Beantwoord

beeldkwaliteit mediabox

  • 1 December 2023
  • 6 reacties
  • 528 Bekeken

Reputatie 1
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Dag,

 

ik ben destijds met tv gestopt van Tmobile vanwege de tegenvallende kwaliteit.

 

is de beeldkwaliteit (bitrate) van de mediabox verbeterd?

 

dan schaf ik hem namelijk graag aan.

 

groet,

icon

Beste antwoord door Nora van Odido 2 December 2023, 13:42

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Nv27, wat super om te zien dat je geïnteresseerd bent in onze nieuwe Mediabox! De beeldkwaliteit van de Mediabox is 4K UHD met HDR en Dolby Vision. In het volgende topic kan je meer lezen over de Mediabox en alle specificaties bekijken: 
 

 

Reputatie 1

Wat een flut antwoord.. hij heeft het over de nogsteeds beroerde bitrates van de tv zender, wat dus nogsteeds zwaar ondermaats is.

 

Dit staat los van wat nieuwe box uitstuurd via hdmi.

Reputatie 7
Badge +1

@deviltje Dit issue is inderdaad al diverse malen voor bij gekomen, in het verleden heeft een moderator wel eens geantwoord op een zelfde vraag dat men voor alle type apparaten de zelfde streams? gebruikt als ik het goed heb onthouden.

Vergelijk het met een auto, de fabrikant gebruikt de zelfde motor voor het kleinste model maar stopt deze ook in een uitvoering van het grootste model, om geld te besparen.

“Beeldkwaliteit” is in mijn beleving natuurlijk ook vaak een persoonlijke beleving, nu kom ik nog uit de tijd van zwart/wit tv met de harkantenne op het dak, met max 5 zenders en was je al blij dat b.v. het journaal redelijk te volgen was, echter heeft u wel gelijk als de techniek er is om b.v. streams met 25mb/s te gebruiken de provider hiervan ook gebruik van behoort te maken.

Kpn geeft de streams tegenwoordig wel direct door.

Dacht iets van ongeveer 15mbit.

Odido is behoorlijk aan het verbeteren met een nieuwe tv box en hogere glasvezel snelheid.

Ik hoop dat de volgende stap een hogere bitrate is voor de tv zenders.

 

Reputatie 7
Badge +1

NPO waardeert streams naar 25Mbps op dus beter beeld | Totaal TV

Als je dit leest zou ook Odido deze streams met deze kwaliteit kunnen doorgeven

 

Reputatie 7
Badge +6

De interface is voor de mediabox compleet vernieuwd, maar hij maakt wel gebruik van dezelfde back-end en streams. Verwacht dus geen verbeteringen in beeldkwaliteit of vertraging puur en alleen omdat je een nieuwe box hebt. Neemt niet weg dat hier nog wel iets aan mag gebeuren. Ik hoop dat ze het voorbeeld van de concurrentie gaan volgen.

Reageer