Beeldkwaliteit na update naar "Het nieuw Tmobile TV"



Toon eerste reactie

41 reacties

@JR3

Om eerlijk te zijn is de kwaliteit van tv bij T-Mobile slechter als bij bijvoorbeeld Kpn of Ziggo.

Voor mij niet zo hinderlijk ik kijk niet zo vaak naar lineaire tv meestal streamingdiensten.

Dit is gemeten van Sbs6 

Ik ga er dan ook van uit dat het niet veel beter gaat worden.

Je met een stream met meer bandbreedte.

 

Een ander punt.

Ik heb voor T-Mobile gekozen omdat hun tv dienst via een smart tv app kan. 

Zonder provider spullen is mijn doel.

Nu dat ik weer de Huawei GPON ont. (Glasvezel kastje) moet gaan gebruiken valt mijn doel om. (Verandering door T-mobile niet meer mogelijk eigen ont) 

Nu is het heel verleidelijk om terug naar Kpn te gaan.

Hun bieden een Android tv box aan.

De streams op dat ding zijn boven 14mbit. 

Alleen dan zit ik weer met een provider box.

Wel met Android tv. (Kun je alle apps op draaien) 

Ik hoop dat GPON gedoe opgelost wordt.

Dit is via een ander topic te volgen.😃

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @JR3, toch goed om te lezen dat je iets van verbetering opmerkt. Zijn er zenders of programma's die echt opvallen qua kwaliteit? Laat dit mij weten en geef mij twee of drie concrete voorbeelden (bijvoorbeeld NPO3, 20:00, Journaal op 15-05-2023). Mocht het lukken, stuur dan ook een foto mee van de daadwerkelijke kwaliteit van het beeld. Je stream ziet er vanaf hier goed uit, dus ik wil dit graag onderzoeken!

Nee, er staat geen upscaling aan, moet ook wennen dat beeldkwaliteit sowieso minder is, geen 4k. Vandaag lijkt het wel beter, maar sommige uitzendingen blijven wel van hele matige kwaliteit, alsof de bitrate bewust laag wordt gehouden. Is eigenlijk niet meer van deze tijd met al die 4k of 8k tv's. Daardoor valt slechtere kwaliteit nog meer op.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @JR3, goed om te horen dat het internet bevalt, het liefst zie ik je ook snel van TV genieten! Heb je toevallig 4k upscaling aanstaan op je TV? Graag raad ik je aan op, bij wijze van test, dit uit te schakelen. Ik ben benieuwd of dit beterschap geeft!

Goedenavond, ik ben vorige week overgestapt van ziggo naar tmobile, met name omdat internet icm ziggo apparatuur bedroevend slecht was..... En alle lof voor tmobile, internet is top! Echter....... De TV kwaliteit ben ik echt van geschrokken, rampzalig is een understatement, zowel via de bekabelde amino box, als via de App op een smart TV als op de telefoon.... Heeft dus niets meer de snelheid van internet te maken. Voetbal is niet te kijken,  is heel schokkerig, maar ook een doodnormale talkshow, waar niet echt hele snelle beelden in zitten lijkt nergens op. Streamingdiensten als Netflix en Amazon zijn wel haarscherp en vloeiend.... Ik twijfel of hier een oplossing voor is, eerdere topics hierover geven me weinig hoop

Reputatie 6
Badge

Hi @rirarobin ik heb je verbinding erbij gepakt en zie dat je nog in bezit bent van een oud DrayTek modem. Ook hebben sommige Kamai's moeite met de overstap naar ons nieuwe TV Platform. Wat ik graag voor je wil gaan doen is het modem omruilen voor een nieuwe Zyxel T-50 en de Kamai omruilen voor de Aria 610. Voor het swappen van het modem is wel een monteur nodig, deze zal dan een Media Converter plaatsen en het modem installeren. De TV Box is zelf gemakkelijk te installeren. Wil je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

 

Om antwoord te geven op je vraag

Naar welke bitrate worden de streams geknepen eigenlijk? En is dit gelijk voor zowel mijn Entone-doos als een van jullie apps? Of zit hier nog verschil in?

