Android Mediabox

  • 28 January 2024
  • 1 reactie
  • 212 Bekeken

Veel knoppen werken niet, onderandere:

Radio knop

"TV" knop (Rond de "OK" knop. Weet ook niet wat hij hoort te doen.)

Netflix knop

Apps knop

"REC" / Opname knop. (Ik heb geen opname in het pakket, maar hij geeft ook geen foutmelding.)

De "input" knop is nog erger:

Drukken op deze knop zorgt ervoor dat de halve afstandsbediening ermee ophoud (Pijltjes, OK knop, Thuis knop, Terug knop, Volume knoppen, etc. Eigenlijk blijft alleen de zender omhoog en omlaag over). Na het drukken op "input" zorgt er wel voor dat de "Apps" knop weer werkt. Netflix en de andere knoppen werken nog steeds niet. De knoppen die het niet meet doen na op "Input" te drukken, laten ook geen rood lampje op de afstandsbediening zien bij indrukken. Na een tijdje (15 seconden ongeveer) niks in te drukken werkt hij weer normaal (naast de normale mankementen).

Volume tussen zenders verschilt heel erg. (Of tenminste tussen TV en Radio.)

Ook klinkt een zender soms heel zacht. Als je dan weg zapt er weer terug zapt klinkt hij weer harder.

Hoe verwijder je profielen? Ik kan het nergens vinden en twijfel of het überhaupt kan!

Onbelangrijke dingen die ik ook opmerkte:

Binnenkant afstandsbediening zegt nog "T-Mobile Netherlands B.V."

Onze Mediabox mist het Odido logo op de voorkant. Deze staat wel op de plaatjes van de Mediabox. Geen ramp natuurlijk, maar zeker jammer.

De doos bevat geen Odido branding en zegt gewoon "TV Box". Dat is raar, aangezien deze nieuwe box juist de Mediabox heet, en de oude de TV Box. Je vindt verder slechts een sticker waar "SEI Robotics G7" op staat. De presentatie inspireert niet direct vertrouwen. 

Bij indrukken "OK" druk je makkelijk de knoppen er omheen in. Dit was stukken beter bij Ziggo. Blind is deze moeilijker te bedienen.

Er worden veel apps meegeleverd. Je krijgt tijdens installatie de keuze welke je wilt. Er staat dan bij "van Odido" (oftewel, niet van Android maar de "fabrikant") maar de selectie vakjes zijn allemaal uitgezet en staan standaard aangekruist. Er staan allerlei sport en F1 streaming diensten en apps bij die wij toch nooit gaan gebruiken. Het kastje heeft 12GB geheugen, maar het blijft vervelend dat er zoveel (voor ons) "troep" tussen de apps staat. Gelukkig kun je favoriete apps kiezen die bovenaan staan.

Dan eindigen we op iets positiefs:

Ik heb de box nu een dag en hij bevalt verder heel goed! De UI van Odido vindt ik heel mooi, door Android kun je miljoenen apps en spelletjes installeren, wij hebben ons vandaag vermaakt met "Beach Buggy Racing" wat gewoon met de afstandsbediening gespeeld kan worden. Ook heeft deze box Spotify, alles reageert snel en werkt soepel! Ook de "real-time" lyrics op Spotify werken super goed. Als Spotify Premium gebruiker met een goed geluidssysteem in de TV is dit een groot pluspunt. Het is fijn dat de Odido Mediabox op Android voor TV draait, i.p.v. gewoon Android. De apps zijn allemaal gemaakt voor TV, bedoelt om te bekijken van grotere afstand en bedienbaar met de afstandsbediening. Je kunt zelfs je eigen Bluetooth afstandsbediening aansluiten als je één zou hebben met extra knoppen ofzo! In conclusie is het dus grootendeels een goede Mediabox!

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Welkom op onze Community! @berukuku 

Super fijn om te lezen dat je zo aan het genieten bent van onze Nieuwe Mediabox! 😀

Op dit moment spelen er een aantal issues omtrent de afstandsbediening van de Mediabox. Het is bij ons bekend dat de aTV],  Netflix], fRADIO] en IAPPS] knoppen niet werken op veel afstandsbedieningen, ongeacht de softwareversie. Er zit een fout in de software, maar de afstandsbediening is dus niet defect. In sommige gevallen werkt ook de ‘source/input’ knop niet.

Ik verzeker je dat het TV Team druk bezig is om hier een oplossing voor te vinden! Ik adviseer je dan ook om dit topic in de gaten te houden, hier plaatsten wij alle updates omtrent de Mediabox en de bijbehorende afstandsbediening: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community. 

Betreft het logo en de andere naam in de afstandsbediening, ben ik het met je eens dat dit apart over komt. Ik ga dit intern doorgeven, dank je wel voor je feedback! 

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @berukuku 

Super fijn om te lezen dat je zo aan het genieten bent van onze Nieuwe Mediabox! 😀

Op dit moment spelen er een aantal issues omtrent de afstandsbediening van de Mediabox. Het is bij ons bekend dat de [TV], [Netflix], [RADIO] en [APPS] knoppen niet werken op veel afstandsbedieningen, ongeacht de softwareversie. Er zit een fout in de software, maar de afstandsbediening is dus niet defect. In sommige gevallen werkt ook de ‘source/input’ knop niet.

Ik verzeker je dat het TV Team druk bezig is om hier een oplossing voor te vinden! Ik adviseer je dan ook om dit topic in de gaten te houden, hier plaatsten wij alle updates omtrent de Mediabox en de bijbehorende afstandsbediening: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community. 

Betreft het logo en de andere naam in de afstandsbediening, ben ik het met je eens dat dit apart over komt. Ik ga dit intern doorgeven, dank je wel voor je feedback! 

Reageer