ik lees in verschillende topics dat veel andere Odido gebruikers hier last van hebben, maar de oplossing kan ik niet vinden. wie kan mij helpen?
Beste antwoord door Nora van Odido
Bekijk origineelik lees in verschillende topics dat veel andere Odido gebruikers hier last van hebben, maar de oplossing kan ik niet vinden. wie kan mij helpen?
Beste antwoord door Nora van Odido
Bekijk origineelHallo,
ik heb dit issue ook, echter gebruik ik geen tv box oid.
voor tv maak ik enkel gebruik van de OdidoTV app op een AndroidTV (2 stuks).
op beide type tv’s loopt het beeld op diverse zenders niet gelijk icm het geluid.
een familielid +-40km verderop ervaart exact hetzelfde via een GoogleTV (OdidoTV app), bij dezelfde zenders.
dit o.a. bij 24kitchen.
overige informatie:
Hoi
Ik zat net vrijdag 12 jan, 19.48 naar First Dates (NPO3) te kijken en de sync is weer slecht. Dus nu de modem uitgezet, 15 sec gewacht en weer aangezet. Ook de TV uiteraard weer opnieuw het programma opgezocht.
net zo waardeloos!!
kortom: het ligt echt aan Odido. Doe er wat aan.
Ik heb ook exact dit probleem. Vaker wel dan niet. Op alle zenders. Soms na pauzeren, soms gewoon tijdens zappen. Als het eenmaal optreedt dan maakt het niet uit welke zender je opzet ze lopen allemaal niet synchroon.
Box op standby zetten en weer aan zetten, fixt het vaak. Maar soms heb je dan eerst helemaal geen geluid totdat je hem weer opnieuw opstart. Bloedirritant.
Ik zie dit zo vaak terugkomen op het forum dat dit toch wel inmiddels een bekend probleem moet zijn. Kunnen jullie inzicht geven in de oorzaken van dit probleem? Resetten van tv box al geprobeerd.
Het lijkt ook betrekkelijk zinloos om om specifieke programma's te vragen waarbij dit misgaat. Want het gaat zo vaak mis en opnieuw opstarten kan het fixen. De programmering is het probleem dan niet, maar de software van het kastje.
Joost mag het weten waarom jullie er maanden over doen om een softwarematig probleem op te lossen wat zo vaak voorkomt.
Je kunt mensen niet blijven afschepen met reset je tv box, reset je modem, check je kabelverbinding, gewoon oplossen.
Dank voor je reactie.
Ja, zo te zien was het een opname die tegelijkertijd nog speelde. Ik heb m nu even nagekeken en het werkt nu wel goed.
Wel is het lastig dat de afstandsbediening niet erg logisch werkt. Als je bijv. een programma selecteert in het overzicht dat nog loopt, zou ie gelijk met een vraag moeten komen of je ‘live’ wilt instappen of vanaf het begin. Nu stap altijd live in, en moet je via drie knoppen alsnog naar het begin gaan. Soms is heel hinderlijk, bij een quiz ofzo.
Een andere optie die ik niet kan vinden is om de letters van de verschillinde menukeuzes op het scherm te vergroten, nu zijn die heel klein.
Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan zet ik het direct door naar mijn collega’s van de technische dienst. Zij zullen dit dan voor je oplossen!
Hallo Nora,
in het rood heb ik de antwoorden gegeven:
Succes met deze uitdaging
Het lijkt er op dat beeld en geluid nu synchroon lopen (gebruik de nieuwe box). Maar nu valt het geluid om de haverklap ongeveer een halve seconde weg. Dit gebeurt bij alle zenders, zowel live als bij uitzending gemist. Bijvoorbeeld vanavond bij RTL4, SBS6 en de NPO zenders. Maar het is al een paar weken zo.
Heel vervelend!
Hi
Zodra deze informatie binnen is, kan ik het gelijk voor je doorzetten zodat we dit voor je kunnen onderzoeken!
Ook hier het zelfde probleem. Op zowel de odido mediabox als de eigen Android TV boxen. Het gaat vooral om de Nederlandse Zenders. Pas als ik een paar keer zap loop het geluid pas goed. Ik heb de Box meerdere malen herstart alsook de ONT en de router. Maar het probleem blijft.
Ik maak geen gebruik van externe geluidsapparatuur. Ik heb meerdere TV’s van verschillende merken.
Bedankt voor het delen
P.s. kun je de specifieke zenders nog met ons delen, alsjeblieft? Ook als het op elke zender voorkomt, hebben we specifieke zenders, programma's en data en tijdstippen nodig. Anders kan de reproductie niet plaatsvinden. Dan kunnen we gerichter onderzoek doen. Thanks!
Hoi
Hi
Beste Nora,
ik heb dit probleem ook al maanden en ik heb dit ook al gemeld.
Voor de duidelijkheid:
Hey
Welke zender:
Welk programma:
Datum en tijd toen het niet synchroon liep:
Alleen bij live tv kijken, terugkijken of beide:
Gebruikt je Wi-Fi of bekabeld internet?:
Op welk apparaat ervaar je het issue?:
Wanneer je meerdere apparaten hebt, speelt het op 1 apparaat of beide?:
Wat betreft specifieke zenders: in elk geval RTL4, SBS6, NPO1, 2 en 3. Het gebeurde bijvoorbeeld tijdens de recente uitzendingen van het EK Schaatsen, meerdere keren.
NB ik heb een Philips TV, HD dus niet 4K en ik heb ook geen SRS of dolby o.i.d., gewoon de ingebouwde speakers. Omdat het met Netflix en NPO plus niet optreedt, vraag ik me af of het te maken heeft met switchen van de resolutie als gevolg van een onderbroken netwerksignaal. Het viel me laatst op dat het van het ene moment op het andere begon: ineens was het geluid niet meer in sync.
Hi
Hi
Hier hetzelfde probleem.
lijkt de laatste tijd erger geworden. Ik gebruik de Google TV Odido app. bijvoorbeeld Gisteren op NPO 3 rond 19u tijdens het jeugdjournaal.
Bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic op zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!
Hi
Zodra al deze vragen zijn beantwoord, kan ik het gelijk voor je doorzetten naar mijn collega's die dit voor je zullen onderzoeken. Ik zie je bericht graag tegemoet komen!
Hoi
heb inmiddels van Odido een nieuwe type mediabox gekregen.
Het lijkt erop dat de synchronisatie beter is, maar nog niet helemaal goed! Soms is de sync toch weer mis.
wat vervelender is: de bediening is k***e. De app op de mediabox doet soms anders dan je verwacht. Bijvoorbeeld, je neemt een programma op van SBS6. Als je het dan afspeelt, moet je bij de reclameblokken snel vooruit kunnen ‘spoelen’, maar de reclame blijft doorspelen terwijl de tijdbalk wel opschuift. Is dit een ‘slimme manier’ om ons toch al die reclame door de strot te duwen of zie ik iets over het hoofd?
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.