Beantwoord

Belabberde tv kwaliteit

  • 4 February 2024
  • 10 reacties
  • 476 Bekeken

Helaas blijf ik maar topics openen bij jullie. Nu weer over belabberde tv kwaliteit. Dit is de zoveelste keer. Veel zenders zijn bedroevende kwaliteit en met name npo1-3.

Zie bijlage. We hebben glasvezel, maar zelfs op 2G zou het beeld nog beter zijn. Dit kan toch niet?!

4 jaar bij KPN gezeten, met speciale glaszenders, dat was altijd haar en haar scherp. Maar bij jullie kijk ik regelmatig alsof ik 20 jaar terug in de tijd ga.

ik vind hier wel wat van...

icon

Beste antwoord door leonkunst88 4 February 2024, 20:58

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Wat me opvalt dat nergens vermeld staat hoe er word gekeken b.v. doormiddel van een app of de nieuwe mediabox of nog met de Amino tv box?

En is het via ODF het “eigen” glasvezel van Odido of net als hier via wholesale van KPN netwerk,  dat betekent dat je op een KPN netwerk zit maar Odido e.a. huren dan bij KPN capaciteit.

De tv kwaliteit is hier echt perfect op zowel de NPO zenders als RTL of SBS enz. maar ook sport wedstrijden zoals voetbal of andere met snelle bewegingen

Mediabox, die nieuwe. Heb mn modem en de media box herstart. Wat ik elders heb gelezen. En nu lijkt het goed. Man, wat een rommel.

Tevens heb ik vaak met deze mediabox dat mn Denon avr receiver elke halve sec switched tussen input/geen input (zie wel beeld, geen geluid dan). Als ik de tv pauzeer gaat het daarna wel even weer goed. Ook hier nog nooit in ál die jaren last van gehad.

Reputatie 1

Perfect beeld hier met 2Gbps glas en de nieuwe mediabox. Je moet soms even tunen met geluidsettings in de box voor goede lipsync. Misschien helpt het ook met je Denon. Wellicht de Denon ertussenuit halen en achteraan in de HDMI keten zetten?

Het ligt zeker weten aan die mediabox. Lipsync is in orde, al meerdere zaken geprobeerd, heb al veel apparaten gehad, maar dit nog nooit meegemaakt. Nu is die missende audio soms nog niet de grootste ergernis. Maar die belabberde bitrate soms. Man man. Maar dat niet alleen hoor, facturen die niet kloppen, inflatiecorrectie wat onterecht doorgevoerd is, en nog wel meer shit. Nog 9 maanden en dan verloopt het contract.

Reputatie 1

Ja, administratief is Odido een puinhoop. Technisch valt het me ontzettend mee. Ik zeg verder ook niet dat je Denon naadje is, maar het klinkt als compatibiliteit tussen de mediabox en je receiver. Vandaar probeer eens die twee uit elkaar te trekken.

Reputatie 6
Badge

Bewegend water is net als confetti een achilleshiel voor een magere bitrate. Er is nul komma nul kans dat dit waterpolo er bij iemand ‘goed'/ ‘perfect’ heeft uitgezien, zelfs de bitrate van Ziggo via DVB-C is hiervoor nauwelijks toereikend (en daarmee heb ik de halve finale en finale van het afgelopen WK opgenomen) …

[las een tijd terug iets over nieuwe 25Mb/s streams voor NPO 1-3 en misschien dat het er bij die zonder duidelijke blokjesvorming uit kan zien]

Bewegend water is net als confetti een achilleshiel voor een magere bitrate. Er is nul komma nul kans dat dit waterpolo er bij iemand ‘goed'/ ‘perfect’ heeft uitgezien, zelfs de bitrate van Ziggo via DVB-C is hiervoor nauwelijks toereikend (en daarmee heb ik de halve finale en finale van het afgelopen WK opgenomen) …

[las een tijd terug iets over nieuwe 25Mb/s streams voor NPO 1-3 en misschien dat het er bij die zonder duidelijke blokjesvorming uit kan zien]

Geloof me. Dit was ECHT heel erg beroerd. 100% zeker dat kpn dit veel beter deed. Daarnaast waren heel veel zenders zwaar ruk. Waarom verdedigt iedereen hier odido? Het is gewoon 1 dikke pleurzooi. En dat een reset van alle apparaten het heeft verholpen zegt ook al genoeg. Het was daarna al veel beter, gewoon normale odido kwaliteit zeg maar. In die 4 jaar kpn heb ik dit niet 1x hoeven doen. En nu in 3 maand odido al meerdere malen. Echt. What the...

