Beantwoord

Beeld haperend Dordrecht regio

  • 23 November 2019
  • 45 reacties
  • 2663 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

45 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bobtenvoorde,

 

Het is op deze manier niet prettig TV kijken inderdaad. Dat is nog zacht uitgedrukt! Omdat jouw verbinding via 1 van de onderstaande pop-servers loopt, kun je stroperig/blokkerig beeld ervaren. Hierdoor zit er een vertraging in de stream. Momenteel is een vervangende uitrol ingepland (hardware) welke in de nacht van 26 november zal starten. Excuses voor het ongemak. Het wordt opgelost en je zult hier spoedig bericht over ontvangen.

 

as1.ddt-sle
as1.ddt-aje
as1.ddt-prn
as1.ddt-bbp
as1.ddr-rge
as1.ddt-ipl
as1.ddt-mhn

Reputatie 7

Hey @Ralf K.,

Zojuist heb ik alles in gang gezet om dit probleem zo spoedig mogelijk voor je op te lossen. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt maken met een monteur. Hij of zij gaat vervolgens dit probleem onderzoeken en oplossen.

Hoi @R84,

Ik ben heel benieuwd of je TV Box voor de update wel goed naar behoren heeft gewerkt? En ervaar je de problemen op één of beide TV Boxen? Mocht je voor de update ook al problemen hebben ervaren met je TV beeld. Dan wil ik ook voor jou alles in gang zetten om snel tot een oplossing te komen. 
 

Reputatie 7

Hoi @Bobtenvoorde

 

Ik waardeer je post! En ga graag de uitdaging aan. Ik besef mij dat de timing niet optimaal is, aangezien er een beeldkwaliteitsissue speelt op jouw adres. Desalniettemin!

 

Prijs- Als je ons aanbod vergelijkt met alle andere providers en het prijskaartje dat hier aanhangt, dan komt T-Mobile Thuis toch wel als de winnaar uit de bus. Zeker met de huidige situatie van Telfort en Tele2, blijven wij heel scherp concurreren op de prijs. Op deze pagina zie je een prijsvergelijk tussen providers: prijsoverzicht

 

Service- Is altijd afhankelijk van individuele mensen. Dit onafhankelijke onderzoek plaatst ons in de top 3: providercheck. Ook dit totaaloverzicht plaatst ons op een mooie plek: beste internet provider

 

Kwaliteit: het netwerk waar jij op zit (ons eigen netwerk, waar wij de netwerkbeheerder zijn), heeft het absolute beste beeldkwaliteit van Nederland. Onze streams komen één-op-één van de zenders, daar waar andere providers nog een sausje erover heen gooien (om bandbreedte te besparen). De hardware is hierbij niet heel spannend, die dient gewoon de diensten goed door te geven. Mocht jij problemen ervaren met je Wifi, dan horen we dat graag, zodat we dit kunnen aanpassen! Want het modem als smoesje gebruiken, zullen we nooit doen. We zorgen er voor dat jij optimaal van je Wifi kunt genieten!

 

Maar goed, ik kan praten als brugman, de kwaliteit is bij jou op dit moment niet optimaal. En daar ga ik aan werken. Ik heb zojuist weer jouw (en de Dortse) situatie onder de aandacht gebracht. Fingers crossed! 

Reputatie 7
Badge +1

Ik weet niet of de uitrol per regio gaat of op alfabetische volgorde, maar als ik het hier zo bekijk heb ik de uitrol nog niet ontvangen zit in postcode gebied 7000-7999.

Blijft wel vreemd waarom de oude Amino's 140 die al veel ouder is dan de Entone veel sneller reageerde op de commando's, en ook veel sneller was met zappen.

Reputatie 6
Badge

De nieuwste versie lijkt 2.9.27  te zijn nu ik de update in progress zie (na een handmatige reset; zit wel vooraan qua letter en postcode ja). Stond nog op .25 daarnet maar was sinds gister al een stotterfestijn op de eerste box en de tweede die zo goed als vrij ervan was had ook de nodige beeldhaperingen (wel nog altijd minder dan box 1 hier) dus of het direkt met de update te maken heeft … ?

Reputatie 1

Stappenplan zoals aangegeven uitgevoerd. Geen oplossing. Nog steeds haperend beeld. Entone box in Nijmegen.

