FAQ: zo kun je bij T-Mobile met Viaplay van F1 en Darts genieten

  • 8 December 2021
  • 84 reacties
  • 19165 Bekeken
FAQ: zo kun je bij T-Mobile met Viaplay van F1 en Darts genieten

Toon eerste reactie

84 reacties

Reputatie 6

@Dennis25 de aanbieding waarbij je vier maanden gratis Viaplay ontvangt, is inderdaad alleen voor nieuwe klanten en bestaande klanten die hun abonnement met een jaar verlengen. Hoe de zender beschikbaar wordt voor bestaande klanten, zal binnenkort meer informatie over verschijnen.

Reputatie 4

Volgens mij is die Viaplay aanbieding alleen voor klanten die een nieuw thuis-abonnement nemen. En daar zit (denk ik) dan geen 7,50 euro klantvoordeel meer op.

” Viaplay is vanaf 1 maart 2022 beschikbaar in Nederland. Bij T-Mobile krijg je de eerste 4 maanden Viaplay cadeau icm een nieuw 1-jarig internetabonnement voor thuis.“

Reputatie 7

Hi @Bruutil, hele goede vraag van je! Ik wil je graag laten weten dat ik deze vraag uit heb staan. Zodra ik hier een reactie op heb ontvangen, dan laat ik je die weten. 

Mooi als het als kanaal komt want LG televisies kunnen nog geen F1 of VIaplay app aan dus dat wordt dan met de laptop en HDMI knutselen

 

Wat ik me nog afvraag: krijg ik met T-Mobile Klantvoordeel ook op dit kanaal 7,50 per maand korting?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bensi, @BeMu en iedereen die zich bovenstaande afvraagt: hier zijn we mee bezig en we zijn in gesprek met Viaplay om dit te onderzoeken. We komen erop terug zodra er meer bekend is.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-formule-1-toch-lineair-kpn-zet-max-op-kanaal-225/

Net gelezen op Totaaltv,   gaat T-Mobile ook voor de klanten welke Via Play afnemen het op de box plaatsen?

Dat zou ik ook graag weten voor ik een beslissing neem. Zowel Ziggo als KPN gaan Viaplay als lineair kanaal aanbieden. Dus hopelijk gaat T-mobile dit ook doen.
Ik wacht dus nog even af.

Reputatie 7
Badge +1

https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-formule-1-toch-lineair-kpn-zet-max-op-kanaal-225/

Net gelezen op Totaaltv,   gaat T-Mobile ook voor de klanten welke Via Play afnemen het op de box plaatsen?

Dat kan allemaal wel, maar half Nederland is nu met acties van Viaplay bezig. Elke provider, zoals T-Mobile ook, wil zijn klanten dit kunnen bieden.

 

Kwestie van vraag en aanbod of te verwachten vraag en aanbod.

 

En dan tegen een beter tarief dan dat viaplay dat zelf doet.

 

Beide kan je eigenlijk niet vergelijken. ViaPlay biedt alleen een jaarabonnement aan en T-Mobile biedt alleen een maandelijks opzegbare variant aan. En daar bevind zich dan ook direct het verschil in prijs.

T-Mobile is duurder op jaarbasis maar biedt als voordeel dat je tussentijds kunt opzeggen. Daarin maakt het niet uit of je nieuwe klant bent of bestaande klant. Als bestaande klant betaal je tenslotte maar € 39,96 meer t.o.v. nieuwe klanten. Nieuwe klanten die achter het net vissen omdat die en meer voor hun abonnement betalen en klantvoordeel negatiever voor hen uitpakt (wat ik dus al duidelijker probeerde te maken).

 

Met een bestaand contract van T-mobile vis je dus achter het net en dus vraag je er ook om, dat mensen straks weer overstappen.

 

Enige waarmee je achter het net vist is € 19,98 minder betalen. Maar daarentegen betaal JIJ € 60,00 minder op je internetverbinding. Zo heeft iedereen weer te maken met bepaalde voordelen en nadelen.

 

Je kunt er nog zo veel woorden aan wijden, maar je laat teveel abonnementhouders nu met te hoge kosten zitten.

€ 39,96 te hoge kosten??

Dat kan allemaal wel, maar half Nederland is nu met acties van Viaplay bezig. Elke provider, zoals T-Mobile ook, wil zijn klanten dit kunnen bieden. En dan tegen een beter tarief dan dat viaplay dat zelf doet. Met een bestaand contract van T-mobile vis je dus achter het net en dus vraag je er ook om, dat mensen straks weer overstappen. Je kunt er nog zo veel woorden aan wijden, maar je laat teveel abonnementhouders nu met te hoge kosten zitten.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Eric666, ik snap je gevoel en sentiment in deze zeker wel en ben het deels eens met je constatering dat je achter het net vist. Houd er echter wel rekening mee dat providers vaak nieuwe acties opzetten met de voorwaarden die op dat moment gelden. Hetzelfde geldt voor veel acties bij nieuwe abonnementen, dat lijkt dan wellicht ook niet helemaal eerlijk naar de bestaande klanten toe, echter heeft in principe elke bestaande klant bij aanvang zo'n “nieuwe” actie gehad. Wat natuurlijk wel jammer is, is dat je dan zo'n actie moet missen. Dat was destijds bijvoorbeeld met de Ring Deurbel actie rondom Black Friday ook het geval: erg jammer wanneer je net buiten de actieperiode een nieuwe aanvraag hebt gedaan, maar we dienen ons wel aan de voorwaarden te houden, anders wordt de grens bij de voorwaarden wel erg vervaagd. 

