Casten vanuit Odido app

  • 28 September 2023
  • 17 reacties
  • 1126 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 12 reacties

In de nieuwe Odido app zie ik geen cast icoon meer. Is die verstopt of verdwenen? Ter volledigheid: vanuit andere Apps kan ik wel gewoon casten dus netwerk etc is goed.

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hi @PRG, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Sinds de naamsverandering dien je inderdaad de app opnieuw toegang te geven. Dit doe je zo (exacte benaming kan per device verschillen):   

 

Android: Controleer of de app toegang heeft om via het lokale netwerk te streamen. Ga naar instellingen apps Odido TV > Geavanceerd > Weergeven voor andere apps  en kijk of het op aan staat.

iOS: Controleer of de app toegang heeft om via het lokale netwerk te streamen. Ga naar Instellingen > Odido TV > Lokaal netwerk en kijk of het schuifje op aan staat.

 

Lukt het hierna om te streamen naar je tv?

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @PRG Welkom, wat vreemd want ik zie de optie op mijn iPad wel?

Misschien helpt opnieuw opstarten? 

Ter volledigheid hier wat extra gegevens. Het gaat om een Samsung A52, SM-A525F/DS op Android 13,One UI versie 5.1. De TV is een 2 jaar jonge LG TV met ingebouwde Chromecast. Zoals gemeld werken alle andere Apps met cast optie wel gewoon. Opnieuw opstarten van telefoon en tv helpt niet.

Reputatie 7
Badge +6

@PRG Heb je de app wel toegang gegeven tot je lokale netwerk? Ik heb zelf een iPhone, maar ik vermoed dat het op Android ook zo werkt dat je per app toestemming moet geven om in je netwerk naar de Chromecast te zoeken.

Bedankt voor het meedenken. Dit zou de eerste app zijn die ik apart die toegang zou moeten geven… Maar uiteraard gecontroleerd. Er is geen ‘recht’ anders dan “meldingen” en die staat aan. Dan is er nog een meldingscategorie “cast” en die staat ook aan. Aan de rechten, althans de instellingen ervan, ligt het dus niet.

Wellicht toch een bug in de Android versie van de nieuwe app…

Reputatie 7
Badge +9

Hi @PRG, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Sinds de naamsverandering dien je inderdaad de app opnieuw toegang te geven. Dit doe je zo (exacte benaming kan per device verschillen):   

 

Android: Controleer of de app toegang heeft om via het lokale netwerk te streamen. Ga naar instellingen apps Odido TV > Geavanceerd > Weergeven voor andere apps  en kijk of het op aan staat.

iOS: Controleer of de app toegang heeft om via het lokale netwerk te streamen. Ga naar Instellingen > Odido TV > Lokaal netwerk en kijk of het schuifje op aan staat.

 

Lukt het hierna om te streamen naar je tv?

Beste Tommy

Onder de instellingen->aps->odido TV zit geen optie Geavanceerd. Ook niets dat lijkt op Weergeven voor andere apps. Wel Bovenop weergeven. En dat staat aan...

Reputatie 7
Badge +9

@PRG, bedankt voor je snelle reactie.

Heb je toevallig de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Dit kan namelijk ook wel eens helpen. Een andere optie zou zijn om de Chromecast te voorzien van een harde reset, is dit mogelijk? 

Ik heb de app verwijderd en weer opnieuw via Google Play geïnstalleerd. Daarbij kwam het verzoek om de voorgrond optie aan te zetten, wat ik uiteraard heb gedaan. Helaas heeft dit niet geholpen.

De Chromecast is een ingebouwde functie in de LG tv. Die functie kan volgens mij niet worden gereset. En de tv naar de fabrieksinstellingen terug zetten betekent heel veel werk om de boel weer goed te krijgen dus vind ik niet echt een optie…

Ik heb de app verwijderd en weer opnieuw via Google Play geïnstalleerd. Daarbij kwam het verzoek om de voorgrond optie aan te zetten, wat ik uiteraard heb gedaan. Helaas heeft dit niet geholpen.

