Beeld en geluid van alleen NPO 3 loopt niet synchroon

  • 27 December 2023
  • 28 reacties
  • 558 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 10 reacties

Het beeld en geluid van alleen NPO 3 loopt niet synchroon. Het wijkt 1 a 2 seconden af. Dat gebeurt bij de Interactieve TV Box en de app via Chrome Cast. Bij de andere zenders doet het probleem zich niet voor.

Via een kennis heb ik zijn Ziggo abonnement via de app gekoppeld aan de Chrome Cast. Het beeld en geluid van NPO 3 loopt nu wel synchroon. 

Heeft iemand een idee wat de oorzaak of de op lossing is.

Groet Jan

Teresa van Odido 4 maanden geleden

Allereerst welkom op onze Community! 😀 @conjanv 

Goed dat je via deze weg alsnog aan de bel trekt. Ik help je graag verder! Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden?

  • Loopt het geluid wel synchroon zonder externe apparatuur?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Gaat het om live TV kijken, om terug kijken, opnames of alles?
  • Welk programma heb je gekeken en op welke datum/tijdstip?
  • Speelt het probleem ook bij andere apps? (bijvoorbeeld Netflix of Videoland)

Ik hoor het graag, zodat ik gericht voor je op zoek kan naar de juiste oplossing!

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst welkom op onze Community! 😀 @conjanv 

Goed dat je via deze weg alsnog aan de bel trekt. Ik help je graag verder! Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden?

  • Loopt het geluid wel synchroon zonder externe apparatuur?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Gaat het om live TV kijken, om terug kijken, opnames of alles?
  • Welk programma heb je gekeken en op welke datum/tijdstip?
  • Speelt het probleem ook bij andere apps? (bijvoorbeeld Netflix of Videoland)

Ik hoor het graag, zodat ik gericht voor je op zoek kan naar de juiste oplossing!

Hoi Teresa,

  • Loopt het geluid wel synchroon zonder externe apparatuur?

- Nee ook zonder externe apparatuur loopt het geluid van NPO3 niet synchroon.

  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

- Sinds ongeveer 1 maand..

  • Gaat het om live TV kijken, om terug kijken, opnames of alles?

- Het is bij live TV kijken naar NPO 3. De andere zenders gaan wel goed. Ik heb geen opnames van NPO 3 gemaakt, dus weet ik niet of die synchroon lopen. De andere opnames en live TV van andere zenders gaan wel goed.

  • Welk programma heb je gekeken en op welke datum/tijdstip?

- NPO 3, Jeugd journaal (19:00 uur), First Dates(19:20 uur) en meerdere programma's daarna. Doet zich elke dag voor sinds ongeveer een maand.

  • Speelt het probleem ook bij andere apps? (bijvoorbeeld Netflix of Videoland)

- Nee. Netflix, NPO Plus en Disney + geven geen problemen.

Vorige week heb ik contact gehad de helpdesk ivm haperen van de internet verbinding. Toen heb ik de  TV Box en het modem terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen. Het terugzetten heeft geen invloed gehad op het niet synchroon lopen van beeld en geluid bij NPO 3.

De TV Box is rechtstreeks aangesloten op het modem in poort 2.

Groeten Jan

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @conjanv, bedankt voor alle informatie! Ik heb dit gelijk voor je doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst. Zij zullen dit voor je gaan onderzoeken en gaan hiermee aan de slag voor je. Zodra zij het onderzoek hebben afgerond, wordt er contact met je opgenomen om de resultaten te delen. 

Ik heb trouwens jouw gebruikersnaam voor je aangepast, hierin werd eerst persoonlijke informatie gedeeld. Laat je het me weten of jouw gebruikersnaam zo goed is? Anders kan je me een andere gebruikersnaam doorgeven en dan pas ik het graag voor je aan! 

Hoi Nora,

Kan je de gebruikersnaam in: Con&Jan wijzigen. Alvast bedankt. Groeten Jan

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Con_en_Jan, ik help je hier heel graag mee, alleen kunnen gebruikersnamen op de Community geen symbolen bevatten. Hopelijk ben je blij met de huidige aanpassing? Anders kan ik ook zeker nog een andere gebruikersnaam die je wenst invoeren.

Ondertussen sleutelen we hard aan je TV Box, dit komt helemaal goed! 🙂

Hoi Cal,

Wijzig de gebruikersnaam maar in:  CoJa .

Ik ben benieuwd wat de oorzaak is. Het is wel vreemd dat het zich alleen bij NPO 3 voordoet in de TV Box en de APP op GSM en Chrome Cast.

Alvast bedankt.

Het probleem van Con en Jan heb ik precies hetzelfde nl het niet synchroon lopen van beeld en geluid op NPO3!! Zie hieronder.

Ik heb geen idee hoe dit op te lossen! Graag een oplossing!!

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @CoJa, ik heb je gebruikersnaam geupdate! Op dit moment heb ik nog geen nieuws over het openstaande ticket. Wordt vervolgd. 

Er is een monteur is 5 januari 2024 langs geweest. Hij heeft de verbinding, modem en aansluitingen in huis gecontroleerd en die waren oké. Dit heeft hij gemeld aan de technische dienst. Aan hun is het nu om uit te zoeken wat er aan de hand is.

Gisteren een melding van de OdidO service dienst ontvangen. Het probleem zou opgelost zijn. Niet dus. Het lijkt wel erger te zijn geworden. In plaats van 1 seconden is het verschil in geluid en beeld nu 2 seconden geworden. Daarna het zelfde programma op NPO+ bekeken. Daar loopt het geluid en beeld op NPO3 gelijk.