Reputatie 6
Badge

Bewegend water is net als confetti een achilleshiel voor een magere bitrate. Er is nul komma nul kans dat dit waterpolo er bij iemand ‘goed'/ ‘perfect’ heeft uitgezien, zelfs de bitrate van Ziggo via DVB-C is hiervoor nauwelijks toereikend (en daarmee heb ik de halve finale en finale van het afgelopen WK opgenomen) …

[las een tijd terug iets over nieuwe 25Mb/s streams voor NPO 1-3 en misschien dat het er bij die zonder duidelijke blokjesvorming uit kan zien]

Geloof me. Dit was ECHT heel erg beroerd. 100% zeker dat kpn dit veel beter deed. Daarnaast waren heel veel zenders zwaar ruk. Waarom verdedigt iedereen hier odido? Het is gewoon 1 dikke pleurzooi. En dat een reset van alle apparaten het heeft verholpen zegt ook al genoeg. Het was daarna al veel beter, gewoon normale odido kwaliteit zeg maar. In die 4 jaar kpn heb ik dit niet 1x hoeven doen. En nu in 3 maand odido al meerdere malen. Echt. What the...

Ik heb niet voor niets Ziggo erbij 😉. Ik geloof je juist wel want ik heb het ook even aangekeken via de box en dat was idd niet om aan te zien. Ik zeg juist dat die 6Mb/s waar Odido mee komt aanzetten voor iets als waterpolo met veel bewegend water never nooit toereikend zal zijn en het er dus bij die andere twee posters nooit ‘goed’/’uitstekend’ uit gezien kan hebben.

Deze video heb ik dan ook tot in den treure al meerdere keren gepost om het te verduidelijken: (wat hier met confetti wordt gedaan is precies wat bewegend water ook met het beeld doet zoals dus bij een waterpolo wedstrijd) https://www.youtube.com/watch?v=r6Rp-uo6HmI

Met een bitrate van 6Mb/s KAN en zal iets als waterpolo er nooit goed uitzien (icm de huidige codec in ieder geval), zoals de video het al zegt er zijn gewoon niet genoeg bits om het allemaal bij te houden. KPN (en ook het oude tv platform bij T-Mobile alsook Ziggo via DVB-C) hebben gewoon simpelweg een hogere bitrate.

Zie net iets in de commentaren bij die video wat idd klopt (Youtube hercodeerd idd eens in de zoveel tijd wel eens de videos dus ook deze ziet er nu beter/minder erg uit dan oorspronkelijk maar alsnog is het effect van iets als confetti op de beeldkwaliteit wel duidelijk):

So a lot of people might not remember this but this video watching experence was slightly different when it came out. YouTube has improved its quality over the years as has our internet connections. When Tom Scott says "over the next couple of seconds the quality of the video will come back" it was literal, it use to take a second or two for the quality to return. Now though? The quality instantly comes back within a fraction of a second. Maybe a few frames worth of low quality video but that's all that you can see now. Literally blink-and-you'll-miss-it. The same effect also would apply to when he increased the bitrate in the video. The quality used to still be rough for a few seconds.

 

Probleem bij mij was alleen dus nog erger. Dat was echt geen 6 mbit. Dat was hooguit 1 mbit over alle zenders. Het feit dat hier ook niemand van odido zelf post spreekt ook al boekdelen.

Daarnaast zie ik nog steeds 35 euro als factuur ipv 30. Ik ga maar weer eens bellen voor de zoveelste keer...

Reputatie 6
Badge

Even twee screenshots van de hoogste kwaliteit stream … Bewegend water met een glinstering en wat golven erin is echt killer voor een magere bitrate 😅. Bij natuurdocumentaires zie je dit ook regelmatig ...

Reageer