 

In dit topic lees je hier meer over: 

 

Dank voor je antwoord, en ik maak dan ook graag gebruik van de omruilservice! Hopelijk lost dat de problemen op. Hoe gaat dit in zijn werk? Krijg ik vanzelf een bericht om een afspraak te plannen met de monteur?

Die omruilservice gaat niets verhelpen aan die 6mbps stream 😅(‘tussen 8 en 12’ zoals in de link wordt vermeld slaat sowieso nog op het oude platform en is volstrekt misleidend. Het is gewoon, op de hoogste kwaliteit, een 6 Mb/s stream met constant bitrate).

Het songfestival was wel een ultieme marteltest hiervoor moet gezegd worden met alle glitter en glamour in beeld. Heb deze video hier al meermaals gepost en dit is precies wat er gisteren gebeurde (ipv dat er naar randzaken als modem en tv kastje wordt verwezen): https://www.youtube.com/watch?v=r6Rp-uo6HmI

Ben ook pas sinds een week (of twee?) overgezet naar het nieuwe platform maar heb hiervoor al de app getest en merk nul verschil in beeldkwaliteit met de box op het nieuwe platform.

 

Dank voor je reactie! Ik besef me dat het songfestival een extreem voorbeeld is, maar zo erg heb ik het nog nooit gezien. En een goed voorbeeld, in je youtube-link. Al ben ik zeer bekend met dit fenomeen vanuit mijn werk bij televisie. (Ben jarenlang verantwoordelijk geweest voor weergaves en opnames van televisieuitzendingen, vandaar mijn uitgebreide kennis van Intra/Long gop, bitrate en videoformaten) Als ik bijvoorbeeld een concert draai, met achter de artiest een LED-wand, dan geven al die losse LED-pixeltjes soms al problemen met de encodering bij 50Mb/s.

Uberhaubt bizar dat de uitzendomgeving (en dus de aanleverspecs) van de meeste zenders in Nederland op 50Mb/s ligt, en er dan bij je thuis blijkbaar nog net 6Mb/s van overblijft. Ik ben er echt van overtuigd dat in mijn geval de beeldkwaliteit sinds de update is veranderd. Ook bij andere zenders/programma’s dan het songfestival. En als T-mobile dit denkt te kunnen oplossen met een hardware-swap, dan geef ik ze die kans. Als dit allemaal niet blijkt te werken, dan toch maar eens kijken naar de beeldkwaliteit bij de andere kabelaars.

De beeldkwaliteit is ook zeker veranderd, tot voorkort kreeg ik nog de best mogelijke streams die voorhanden waren (maar ook bij die bleef er van de NL zenders van die 50Mb/s nog 12-14 over;  al had ik bij ESPN bij m'n laatste meting 25Mb/s als uitkomst).

Heb twee en een half jaar geleden al eens dit plaatje gepost als verschil tussen de stream van de box en de webstream destijds maar zou je zomaar kunnen gebruiken voor de vergelijking box oude streams vs box nieuwe streams:

 

Het Youtube filmpje was ook meer voor de klantenservice hier bedoeld ipv dat ze weer eens met hardware swaps als oplossing komen aanzetten (ze denken altijd dat blokjesvorming aan iets anders ligt dan het meest voor de hand liggende 😇). Er loopt al meer dan een jaar een topic over deze lage bitrate en ze gaan er niks aan doen …

(ben zelf ook van plan in ieder geval DVB-C van Ziggo weer te activeren voor opnames;  enkel zijn de commerciële NL zenders daar alleen in SD)

Reputatie 7
Badge +1

Zelf ben ik niet zo heel erg thuis in deze materie, maar onlangs was er op de site van totaaltv een item te lezen dat KPN op haar (nieuwe) platform ook onbewerkte streams gaat aanbieden wat ik hieruit begreep dat het mede ging om b.v. sport zoals rechtstreekse voetbalwedstrijden welke zonder omwegen rechtstreeks naar de eindgebruiker gaan.

