Dof geluid

  • 30 April 2024
  • 2 reacties
  • 27 Bekeken

Sinds een week ben ik overgestapt naar Odido,  na jarenlang bij de Caiw gezeten te hebben. Maar sinds vorige week dus last van heel dof geluid  bij sommige zenders. Met of zonder soundbar maakt niet uit. Vergeleken de Caiw moet ik sowieso het geluid harder zetten. Waar ik eerst niet hoger zat als 20, moet ik hem nu soms op meer als 30 zetten. Graag advies hoe ik dit op kan losses.

 

Teresa van Odido 18 dagen geleden

Van harte welkom bij Odido en op onze Community! 😀 @B van der Zwaan 

Goed dat je hier gelijk over aan de bel trekt. Ik wil graag dat je optimaal kunt genieten van TV kijken en daar hoort goed geluid natuurlijk bij. Ik help je graag verder om dit te realiseren! 

Wil je de geluidsinstellingen op de volgende manier aanpassen? 

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Mocht dit niet voor verbetering zorgen, dan kun je het volgende proberen. Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. Je kunt dit aanpassen naar 'Passthrough'.

Laat je het mij weten of dit heeft geholpen? Ik sta natuurlijk klaar om je verder te helpen waar nodig! 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Van harte welkom bij Odido en op onze Community! 😀 @B van der Zwaan 

Goed dat je hier gelijk over aan de bel trekt. Ik wil graag dat je optimaal kunt genieten van TV kijken en daar hoort goed geluid natuurlijk bij. Ik help je graag verder om dit te realiseren! 

Wil je de geluidsinstellingen op de volgende manier aanpassen? 

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Mocht dit niet voor verbetering zorgen, dan kun je het volgende proberen. Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. Je kunt dit aanpassen naar 'Passthrough'.

Laat je het mij weten of dit heeft geholpen? Ik sta natuurlijk klaar om je verder te helpen waar nodig! 

Beste Teresa,

 

Bedankt voor je reactie.  Optie 1 leek het te doen, maar op een gegeven moment toch weer het doffe geluid. 

 

Optie 2 werkt wel, het doffe geluid det je bijna niks hoort, is wel weg. Alleen door deze instelling komt het geluid van Harman Kardon soundbar niet goed tot zijn recht  

 

Al bij al geen verbetering tot de Caiw 😔. In deze korte periode ook.al gehad dat afstandsbediening nergens  meer op reageerde. Alle stekkers eruit en dan pas werkt het weer....

Reageer