Ik heb via de mail dit gemeld. Ben benieuwd wat is nu gaan doen

Reputatie 6
Badge +2

@CoJa Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik had graag gelezen dat de monteur het had kunnen oplossen. Goed dat je per e-mail hebt gemeld dat het probleem nog niet is opgelost. Ik heb jouw opmerking ook direct teruggekoppeld naar de technische dienst! Ik hoop dat zij op deze manier gericht op zoek kunnen naar een werkende oplossing. 

Reputatie 5

Ik merk het ook met de app op mijn Samsung tv. 

 

Tv herstart, modem herstart (Al lijkt me dat al sterk als dat dit zou oplossen).

Hoi Mark-DenHaag. Op mijn laptop, GSM app, Chrome Cast (met de afstandbediening) en het OdidO tv-kastje doet het probleem zich voor. Het is zit denk ik in de App van OdidO.

Reputatie 5

Ik denk ik meld het ook even. Hoe meer mensen het mden hoe sneller het vaak wordt opgepakt (hoop je dan).

Reputatie 6
Badge +2

@Mark-DenHaag Goed dat je het aangeeft! Wil jij deze vragen ook beantwoorden? Dan kijk ik gelijk met je mee! 

  • Loopt het geluid wel synchroon zonder externe apparatuur?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Gaat het om live TV kijken, om terug kijken, opnames of alles?
  • Welk programma heb je gekeken en op welke datum/tijdstip?
  • Speelt het probleem ook bij andere apps? (bijvoorbeeld Netflix of Videoland)

@CoJa Dank je wel voor je aanvulling! Ik geef het door aan de technische dienst. 

Reputatie 5

Kunnen jullie niet de zender gewoon even opzetten om het te controleren?

Reputatie 6
Badge +2

@Mark-DenHaag Dit is inderdaad een stap van het onderzoek. Echter kan de situatie per aansluiting verschillen. Stel dat het probleem zich tijdens het reproduceren niet herhaalt dan zouden wij dus aangeven dat er geen problemen zijn terwijl jij die wel ervaart.

Ik wacht jouw antwoorden op mijn vragen af. Zodra ik ze binnen heb, zet ik het direct voor je door! 

Reputatie 5

Ik gebruik de Samsung app zonder externe apparatuur. 

Dit was oa bij firstdates 14 januari. Maar ook viel het bij het jeugdjournaal op.

 

Andere apps en zenders hebben geen last

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Mark-DenHaag, om het met zoveel mogelijk informatie door te zetten heb ik echt antwoord nodig op alle vragen die Teresa gestuurd heeft. Ander kunnen onze techneuten het niet reproduceren. Alvast bedankt! 

Ik kreeg een bericht van Odido dat er nieuwe apparatuur is opgestuurd. Ik heb geen nieuwe apparatuur nodig. Deze werkt op zich goed, alleen het synchrone lopen van beeld en geluid van NPO3 is niet goed. Op de app van de PC, GSM, Tablet en Google Chrome Cast(nieuwste versie) doet het probleem zich voor.
Odido moeten ergens in de programmatuur de oplossing zoeken. Het sturen van nieuwe apparatuur is een zinloze actie dus. Tot deze conclusie was de monteur ook al gekomen nadat hij alle apparatuur had gecontroleerd en geen problemen had gevonden. Laten ze telefonisch contact open zodat we het probleem kunnen bespreken.

Reputatie 5

Volgens mij heb ik alle antwoorden gegeven.

Krijg het gevoel dat ik elke keer meer moet uitzoeken totdat ik het opgeef. Ik ontvang eventueel graag een nieuwe tv om het daarmee te testen 😉.

Het lijkt er op dat het probleem is opgelost. Op NPO3 loopt het geluid en beeld nu weer gelijk. Ik weet niet wat er is gedaan maar ook op de GSM, PC en Tablet loopt het beeld en geluid gelijk. Ook de andere zenders blijven gelijk lopen..

Op 10 jan is er een mail door Odido gestuurd, dat er tussen 15 t/m 21 jan onderhoudswerkzaamheden zijn. Deze hebben schijnbaar het probleem opgelost. Ik hoop dat dit niet alleen lokaal is, maar ook het probleem voor andere heeft opgelost.

 

Sinds 2 dagen doet het probleem zich weer voor. Nu is het op NPO1. Weer op alle communicatie middelen (apps op de gsm, pc, tv-box en Google Chromecast) van ODIDO.

Jammer, het ging zo goed de afgelopen 3 weken.

Reputatie 5

Bij de opname van wie is de mol van afgelopen zaterdag loopt het geluid ook niet gelijk. Best vervelend kijken. 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @CoJa en @Mark-DenHaag, ik wil dit graag opnieuw voor jullie doorzetten naar mijn collega's van de technische dienst. We zijn hier druk mee bezig om dit op te lossen en hebben hiervoor alleen nog de volgende informatie nodig: 

  • Wat is het MAC-adres en serienummer van het apparaat waarop het speelt? 

  • Kijk je via een TV Box /Mediabox of smart tv app en welk type en model gebruik je? 

  • Welke firmware versie of app iOS versie gebruik je?

  • Op welke zender komt het voor (dus niet alle zenders, we hebben een specifiek voorbeeld nodig)? 

  • Tijdstip waarop het voorkwam (belangrijk om een specifiek tijdstip te vermelden zodat we dit terug kunnen vinden)

  • Tijdens welk programma?

  • Gebruik je Dolby of een andere geluidsinstelling? 

  • Maak je gebruik van externe geluidsapparatuur of 5.1?

 

Ik zie jullie antwoorden graag tegemoet komen! 

Reputatie 5

Voordat ik al deze gegevens ga opzoeken, wat hebben jullie al gedaan? Voor een groot deel heb ik deze antwoorden al gegeven. Daarnaast, wat houd jullie tegen om deze opname op te vragen en te kijken via de app op een tv?

Reageer