Volgens mij is dat de zelfde techniek welke Glashart Media gebruikte in het begin van toen glasvezel in diverse regio nog door Reggefiber werd aangelegd en beheerd, streams waren toen van een (zeer) hoge kwaliteit. 

Reputatie 7
Badge +9

@rirarobin dat klopt inderdaad, dat is een standaard e-mail. Je hebt nog een actiekorting van erg lang geleden. Geen zorgen, na de veranderingen ga je zelfs heel iets omlaag in je maandelijkse kosten dan dat je nu betaald. Dit zul je terugvinden op een volgend factuur!😊

Reputatie 1

@rirarobin ik heb zojuist de omruiling in orde gemaakt! Je ontvangt hier een e-mail en SMS van. Daarin staat ook een link om een afspraak in te plannen met de monteur! Ook is je bestelling te volgen in My T-Mobile. Kan je mij een terugkoppeling geven na dat alles geïnstalleerd is? Hoor het graag!😊

Dank! Modem wordt vanmiddag al vervangen als het goed is. Zodra alles vervangen is, laat ik weer van me horen.

Wel een andere vraag. Ik kreeg gelijktijdig een mail dat je mijn abonnement hebt aangepast, en ik ineens 2.50 per maand voor dit tv kastje ga betalen. Tot nu toe kreeg ik dit volledig als korting verrekend. Nu opeens nog maar de helft. Vanwaar dit opeens?

Reputatie 7
Badge +9

@rirarobin ik heb zojuist de omruiling in orde gemaakt! Je ontvangt hier een e-mail en SMS van. Daarin staat ook een link om een afspraak in te plannen met de monteur! Ook is je bestelling te volgen in My T-Mobile. Kan je mij een terugkoppeling geven na dat alles geïnstalleerd is? Hoor het graag!😊

Reputatie 1

Hi @rirarobin ik heb je verbinding erbij gepakt en zie dat je nog in bezit bent van een oud DrayTek modem. Ook hebben sommige Kamai's moeite met de overstap naar ons nieuwe TV Platform. Wat ik graag voor je wil gaan doen is het modem omruilen voor een nieuwe Zyxel T-50 en de Kamai omruilen voor de Aria 610. Voor het swappen van het modem is wel een monteur nodig, deze zal dan een Media Converter plaatsen en het modem installeren. De TV Box is zelf gemakkelijk te installeren. Wil je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

 

Om antwoord te geven op je vraag

Naar welke bitrate worden de streams geknepen eigenlijk? En is dit gelijk voor zowel mijn Entone-doos als een van jullie apps? Of zit hier nog verschil in?

 

In dit topic lees je hier meer over: 

 

Dank voor je antwoord, en ik maak dan ook graag gebruik van de omruilservice! Hopelijk lost dat de problemen op. Hoe gaat dit in zijn werk? Krijg ik vanzelf een bericht om een afspraak te plannen met de monteur?

Die omruilservice gaat niets verhelpen aan die 6mbps stream 😅(‘tussen 8 en 12’ zoals in de link wordt vermeld slaat sowieso nog op het oude platform en is volstrekt misleidend. Het is gewoon, op de hoogste kwaliteit, een 6 Mb/s stream met constant bitrate).

Het songfestival was wel een ultieme marteltest hiervoor moet gezegd worden met alle glitter en glamour in beeld. Heb deze video hier al meermaals gepost en dit is precies wat er gisteren gebeurde (ipv dat er naar randzaken als modem en tv kastje wordt verwezen): https://www.youtube.com/watch?v=r6Rp-uo6HmI

Ben ook pas sinds een week (of twee?) overgezet naar het nieuwe platform maar heb hiervoor al de app getest en merk nul verschil in beeldkwaliteit met de box op het nieuwe platform.