De Chromecast is een ingebouwde functie in de LG tv. Die functie kan volgens mij niet worden gereset. En de tv naar de fabrieksinstellingen terug zetten betekent heel veel werk om de boel weer goed te krijgen dus vind ik niet echt een optie…

Is het toestel verbonden met hetzelfde wifi-netwerk als de LG tv?

De tv zit bedraad aan het netwerk. De smart phone via WiFi van datzelfde netwerk. En zoals geschreven: alle andere apps casten wel gewoon.

Voor de zekerheid de tv even aan het WiFi netwerk gehangen, maar dat verandert niets.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je snelle reactie @PRG, wat je wellicht nog kan proberen is om het modem te voorzien van een factory reset. Kan je het netwerk ook vergeten op je tv en na de reset opnieuw verbinden. Lukt het nu wel om te casten? Zo niet, wil je dan een aantal vragen beantwoorden? Dan kan ik het doorzetten naar onze techneuten.

 

  1. Merk apparaat waarmee je probeer te casten .
  2. Type apparaat (voorbeeld: iPhone [X], iPad [X], iPod etc. (vergeet versienummer / toevoeging niet) of Samsung Galaxy S7, Lenovo Tab, HTC one )
  3. iOS of Android versie.
  4. Naar welk apparaat probeert de je te casten (merk TV, type Chromecast of TV met ingebouwde Chromecast of type Apple TV)
  5. Wat is de software versie van het apparaat waar de klant naar probeert te casten?

 

Ik ben deze week op vakantie. Volgende week bekijk ik het even en kom erop terug.

Reputatie 7
Badge +9

Hele fijne vakantie @PRG! Ik zie je bericht wel verschijnen. 

Daar ben ik weer.

 

Een bekabeld netwerk vergeten gaat niet. De tv heeft ook een wifi optie en daarin heb ik het netwerk wel vergeten en opnieuw gekoppeld. De router een factory reset geven is een laatste optie want het kost me uren om alle instellingen te achterhalen en opnieuw erin te zetten. Wel heb ik hem als eerste stap opnieuw opgestart, evenals het (separate) wifi access point. Dit alles heeft niet geholpen om het cast icoon in de odido app te krijgen.

 

Mbt de telefoon: alle details staan hierboven in dit draadje. De TV is een LG OLED55C16LA met WebOS versie 03.36.50 met ingebouwde Chromecast.

Volgens mij zijn daarmee de gegevens compleet. Nogmaals: met de diverse andere apps die casten zijn geen problemen. Alleen de odido app mist die opties sinds deze app de t-mobile variant vervangt. Daarvoor werkte die ook naar behoren.

 

Ik heb ook nog even naar de (Samsung) telefoon van mijn vrouw gekeken: ook daar mist dat icoon.

Reputatie 4

Hoi, ik heb een iets oudere LG ongeveer 5 jaar.

Ik moet mijn bedrade aansluiting kappen om via de WiFi bij mijn tv te komen.

Anders gezegd eigenlijk wordt de WiFi verbinding niet verbonden indien er een lan verbinding actief is.

Trek ik de lan los wordt meteen de WiFi verbinding gemaakt.

Daarom blijft de tv nu alleen nog maar draadloos aangesloten.

Ik cast naar mijn tv via het knopje casten welk in instellingen bij mijn Xiaomi handy staat of meestal via de LG afstandsbediening app LG ThinQ (spiegelen)

De app werkt ook goed met mijn LG airco trouwens.

 

https://www.lg.com/nl/huishoudelijk/thinq

Dank voor je reactie. De vraag is alleen of je perse via WiFi bij je tv wil komen. Via bedraad netwerk kan ik gewoon casten uit o.a. Youtube. Dus dat werkt gewoon. Ook vanuit de oude T-Mobile TV app werkte dat gewoon.

Bij mij is het cast icoontje ook niet aanwezig in de Odido TV Android app. Alles is up to date en gereset  En als je op je telefoon het probeert via tv.odido.nl vanuit Edge, Chrome of Firefox dan komt de melding dat dit perse vanuit de app moet 

Reageer