Beantwoord

Aria 610 onthoudt resolutie niet



Toon eerste reactie

37 reacties

Graag, dus akkoord!
Reputatie 7
Hi Max,

Dat vertel ik je graag! Ik heb wel jouw toestemming nodig om jouw account in te zien vanwege de nieuwe wetgeving die 25 mei is ingegaan. Dus: mag ik in jouw account kijken om te zien wat het andere issue was? Zodra ik jouw akkoord heb, ga ik direct voor je kijken!
Reputatie 3
Heb je met de Aria 610 een betere TV ervaring dan met de Amino tv boxen?
Wat is het andere issue dan als ik vragen mag? Verder doet ie het prima! En zal dit morgen testen 🙂
Reputatie 7
Hoi Maxuitutrecht,

Het opsturen van een nieuwe TV Box is vanwege een ander issue! Voor de resolutie, wil je nog iets uitproberen?

Sluit de TV en de TV Box af door eerst de TV Box en daarna pas de TV uit te zetten. Onthoudt de TV Box dan de resolutie wel? Kun je dit enkele keren proberen en de uitkomst hier vermelden? Wij konden het hier op een testtoestel niet reproduceren. op deze manier proberen we te achterhalen wat de oorzaak kan zijn. 🙂
Ik zie dat ik geen meldingen ontving van de berichten hier, maar alsnog bedankt!

Ik zag dat ik een nieuwe box toegestuurd krijg, is dit een Aria of een ouder type?
Reputatie 7
Helder! Bedankt voor de uitleg, jibbewillem. Ik gooi het in de groep.
Hoi Sander,

De resolutie kan de klant niet handmatig instellen. De box bepaald tijdens het opstarten de maximale maximale resolutie van de televisie. Op deze resolutie past de box het signaal aan.

In sommige gevallen loopt deze detectie niet lekker en "vergeet" de box de hogere resolutie van de tv. Opnieuw opstarten zorgt er dan voor dat de juiste resolutie weer verstuurd wordt.
Reputatie 7
Hoi Maxuitutrecht,

Het zou mooi zijn als je niet iedere keer de instellingen hoeft in te stellen. Ik heb meteen de Aria er bijgepakt. Ik kan echter die 1080/576 instelling niet vinden. Ik heb gekeken bij de audio/video instellingen. Je kunt de ratio 4:3 of 16:9 aanpassen of kiezen voor zwarte balken/uitgerekt/opblazen. Deze instellingen onthoudt de box nadat je deze hebt uitgezet. Waar heb je de resolutie kunnen aanpassen?
Het kanaal maakt niet uit voor de resolutie die de tv box doorgeeft. Anders zou de resolutie iedere keer dat je van kanaal wisselt veranderen.

Dit lijkt me een probleem in de software/firmware van de Aria. Wellicht iets voor de tv engineers om naar te kijken.
NPO/RTL/SBS etc
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Max,

Op welk kanaal heb je dit getest ? niet elk kanaal word in HD uitgezonden en zal dan ook niet full HD worden doorgezet.

Reageer