 

Dank voor je reactie! Ik besef me dat het songfestival een extreem voorbeeld is, maar zo erg heb ik het nog nooit gezien. En een goed voorbeeld, in je youtube-link. Al ben ik zeer bekend met dit fenomeen vanuit mijn werk bij televisie. (Ben jarenlang verantwoordelijk geweest voor weergaves en opnames van televisieuitzendingen, vandaar mijn uitgebreide kennis van Intra/Long gop, bitrate en videoformaten) Als ik bijvoorbeeld een concert draai, met achter de artiest een LED-wand, dan geven al die losse LED-pixeltjes soms al problemen met de encodering bij 50Mb/s.

Uberhaubt bizar dat de uitzendomgeving (en dus de aanleverspecs) van de meeste zenders in Nederland op 50Mb/s ligt, en er dan bij je thuis blijkbaar nog net 6Mb/s van overblijft. Ik ben er echt van overtuigd dat in mijn geval de beeldkwaliteit sinds de update is veranderd. Ook bij andere zenders/programma’s dan het songfestival. En als T-mobile dit denkt te kunnen oplossen met een hardware-swap, dan geef ik ze die kans. Als dit allemaal niet blijkt te werken, dan toch maar eens kijken naar de beeldkwaliteit bij de andere kabelaars.

Reputatie 6
Badge

Hi @rirarobin ik heb je verbinding erbij gepakt en zie dat je nog in bezit bent van een oud DrayTek modem. Ook hebben sommige Kamai's moeite met de overstap naar ons nieuwe TV Platform. Wat ik graag voor je wil gaan doen is het modem omruilen voor een nieuwe Zyxel T-50 en de Kamai omruilen voor de Aria 610. Voor het swappen van het modem is wel een monteur nodig, deze zal dan een Media Converter plaatsen en het modem installeren. De TV Box is zelf gemakkelijk te installeren. Wil je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

 

Om antwoord te geven op je vraag

Naar welke bitrate worden de streams geknepen eigenlijk? En is dit gelijk voor zowel mijn Entone-doos als een van jullie apps? Of zit hier nog verschil in?

 

In dit topic lees je hier meer over: 

 

Dank voor je antwoord, en ik maak dan ook graag gebruik van de omruilservice! Hopelijk lost dat de problemen op. Hoe gaat dit in zijn werk? Krijg ik vanzelf een bericht om een afspraak te plannen met de monteur?

Die omruilservice gaat niets verhelpen aan die 6mbps stream 😅(‘tussen 8 en 12’ zoals in de link wordt vermeld slaat sowieso nog op het oude platform en is volstrekt misleidend. Het is gewoon, op de hoogste kwaliteit, een 6 Mb/s stream met constant bitrate).

Het songfestival was wel een ultieme marteltest hiervoor moet gezegd worden met alle glitter en glamour in beeld. Heb deze video hier al meermaals gepost en dit is precies wat er gisteren gebeurde (ipv dat er naar randzaken als modem en tv kastje wordt verwezen): https://www.youtube.com/watch?v=r6Rp-uo6HmI

Ben ook pas sinds een week (of twee?) overgezet naar het nieuwe platform maar heb hiervoor al de app getest en merk nul verschil in beeldkwaliteit met de box op het nieuwe platform.

 

Reputatie 1

Hi @rirarobin ik heb je verbinding erbij gepakt en zie dat je nog in bezit bent van een oud DrayTek modem. Ook hebben sommige Kamai's moeite met de overstap naar ons nieuwe TV Platform. Wat ik graag voor je wil gaan doen is het modem omruilen voor een nieuwe Zyxel T-50 en de Kamai omruilen voor de Aria 610. Voor het swappen van het modem is wel een monteur nodig, deze zal dan een Media Converter plaatsen en het modem installeren. De TV Box is zelf gemakkelijk te installeren. Wil je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

 

Om antwoord te geven op je vraag

Naar welke bitrate worden de streams geknepen eigenlijk? En is dit gelijk voor zowel mijn Entone-doos als een van jullie apps? Of zit hier nog verschil in?

