Beantwoord

Doorspoelen bij terugkijken

  • 6 October 2023
  • 2 reacties
  • 999 Bekeken

Hallo, sinds kort heb ik een TV+Internet abo bij Odido. Nu wilde ik vandaag de wedstrijd van AZ van gisteren (gedeeltelijk) terugkijken en tot mijn verbazing (en teleurstelling) kan ik niet doorspoelen. In het begin een klein stukje wel, maar net als de aftrap begint, dan krijg ik in beeld "doorspoelen is niet toegestaan”. De uitzending was op Veronica.

Ik kom vanuit een abo van Ziggo en daar kon en kan dat wel (dit heb ik zojuist gecontroleerd met een account van iemand anders). 

Wat is hier de reden van? Betaalt Ziggo wel voor licenties om bij commerciële zenders door te spoelen en Odido niet? Niet doorspoelen bij reclames begrijp ik nog enigszins, maar buiten de reclames zou je toch gewoon moeten kunnen doorspoelen.

Gr. Ben

icon

Beste antwoord door TMTV 6 October 2023, 19:15

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @benfer3,

Welkom op de Community!

Je kunt bij de commerciële zenders inderdaad niet doorspoelen tijdens het terugkijken. Ik vermoed dat dat een rechtenkwestie is. Waarom dat bij Ziggo wel kan, weet ik niet. Misschien hebben ze er flink voor betaald om dat toch mogelijk te maken en heeft Odido besloten dat niet te doen. Als je toch wilt kunnen doorspoelen is cloudopnemen iets voor je. Dan kun je tot 200 uur opnemen en doorspoelen, ook bij de commerciëlen.

Reputatie 2

Ook ik heb gemerkt dat doorspoelen niet kan bij terugkijken.
Maar waar hebben we het hier dan precies over?
Als met terugkijken bedoelt wordt  via de gids 7 dagen de mogelijkheid hebben om terug te kijken klopt het wel dat doorspoelen niet kan bij de commerciële zenders.
Bij terugkijken via je opgenomen programma's van comm. zenders kun je de reclame wél doorspoelen.

Reageer