Apple TV app problemen afspelen mislukt foutmelding

  • 7 December 2022
  • 29 reacties
  • 529 Bekeken

Reputatie 1

Sinds kort een nieuwe tevreden klant van T-Mobile. Helaas is er echter toch een storend puntje dat ik graag opgelost zou zien:

Voor mijn TV maak ik gebruik van een Apple TV 4 HD (bekabeld) en de daarbij behorende T-Mobile App. In het dagelijks gebruik treden zeer regelmatig 2 irriterende storingen op:

  1. Grofweg elk uur verschijnt wel de melding "Afspelen mislukt, probeer opnieuw”. Dan klik je op probeer opnieuw en dan loopt het programma gewoon weer verder.
  2. Tijdens het bekijken van een "uitzending gemist” programma van bijvoorbeeld gisteren, springt hij regelmatig spontaan over naar de live uitzending op een geheel andere zender (lijkt telkens NET5 te zijn) 🤐

Op een andere TV gebruik ik de T-mobile TV box (Amino). Daarop ervaar ik deze problemen tot dusver niet.

Op deze community zie ik geen vergelijkbare problemen voorbij komen. Wat kan dit veroorzaken en hoe op te lossen? Of moet @T-Mobile aan de bak?

Demi van Odido 1 jaar geleden

@SebasT87 Goed dat je hier aan de bel trekt! Ik help je met liefde verder, zodat je ook weer optimaal kunt genieten van tv.

  1. Hoe heb je precies jouw Apple TV bekabeld aangesloten? Zit hier toevallig een splitter of ander apparaatje tussen? Ik heb zojuist een lijnmeting voor je gedaan en alle apparaten die bekabeld zijn aangesloten krijgen een IP-lease error. Vooral op LAN-poort 1. Het resetten van deze apparaten zou dit vaak moeten oplossen. Merk je daarnaast wanneer je de melding op de tv krijgt ook dat het internet zelf eruit ligt of dat niet? Ook zou ik aanraden om jouw tv een eigen LAN-poort te geven, mocht deze nu op een splitter aangesloten zijn.
  1. Bedoel je met uitzending gemist, de functie ‘terugkijken’ van een programma? Want voorheen hadden we ook de functie uitzending gemist, maar deze werkt niet meer goed sinds Talpa dit heeft stopgezet voor haar zenders. Je kunt programma’s via de TV-gids dan terugkijken met de terugkijken optie. En heb je dit ook alleen op de Apple TV en niet op de TV Box?

Ik hoor het graag!

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 1

Even een update van mijn kant:

filmen van het issue met terug kijken is echt onmogelijk gebleken omdat dit zo onvoorspelbaar optreedt.

Maar er is ook goed nieuws.. recent heb ik het nieuwste model Apple TV gekocht en sindsdien zijn beide problemen niet meer opgetreden. 😍

De t-mobile app werkt hierop ook een heeeeel stuk soepeler 👍🏻

De oudere Apple TV is nu gereset naar fabrieksinstellingen en gaat in een andere kamer gebruikt worden. Ben benieuwd of de problemen daar nu nog wel optreden. Even afwachten..

Reputatie 7
Badge +9

@SebasT87 fijn om te horen dat het werkt met je nieuwe Apple TV! Als je verder nog vragen hebt, hoor ik het graag.

@Tommie van Odido Mijn broer heeft dit probleem ook af en toe met de nieuwste apple tv.

Kunnen jullie het probleem fixen ?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @bruinsmm, zou je broer met probleem duidelijk willen omschrijven en zelf contact met ons op willen nemen? Dan gaan we ons best doen om dit voor je broer op te lossen! 

Reageer