Apple TV app problemen afspelen mislukt foutmelding

  • 7 December 2022
  • 29 reacties
  • 529 Bekeken


Toon eerste reactie

29 reacties

Reputatie 1

Hi @Demi 

Na het onderhoud in de nacht van 7 op 8 december en de storingen in de nasleep daarvan heb ik alle apparatuur moeten herstarten. Daarnaast heb ik de app opnieuw geïnstalleerd. Tot op heden geen last meer gehad van beide problemen. Laten we hopen dat het zo blijft 🤞🏻

Reputatie 7
Badge +8

@SebasT87 

  1. Zou je eens willen testen voor hoe ver het mogelijk is alleen voor de tv zelf een eigen poort te geven en kijken hoe het dan gaat met de melding? Mocht het niet verbeteren dan zit het euvel wellicht ergens anders. Wel fijn dat het na het wegklikken gelijk weer verder gaat, maar het liefst willen we die melding uiteraard helemaal niet. 
  2. Duidelijk! Heb je wellicht ook al de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op de Apple TV? Vaak wil dit ook nog weleens helpen! 
Reputatie 1

Hi @Demi

  1. Als je met splitter een netwerk switch bedoelt, dan is het antwoord Ja. LAN poort 1 is inderdaad de verbinding naar mijn thuisnetwerk welke bestaat uit meerdere switches. Elke TV een eigen aansluiting geven op de T-mobile router gaat niet lukken, daarvoor heeft de T-mobile router simpelweg niet genoeg LAN aansluitingen en dus moet ik wel met switches werken.
    Zodra de melding op TV verschijnt merk ik niks aan internet, dat lijkt gewoon te werken. Ook kan ik melding direct (binnen 1 sec) wegdrukken en dan gaat de TV gewoon verder.
    De Amino box is overigens ook via dezelfde switch gekoppeld en daar speelt dit probleem zoals gezegd niet.
  2. Met uitzending gemist bedoel ik inderdaad de "Terugkijken” functie. Voor zover ik nu kan beoordelen speelt dit probleem inderdaad ook alleen op de Apple TV. Maar ik gebruik de Amino box minder vaak voor terugkijken, dus wellicht heb ik dat nog niet gemerkt.
Reputatie 7
Badge +8

@SebasT87 Goed dat je hier aan de bel trekt! Ik help je met liefde verder, zodat je ook weer optimaal kunt genieten van tv.

  1. Hoe heb je precies jouw Apple TV bekabeld aangesloten? Zit hier toevallig een splitter of ander apparaatje tussen? Ik heb zojuist een lijnmeting voor je gedaan en alle apparaten die bekabeld zijn aangesloten krijgen een IP-lease error. Vooral op LAN-poort 1. Het resetten van deze apparaten zou dit vaak moeten oplossen. Merk je daarnaast wanneer je de melding op de tv krijgt ook dat het internet zelf eruit ligt of dat niet? Ook zou ik aanraden om jouw tv een eigen LAN-poort te geven, mocht deze nu op een splitter aangesloten zijn.
  1. Bedoel je met uitzending gemist, de functie ‘terugkijken’ van een programma? Want voorheen hadden we ook de functie uitzending gemist, maar deze werkt niet meer goed sinds Talpa dit heeft stopgezet voor haar zenders. Je kunt programma’s via de TV-gids dan terugkijken met de terugkijken optie. En heb je dit ook alleen op de Apple TV en niet op de TV Box?

Ik hoor het graag!

Reageer