Reputatie 1

Het is (bij mij) iets dat lijkt op een te hoge bitrate zodat de kastjes het niet aankunnen of dat er standaard al te weinig frames worden meegestuurd. Haperend is misschien niet eens de goede term, stroperig kun je het beter noemen.

Er is een continue "vertraging” van het beeld en op beide boxen hetzelfde effect (het is niet dat de ene box het bij mij beter doet dan de andere)

Dat is het beste zichtbaar bij snelle bewegingen op het scherm (een voetbalwedstrijd bijvoorbeeld) Sinds de update is het niet meer goed te zien wat precies de slow motion is, omdat het ‘normale’ beeld ook zo is.

Reputatie 1

@Sander 

Dank dat je de uitdaging aangaat, want mijn voornemen om weg te gaan is serieus.

Ik zal hier verder geen link naar een vergelijkingsite neerzetten, maar voor wat ik wil hebben.

glasvezel (geen kabel)
100mb internet is prima
geen bellen (Dus ook niet voor betalen)
TV zonder opnemen maar wel 2 boxen
Fox Sports 1,2,3

komen jullie zeker niet als duurste, maar ook niet als goedkoopste uit de bus. (jullie pech in deze is dat Online nogal stunt)

Het wifi argument is overigens niet helemaal eerlijk van me, omdat ik daar zelf niets mee heb gedaan. Ik heb dat niet gemeld bij jullie (omdat ik het apparaat meestal maar even van stroom afhaal en er weer op en dan doet hij het weer even)
En als ik zie hoe er met een tv verstoring wordt omgegaan...nou goed.

Het argument beste beeldkwaliteit is een theoretische werkelijkheid, want ik merk daar niks van. En dat is echt hardware gerelateerd want als hij teruggaat naar de native beeldkwaliteit (en dat is 1080i 50 HZ, niet 1080p 60HZ) dan is er niks aan de hand.
Sterker nog, als je het 'gewoon' bij de eindgebruiker laat, zoals pakweg Vodafone met dezelfde hardware deed, dan hebben we deze hele discussie niet. Want dan neem ik de opmerking over 1080p voor kennisgeving aan (want werkt niet), zet hem op 1080i en geniet inderdaad van vloeiend beeld.
Nu hebben jullie de keuze gemaakt het bij de eindgebruiker weg te halen, wat op zich prima is, maar dan móet je alternatief wel werken. En aangezien niet alleen ik, maar diverse andere mensen, al een week of 3 en een half problemenen ondervinden, kun je wel zeggen dat dat niet het geval is.

Maar het klopt wat je zegt, praatjes vullen geen gaatjes, dus ik zie de daden graag gebeuren. 
Omdat het nu gedurende een werkweek is heb ik geen tijd (En zin) om de overstap rond te maken, maar dat wordt dit weekend wel anders.
(en dan zijn we ook meer dan een maand verder, dus waar waar hebben we het dan over)

Dat is verder geen dreigement of iets persoonlijks, maar een nuchtere mededeling.
 

Reputatie 2

Hallo t mobile wanneer gaan we klanten als wij eens nieuwe ontvangers opsturen?

wanneer gaan jullie toegeven dat de update niet geschikt was voor de kastjes van Vodafone Thuis?

Reputatie 1

Hoi @Bobtenvoorde en Dordrecht,

 

Toch een update over het blokkerige beeld in Dordrecht:

 

Vanavond/vannacht gaat een monteur aan de slag. De verwachting is dat het ditmaal helemaal verholpen wordt. Nog even een slag om de arm, aangezien vorige aanpassingen niet tot verbeteringen leidden. Ik hoor dus graag of het morgen (dinsdag) beter is!

 

Het gaat hier echt puur om een netwerk issue. Het terugschakelen van 60 naar 50 Hz staat hier los van. Het kan natuurlijk dat je op zenders die minder eisen van een verbinding een betere kijkervaring geven (ondanks de minder kwaliteit), dit geldt ook voor het 50/60 Hz verschil. Als het morgen dus verholpen blijkt, kan de TV Box dus gewoon op 60 Hz blijven staan voor maximale kijkervaring!

