Beantwoord

Entone tv-unit geeft zwart beeld.

  • 19 November 2020
  • 32 reacties
  • 825 Bekeken


Toon eerste reactie

32 reacties

Reputatie 2

Is het zeker dat je TV hebt op de nieuwe tv omgeving?

Zeker weet je bij T-Mobile nooit, maar gezien mijn ervaringen en reacties op tweakers.net en hier hoogstwaarschijnlijk wel. Heb je de tv-box op één van de unifi switches aangesloten? en nog specifieke instellingen gedaan binnen Unifi? Ik heb alles recht toe rechtaan aangesloten en (nog) niet zoals beschreven in de blog van Bjarn, dat wegens een tekort aan poorten op mijn switch. Dat hoop ik van de week te doen wanneer de tweede switch binnen is.

Reputatie 4

Goedemorgen,

WIj hebben ook sinds kort glasvezel van T-Mobile + TV.

Omdat we recent klant zijn geworden zitten we op de nieuwe tv omgeving. Gisteren heb ik de Zyxel modem vervangen door de Unifi USG, enige dat ik heb ingesteld is Vlan 300 bij de WAN instellingen in de controller. Tot nu toe werkt alles goed, we kunnen TV kijken, terugkijken vanuit de gids en opnames maken, ook internet/WiFi werkt goed.Voor WiFi maken we gebruik van 3 Unifi acces points, die zijn aan gesloten middels 2 unifi switches.

Is het zeker dat je TV hebt op de nieuwe tv omgeving?

Reputatie 2

Even een vraag tussendoor,

T-Mobile heeft het één en ander veranderd in de vlan indeling, begrijp ik het goed dat ze alleen nog vlan300 (internet + IPTV) en vlan100 (management) gebruiken? of maak ik een denkfout. Ik heb de Zyxel dit weekend (tijdelijk) vervangen door een Ubiquiti USG en ingesteld op vlan300 op de WAN kant, Ik heb perfect internet in huis (via de andere ubiquiti spullen), maar IPTV komt niet door op de Entone.

Is de blog van Bjarn Bronsveld nog valide om uit te voeren

https://medium.com/@bjarn/how-to-set-up-a-home-network-with-ubiquiti-devices-and-t-mobile-thuis-2d286887009b

Bjarn gaat uit van 3 vlans, Ik heb dit nog niet zo geïnstalleerd omdat deze setup me 3 poorten op mijn Ubiquiti switch kost. Ik heb een extra 5 poort POE ubiquiti switch in bestelling waarna ik de set-up van Bjarn ga uitvoeren. Mits deze nog valide is.

 

 

Reputatie 2

Ik heb de andere Zyxel die nog nieuw in de doos lag identiek geconfigureerd als de oude, (export van de oude en import in de nieuwe ging niet :-( ), ik doel op IPadres en dhcp reeks, niks spannends. Na de routerswap en herstart werkte het netwerk weer en de TV unit liep nu verder en vroeg om mijn klantnummer en pincode. dus weer een stap verder. en blijkt deze zyxel op vlan300 geconfigureerd te zijn en de oude op 640. Niet dat ik nu blij ben, want de lijst van TV zenders is leeg. Misschien even wachten, straks even kijken. In ieder geval bedankt voor de tip.

Reputatie 1

Dat vermoeden had ik ook al, Wanneer ik de Ubiquiti USG binnen heb kan ik zelf configureren. Ik heb overigens de tweede Zyxel nog niet uitgeprobeerd, Die stond klaar om teruggestuurd te worden. Ik ga dit als additionele test nog even uitproberen. wordt vervolgd

 


Ik vermoed dat TMNL je gewoon als compleet nieuwe klant heeft aangemaakt, dus behalve van GLOP AON met de Draytek+SFP naar GLOP GPON ook naar het nieuwe TV platform over VLAN 300……

 

Dus je oude Entones over 640 zijn de nek omgedraaid.

Reputatie 2

Dat vermoeden had ik ook al, Wanneer ik de Ubiquiti USG binnen heb kan ik zelf configureren. Ik heb overigens de tweede Zyxel nog niet uitgeprobeerd, Die stond klaar om teruggestuurd te worden. Ik ga dit als additionele test nog even uitproberen. wordt vervolgd

 

Reputatie 1

Vorige maand ben ik verhuist naar een andere woning 50 meter van mijn vorige woning. Ook mijn T-mobile glasvezel abonnement is verhuist. Helaas ging dat minder soepel dan de fysieke verhuizing. Wij waren bijna 3 weken verstoken van Internet door een domme fout van T-Mobile. Daarna bleek onze Vodafone Entone TV-unit alleen een zwart beeld te genereren, terwijl toch het hele bootprocoes werd doorlopen, na vele belsessies met T-mobile en een bezoek van een monteur van guidion kreeg ik als oplossing een andere (zelfde) ontvanger toegestuurd. Ik had een hard hoofd in of dit de oplossing zou zijn. Na het aansluiten van de ontvanger kreeg ik een aantal software-updates binnen, werd de harddisk geïnitialiseerd en een aantal keren herstart om .......... ook een zwart beeld te genereren. zucht ZUCHT. Ik heb geen vertrouwen in dat T-Mobile dit probleem wil of kan oplossen. dus verder gekeken. Daar ik een ubiquiti netwerk heb liggen kwam ik op dit artikel, (https://medium.com/@bjarn/how-to-set-up-a-home-network-with-ubiquiti-devices-and-t-mobile-thuis-2d286887009b) met bruikbare informatie het probleem zit waarschijnlijk in de vlan's. Op de Zyxel router zie ik geen enkele mogelijkheid om vlan's te configureren. De oude Draytek router heeft geen UTP WAN poort zodat ik het daarop ook niet kon testen. Vandaag de Ubiquiti USG besteld, die stond toch al op mijn verlanglijstje en hoop ik morgen binnen te krijgen.

Maar het zou toch met de setup van T-Mobile moeten werken. Iemand nog tips?


De VLAN's kan je ook niet maken, want die zitten er al op qua config's die ze in de Zyxels knallen.

Maar is die Zyxel ook al vervangen door een monteur? Want 2 Zyxels die het niet doen geloof ik niet. Maar ben jij toevallig ook niet overgezet naar het nieuwe IPTV platform, zodat deze niet op meer VLAN 640 zit maar op 300.

Reageer