Beeld en geluid van alleen NPO 3 loopt niet synchroon

  • 27 December 2023
  • 28 reacties
  • 558 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 10 reacties

Het beeld en geluid van alleen NPO 3 loopt niet synchroon. Het wijkt 1 a 2 seconden af. Dat gebeurt bij de Interactieve TV Box en de app via Chrome Cast. Bij de andere zenders doet het probleem zich niet voor.

Via een kennis heb ik zijn Ziggo abonnement via de app gekoppeld aan de Chrome Cast. Het beeld en geluid van NPO 3 loopt nu wel synchroon. 

Heeft iemand een idee wat de oorzaak of de op lossing is.

Groet Jan

Teresa van Odido 4 maanden geleden

Allereerst welkom op onze Community! 😀 @conjanv 

Goed dat je via deze weg alsnog aan de bel trekt. Ik help je graag verder! Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden?

  • Loopt het geluid wel synchroon zonder externe apparatuur?
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?
  • Gaat het om live TV kijken, om terug kijken, opnames of alles?
  • Welk programma heb je gekeken en op welke datum/tijdstip?
  • Speelt het probleem ook bij andere apps? (bijvoorbeeld Netflix of Videoland)

Ik hoor het graag, zodat ik gericht voor je op zoek kan naar de juiste oplossing!

Bekijk origineel

28 reacties

Wat is het MAC-adres en serienummer van het apparaat waarop het speelt? ZIE HIER  ONDER

Kijk je via een TV Box /Mediabox of smart tv app en welk type en model gebruik je? ZIE HIER  ONDER

Welke firmware versie of app iOS versie gebruik je? ZIE HIER  ONDER

  • PC windows 11, version 23H2 (8-11-2023), Edge Versie 121.0.2277.112 (Officiële build) (64-bits). Mac-adres 64-5D-86-DE-B4-08
  • GSM Pixel 3 a, Android-versie 12 Mac-adres 88:54:1f:26:05:79
  • Chrome Cast STTK230808.004, Firma versie van Cast 1.68.374976 MAC-adres ? kan ik niet vinden.
  • Samsung Tablet A 2016, Android versie 8.1.0 Macadres 84:98:66:2A:AE:A2.
  • De TV box van ODIDO gebruik ik niet meer

Tijdstip waarop het voorkwam (belangrijk om een specifiek tijdstip te vermelden zodat we dit terug kunnen vinden). ZIE HIERONDER 

Tijdens welk programma? ZIE HIER ONDER

Het probleem doet zich nu alleen op NPO1 voor. Op:

  • 09-02-2024 18:00 uur NOS Journaal
  • 09-02-2024 20:34 uur Flikken Maastricht
  • 10-02-2024 18:00 uur NOS Journaal
  • 11-02-2024 18:00 uur NOS Journaal
  • 11-02-2024 20:23 uur Heel Holland Bakt
  • Elk programma welke ik bekijk op NPO1 doet het probleem zich voor

Gebruik je Dolby of een andere geluidsinstelling?  NEE

Maak je gebruik van externe geluidsapparatuur of 5.1? NEE

Net het 18:00 uur journaal weer gezien. Het probleem lijkt weer te zijn opgelost. Geluid en beeld lopen weer gelijk.

Laten we hopen dat het zich straks niet weer op een ander kanaal gaat voordoen.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @CoJa, dank je wel voor het doorzetten! Gisteren is dit voor NPO1 opgelost en loopt het weer synchroon. Mocht het hierna nog voordoen of op een ander kanaal, laat het dan weten. 

Reageer