@Sander , zoals @apis4  al uitgebreid en terecht zegt (en ik samenvat) het klopt niet wat je zegt. 1080p/60HZ is NIET native. Als dit jullie uitgangspunt blijft, maak ik me niet alleen zorgen over het niveau (iedere weg naar een oplossing begint immers bij een goede analyse)

 

maar dus ook over de oplossing. En daar zit je dan straks, met je eigen papieren werkelijkheid van “maximale kijkervaring”

Reputatie 7

 

@Sander , zoals @apis4  al uitgebreid en terecht zegt (en ik samenvat) het klopt niet wat je zegt. 1080p/60HZ is NIET native. Als dit jullie uitgangspunt blijft, maak ik me niet alleen zorgen over het niveau (iedere weg naar een oplossing begint immers bij een goede analyse)

 

maar dus ook over de oplossing. En daar zit je dan straks, met je eigen papieren werkelijkheid van “maximale kijkervaring”

 

Excuus! Dit is gewoon een aanname van mijn kant geweest! Die 60 Hz is dus niet gewenst. Ik zal mij verdiepen in de materie (bedankt voor de tutorial video's!) en navraag doen waarom de TV Box automatisch naar 60 Hz schiet. 

 

Belangrijkste vraag van mijn kant: zien jullie verschil nu de monteur gisteravond aanpassingen heeft gedaan aan het netwerk?

 

Reputatie 6
Badge

Kleine aanvulling: bij sommige zenders (NPO1 bijvoorbeeld) vallen er ook echt frames weg (heb je korte stottermomenten of juist een soort versnelling alsof de box nog niet helemaal ‘bij’ was qua verwerking) Het effect is dus op beide boxen bij alle zenders merkbaar, maar bij sommige zenders erger.

Ik hoop dat er snel een verklaring en vooral oplossing komt (En als het update gerelateerd is, wat ik sterk vermoed, dat het natuurlijk ook voor de andere klanten wordt aangepast)


Dat klinkt idd meer als waar ik het over heb en inderdaad het meeste bij de NPO 1-3 maar dat zijn altijd al de probleemzenders geweest hier bij T-Mobile (daar kan je van twee jaar geleden ook berichten over vinden).

Dit dus al sinds vrijdag vóór de firmware update en nu nog steeds aan de gang …

Van het stroperige verder geen last overigens, twee CL en één Europa League wedstrijd verder zonder dat soort hinder (zit ook niet op het WBA netwerk wat in de firmware update wordt genoemd dus dat zou het verschil kunnen verklaren).

Reputatie 1

Zoals in de sticky bovenaan deze pagina te lezen, wordt er momenteel een grootschalige update van de TVboxen uitgerold

 

Helaas ben ik een van de ongelukkigen die deze update op mijn beide Entone 510B tv boxen heb gehad. (ik heb verder glasvezel thuis en verder nooit problemen gehad met de TV functie)

 

Het resultaat na de update, erg haperend/stroperig beeld op beide en nog langzamer reagerende boxen dan voorheen.  (de mensen die ze ook hebben weten dat het al geen snelheidsmonsters waren to begin with, wat niet gek is met dik 5 jaar oude technologie) Als ik moet gokken zou ik zeggen dat de ‘bitrate verbetering’ te zwaar is voor de arme kastjes, ze worden ook warmer dan eerst.

 

Hopelijk kan dit snel worden opgelost (Een downgrade?) want het is mij iets te toevalllig dat het op beide boxen is op (dus) verschillende tvs, en dat allemaal precies nadat ze zijn geupdate.

Het rustig bekijken van een sportwedstrijd is bijvoorbeeld onmogelijk geworden. (te veel snelle bewegingen die dus zeer haperend/stroperig verlopen

 

Hier ook dit probleem na firmware update met Entone ontvanger.

Erg vervelend. Graag snelle oplossing en reactie van T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +1

Na een herstart van de tvbox kreeg ik versie 2.9.27.0.3 build1-evt-vma-glop-as3

Zelf ervaar ik geen verschil met de vorige versie .25, geen stottermomenten of wegvallende frames 

Reputatie 1

Hey @Ralf K.,

Ik zie inderdaad dat de stream op jouw adres enige haperingen vertoond, gaan we iets aan doen! Kun je mij aangeven welke stappen je hebt doorlopen? Deze handeling kan ik je in ieder geval wel aanraden:

  1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.
  2. Haal het 10 seconden van de stroom.
  3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.
  4. Wanneer de TV Box de melding "Geen internetverbinding gevonden" geeft, dan sluit je de netwerkkabel weer aan

Mocht dit niet hebben geholpen dan kun je proberen om je TV Box op een andere Lanpoort aan te sluiten op je modem. Laat ons weten of dit het probleem oplost, zo niet dan sturen we onze techneuten erop af!

