klanten gedeeld! 

Reputatie 3

@Tommie van Odido,

Hopen dat de update niet lang meer op zich zal laten wachten. Deze bug is erg vervelend met tv kijken.

Is er een kans dat odido over een tijdje ook overstapt op Android tv boxen? Net zoals Delta gaat doen die ook gebruik maken van dezelfde fabriekant van tv boxen als Odido?

Reputatie 7
Badge +9

@Erik35 dat durf ik nog niet te zeggen. Uiteraard zijn we altijd bezig met het verbeteren van onze producten. Als er een nieuwe TV Box aan zal komen, zullen we dit natuurlijk groots aankondigen.

Reputatie 3

@Tommie van Odido,

 

Is er al een datum bekend van wanneer de update uitkomt voor de tvbox. Wat het mogelijk maakt om opgenomen programma's die nog live zijn vanaf het begin te kijken zonder dat de box vastloopt?

Gr Erik

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Erik35 ik kan nog niks zeggen over de datum, maar we zijn er nog druk mee bezig! Wat betreft jouw vraag. Bedoel je wanneer je een programma opneemt en dit nog bezig is en je vanaf het begin de opname afspeelt dat de TV Box vastloopt op het moment waarop de live tv gebleven was? Loopt de TV Box dan helemaal vast of alleen het programma/de opname?

Reputatie 3

Hi @Erik35 ik kan nog niks zeggen over de datum, maar we zijn er nog druk mee bezig! Wat betreft jouw vraag. Bedoel je wanneer je een programma opneemt en dit nog bezig is en je vanaf het begin de opname afspeelt dat de TV Box vastloopt op het moment waarop de live tv gebleven was? Loopt de TV Box dan helemaal vast of alleen het programma/de opname?

@Demi van Odido,

Dan loopt beide vast, het programma en de tv box reageert dan niet meer op de afstandsbediening.

Reputatie 6
Badge +2

@Erik35 dat is niet de bedoeling en ik vermoed dan ook dat de TV Box defect is. Ik heb daarom direct een nieuwe voor je aangevraagd. Ik hoop dat daarmee het probleem verholpen zal zijn! 😀

Reputatie 3

Hoi @Teresa van Odido, De problemen zijn opgelost na het installeren van de nieuwe TV box.

De oude is inmiddels alweer retour bij Odido.

Erg bedankt Teresa voor je hulp!

Groetjes Erik

Reputatie 3

Hoi @Tommie van Odido,

Helaas moet ik toch mededelen dat er nog steeds problemen zijn met tv kijken. Het beeld bevriest regelmatig op verschillende tv zenders, dat de tv box dan opnieuw op gestart moet worden. Ook tijdens het uit stand-by komen geeft de tv box vaak zwart scherm ook na het instellen van de hdmi opties. Het bekijken van opnamens terwijl een programma nog bezig is blijft ook een issue en loopt de tv box vast. De afstandsbediening moet ook echt goed gericht worden op de tv box omdat hij anders slecht reageert.

Is er misschien nog een andere optie om deze problemen te kunnen oplossen? Het is nu best frustrerend om tv kijken.

 

Groetjes Erik

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je een nieuwe Mediabox opgestuurd @Erik35. Dit lost sowieso je afstandsbediening issue op. Hopelijk ook de rest! 

Reputatie 3

@Tommie van Odido, oké hoop dat dit de problemen dan gaat oplossen. Ik hou je op de hoogte. Erg bedankt alvast voor je hulp.

Groetjes Erik

Reputatie 3

Hoi @Tommie van Odido en @Demi van Odido,

@Tommie van Odido zou een nieuwe mediabox opsturen we hebben wel een bevestiging daarvan gehad maar de apparatuur is nog niet onderweg zoals het lijkt? Ook nog geen track en tracé code ontvangen.

Groetjes Erik

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erik35, de verzendorder ligt bij onze logistiek. Het kan zijn dat het wat langer duurt door onze voorraadbeheer voor dat hij opgestuurd kan worden. 