 

In dit topic lees je hier meer over: 

 

Dank voor je antwoord, en ik maak dan ook graag gebruik van de omruilservice! Hopelijk lost dat de problemen op. Hoe gaat dit in zijn werk? Krijg ik vanzelf een bericht om een afspraak te plannen met de monteur?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @rirarobin ik heb je verbinding erbij gepakt en zie dat je nog in bezit bent van een oud DrayTek modem. Ook hebben sommige Kamai's moeite met de overstap naar ons nieuwe TV Platform. Wat ik graag voor je wil gaan doen is het modem omruilen voor een nieuwe Zyxel T-50 en de Kamai omruilen voor de Aria 610. Voor het swappen van het modem is wel een monteur nodig, deze zal dan een Media Converter plaatsen en het modem installeren. De TV Box is zelf gemakkelijk te installeren. Wil je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

 

Om antwoord te geven op je vraag

Naar welke bitrate worden de streams geknepen eigenlijk? En is dit gelijk voor zowel mijn Entone-doos als een van jullie apps? Of zit hier nog verschil in?

 

In dit topic lees je hier meer over: 

 

Reputatie 1

Hoi @rirarobin, leuk dat je ook voor de televisie werkt en heel goed dat je dit aangeeft, blokbeeld is absoluut nooit de bedoeling! Heb je de TV Box direct aangesloten op het modem, of via een omweg zoals een eigen switch, router of stroomnetadapters? Graag wil ik je vragen om, bij wijze van test, de TV Box direct op het modem aan te sluiten. Daarnaast raad ik je aan om de TV Box een fabrieks reset te geven: Factory Reset modem (Fabrieksreset).

Aangezien je in de TV wereld werkt heb ik wellicht een leuke tip voor je, we hebben namelijk ook een Samsung smart-tv app! Meer hierover lees je hier: Alles over de T-Mobile TV App voor smart-tv's.

Ik verwacht dat je snel weer zorgeloos van de mooiste beelden kan genieten! 😃

 

TV box is rechtstreeks aangesloten op de modem. Zonder switch of wat dan ook. Heb alles al meerdere malen een fabrieksreset gegeven om uberhaubt die Entone doos weer werkend te krijgen. Dus dit heb ik al geprobeerd. Leuk dat er een app voor is, maar vind het een beetje raar hiernaar te verwijzen als jullie eigen product niet functioneert. Heb de app op mijn apple TV draaien, en hierop is het beeld vele malen beter.

Naar welke bitrate worden de streams geknepen eigenlijk? En is dit gelijk voor zowel mijn Entone-doos als een van jullie apps? Of zit hier nog verschil in?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @rirarobin, leuk dat je ook voor de televisie werkt en heel goed dat je dit aangeeft, blokbeeld is absoluut nooit de bedoeling! Heb je de TV Box direct aangesloten op het modem, of via een omweg zoals een eigen switch, router of stroomnetadapters? Graag wil ik je vragen om, bij wijze van test, de TV Box direct op het modem aan te sluiten. Daarnaast raad ik je aan om de TV Box een fabrieks reset te geven: Factory Reset modem (Fabrieksreset).

Aangezien je in de TV wereld werkt heb ik wellicht een leuke tip voor je, we hebben namelijk ook een Samsung smart-tv app! Meer hierover lees je hier: Alles over de T-Mobile TV App voor smart-tv's.

Ik verwacht dat je snel weer zorgeloos van de mooiste beelden kan genieten! 😃

Reageer