Beste Piotr,

Dankjewel voor je bericht en het onderkennen van het probleem op mijn adres. Ik heb alle stappen zoals aangegeven via de link (‘deze video’) van jouw collega Sander en ‘TV-problemen oplossen’ op diezelfde pagina doorlopen. Dit gaf zoals aangegeven geen verbetering. Ik ga dit nogmaals doen en ook de LAN-poort op de modem wisselen zoals door jou voorgesteld. Ik laat je z.s.m. weten of dit resultaat had. Mocht dit niet zo zijn ga ik inderdaad graag in op jouw aanbod van directe technische ondersteuning op mijn adres.

Met vriendelijke groet,

Ralf K.

Reputatie 3

Zoals in de sticky bovenaan deze pagina te lezen, wordt er momenteel een grootschalige update van de TVboxen uitgerold

 

Helaas ben ik een van de ongelukkigen die deze update op mijn beide Entone 510B tv boxen heb gehad. (ik heb verder glasvezel thuis en verder nooit problemen gehad met de TV functie)

 

Het resultaat na de update, erg haperend/stroperig beeld op beide en nog langzamer reagerende boxen dan voorheen.  (de mensen die ze ook hebben weten dat het al geen snelheidsmonsters waren to begin with, wat niet gek is met dik 5 jaar oude technologie) Als ik moet gokken zou ik zeggen dat de ‘bitrate verbetering’ te zwaar is voor de arme kastjes, ze worden ook warmer dan eerst.

 

Hopelijk kan dit snel worden opgelost (Een downgrade?) want het is mij iets te toevalllig dat het op beide boxen is op (dus) verschillende tvs, en dat allemaal precies nadat ze zijn geupdate.

Het rustig bekijken van een sportwedstrijd is bijvoorbeeld onmogelijk geworden. (te veel snelle bewegingen die dus zeer haperend/stroperig verlopen

 

 

 

Idem.. probleem is nu al twee dagen bekend bij T-Mobile op dit forum en ikzelf heb 30(!) uur geleden ook al een melding gemaakt. Tot op heden nog geen enkel antwoord… jammer!

[Dubbele post, verwijderd door moderator]

Reputatie 7

Dag allen,

 

Bedankt voor de meldingen. Ik heb dit topic en het topic over de update gezien en ga hier achteraan. Zodra ik meer weet, kom ik er hier op terug. 

Reputatie 1

Hoi @Bobtenvoorde,

 

Het is op deze manier niet prettig TV kijken inderdaad. Dat is nog zacht uitgedrukt! Omdat jouw verbinding via 1 van de onderstaande pop-servers loopt, kun je stroperig/blokkerig beeld ervaren. Hierdoor zit er een vertraging in de stream. Momenteel is een vervangende uitrol ingepland (hardware) welke in de nacht van 26 november zal starten. Excuses voor het ongemak. Het wordt opgelost en je zult hier spoedig bericht over ontvangen.

 

as1.ddt-sle
as1.ddt-aje
as1.ddt-prn
as1.ddt-bbp
as1.ddr-rge
as1.ddt-ipl
as1.ddt-mhn


Dank voor je antwoord en fijn dat je het zo snel kon detecteren en hopelijk ook oplossen. Ik begrijp dat ik dus niet de enige ben(want er zullen er toch meer op die servers zitten?)

Hoe dan ook, hopelijk alles snel weer back to normal :)

Reputatie 7

Hoi @Bobtenvoorde,

 

Op 6-12 is er een aanpassing gedaan. Alle systemen zijn hierna weer online gekomen. We monitoren sindsdien de kwaliteit. We hebben nog geen rare dingen gezien of van onze klanten gehoord. Ik begrijp uit jouw verhaal dat het niet heeft geholpen. Ik heb dan ook op jouw adres een opdracht gedaan om het dieper te onderzoeken. Mag ik jou vragen om de TV Boxen rechtstreeks bekabeld aangesloten te laten op het modem? Dan kunnen we de activiteit en kwaliteit goed in de gaten houden. Laat één ding duidelijk zijn: ik baal hier ook van. We hebben gelukkig al veel gedaan en kunnen uitsluiten, maar het heeft nog niet het gewenste effect gehad. Ook onhandig dat het issue na het onderhoud gelijktijdig speelt, maar dit zijn echt twee afzonderlijke zaken. To be continued! Je mag mij altijd een PB sturen of taggen in dit topic als je vragen hebt!