Reputatie 3

Hoi @Tommie van Odido,

 

Inmiddels de nieuwe Android tv box paar weken in gebruik en het is echt een grote verbetering!! Erg bedankt hiervoor!! Ondanks dat er best nog wel wat issues zijn waar jullie druk aan werken.

Onze oude tv kastje heb ik ook meteen retour gestuurd met het verzendlabel wat jullie hadden toegestuurd. Helaas staat deze order nog open en over maximaal 12 dagen zou dat verwerkt moeten zijn omdat er anders 90 euro in kosten wordt gebracht. Dit lijkt mij niet de bedoeling. Zou jij hier naar kunnen kijken?

Fijne feestdagen.

Groetjes Erik

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Erik35, wat fijn om te lezen zeg! Dat doet mij goed. Maak je trouwens geen zorgen om de retour van de oude TV Box. We gaan pas een boete in rekening brengen als de TV Box eind januari niet verwerkt is. Dit komt helemaal goed. Het verwerken van deze zending duurt tegenwoordig wat langer gezien de grote drukte bij de postbezorgers. Als de apparatuur eenmaal in ons bezit is, kan het tot nog zeven werkdagen duren. Je krijgt een e-mail zodra dit is gedaan. Hou je dit de komende weken in de gaten? Heb je bijvoorbeeld midden januari nog niks gehoord, dan gaan wij opzoek. Bewaar het verzendbewijs daarom goed, zo kunnen we de zending altijd opsporen!

Reputatie 3

Hi @Cheyenne van Odido,

Oké bedankt voor de uitleg. Ik zag wel dat onze laaste factuur nu 3.06 euro hoger is omdat de omruil van de mediabox als extra mediabox erop staat. Dit lijkt mij niet wenselijk omdat we ook maar 1 mediabox in gebruik hebben. Kunt u dit voor ons crediteren?

Groetjes Erik

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Erik35, logische vraag die je stelt, ik helder het graag voor je op! De TV Box blijft actief in je abonnement totdat de TV Box retour is gemeld door onze distributiepartner. Zoals je merkt kan dit in de decembermaand langer duren door de drukte bij onze distributiepartner en bij DHL. Daarom ga ik hier absoluut ook niet moeilijk over doen en ga ik meteen voor je aan de slag om de vergoeding in orde te maken. Je krijgt snel van mij een automatische e-mail ter bevestiging en vervolgens zal je het bedrag in mindering zien op je factuur van januari. 

Ik wens je nog heel veel plezier met de Mediabox en alvast een hele mooie jaarwisseling toe! 😃

Reputatie 3

Hoi @Cal van Odido,

Bedankt voor het in orde maken van de restitutie.

De oude mediabox is meteen retour gestuurd na ontvangst van de nieuwe. Dit retour pakket is op 13 december aangeboden bij DHL. Waarna hij op 19 december bij Odido is afgeleverd. Dit is ook terug te vinden middels de track en tracé code 3STML010182510.

Hopelijk wordt hij nu dan snel verwerkt bij de distributiepartner.

Ik wens je ook een hele mooie jaarwisseling toe!!

Reputatie 7
Badge +4

Heel graag gedaan hoor @Erik35. Eén ding is zeker: aan jou inzet met het retourneren ligt het absoluut niet. Het is simpelweg gewoon erg druk geweest voor onze logistieke partners. Ik verwacht dat je in de komende dagen de definitieve bevestiging van hen ontvangt.

Jij ook bedankt en ik wens je alvast een prachtig 2024 toe! 😁

Reputatie 3

@Cal van Odido,

Aller eerst ook de beste wensen voor 2024! Ik wilde je even laten weten dat de retour tv box inmiddels goed is verwerkt in het systeem. bedankt!!

Reputatie 3

@Tommie van Odido ik heb je een privébericht gestuurd. zou je hier even naar willen kijken?

Reageer