En wat als je sinds december 2021 een abonnement hebt? Omdat je toen Ziggo had opgezegd? Moet je dan nu accepteren dat je direct nog een jaar tegen slechtere voorwaarden je abonnement verlengt? Wat kost het T-Mobile dan helemaal om die recente abonnementen dezelfde deal te geven? Of krijgen we dan: “waar moeten we dan de grens trekken?” Die moet je helemaal niet trekken! Het is dus nu al duidelijk dat we na dit jaar direct weer een andere provider nemen! Is tegenwoordig super eenvoudig en meer en meer is het alsof je van energiemaatschappij verandert. Zodra het kan, zeggen wij T-Mobile weer gedag!

Waarom zou je opnieuw moeten verlengen? Verlengen is geen verplichting en daarvoor kom je nu nog niet in aanmerking. Sowieso is verlengen bij een provider vaak (niet altijd) ongunstig.

Het geen T-Mobile misloopt als ze mij 3 maanden gratis Viaplay zouden geven tegen de huidige voorwaarden en tarieven die ik nu betaal en dus zonder te hoeven verlengen, bedraagt bruto € 210,00 voor T-Mobile. Je praat dus niet over 3 tientjes per klant maar ook alle kortingen die bestaande klanten genieten. Dat is met één klant peanuts, alleen ben ik niet de enige klant die op oude klantvoordeel, T-Mobile Thuis voorwaarden is blijven hangen. Dat ik daarmee niet in aanmerking kom voor nieuwe voordelen, kortingen etc. Dat alleen al is een verlies van een paar ton, logisch dus dat ze zeggen… voort wat hoort wat en dat doen in principe alle providers dan dus ook.

Snap niet waar je op doelt; ik geef aan dat als je recent bent overgestapt, dat je dan mag verwachten dat je met dit soort acties mee kunt doen en niet dat je meteen achter het net vist. Of dat je nu al je abonnement zou moeten verlengen. Dus, ik blijf erbij, als het jaar om is, dan zijn we weer weg.

En wat als je sinds december 2021 een abonnement hebt? Omdat je toen Ziggo had opgezegd? Moet je dan nu accepteren dat je direct nog een jaar tegen slechtere voorwaarden je abonnement verlengt? Wat kost het T-Mobile dan helemaal om die recente abonnementen dezelfde deal te geven? Of krijgen we dan: “waar moeten we dan de grens trekken?” Die moet je helemaal niet trekken! Het is dus nu al duidelijk dat we na dit jaar direct weer een andere provider nemen! Is tegenwoordig super eenvoudig en meer en meer is het alsof je van energiemaatschappij verandert. Zodra het kan, zeggen wij T-Mobile weer gedag!

Waarom zou je opnieuw moeten verlengen? Verlengen is geen verplichting en daarvoor kom je nu nog niet in aanmerking. Sowieso is verlengen bij een provider vaak (niet altijd) ongunstig. Bij T-Mobile is het gezien de proposities van de afgelopen paar jaar, zeker interessanter om stilzwijgend door te laten lopen.

Het geen T-Mobile misloopt als ze mij 3 maanden gratis Viaplay zouden geven tegen de huidige voorwaarden en tarieven die ik nu betaal en dus zonder te hoeven verlengen, bedraagt bruto € 210,00 voor T-Mobile. Je praat dus niet over 3 tientjes per klant maar ook alle kortingen die bestaande klanten genieten. Dat is met één klant peanuts, alleen ben ik niet de enige klant die op oude klantvoordeel, T-Mobile Thuis voorwaarden is blijven hangen. Dat ik daarmee niet in aanmerking kom voor nieuwe voordelen, kortingen etc. Dat alleen al is een verlies van een paar ton, logisch dus dat ze zeggen… voort wat hoort wat en dat doen in principe alle providers dan dus ook.

UPDATE: Bij T-Mobile kun je ook via Viaplay genieten van F1 en Darts. Benieuwd wat de veranderingen zijn? Lees hieronder wat je allemaal kunt verwachten!

 

En wat als je sinds december 2021 een abonnement hebt? Omdat je toen Ziggo had opgezegd? Moet je dan nu accepteren dat je direct nog een jaar tegen slechtere voorwaarden je abonnement verlengt? Wat kost het T-Mobile dan helemaal om die recente abonnementen dezelfde deal te geven? Of krijgen we dan: “waar moeten we dan de grens trekken?” Die moet je helemaal niet trekken! Het is dus nu al duidelijk dat we na dit jaar direct weer een andere provider nemen! Is tegenwoordig super eenvoudig en meer en meer is het alsof je van energiemaatschappij verandert. Zodra het kan, zeggen wij T-Mobile weer gedag!

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ageene, zoals hierboven besproken is, zal het daadwerkelijke zenderpakket dat voor elke klant beschikbaar kan worden gesteld, later in het jaar komen - wanneer precies weten we nog niet, maar het komt eraan. Tegen die tijd kan elke klant met TV in het abonnement kiezen voor dit zenderpakket; zie het net als met andere premium plus pakketten zoals ESPN en Ziggo Sport! 😊

Hoe komen vaste klanten aan een abonnement komt dat ook in het paket van aan en uit zetten?

@Gerrit078 Goede vraag, zoals ik het begrijp uit de informatieverstrekking betaal je tot 1 augustus € 9,99 en daarna € 13,99 per maand.

 

Helder… dan zit ik er inderdaad met de eerdere berekeningen niet heel ver naast :wink:

 

Overigens betekent het niet dat je als niet verlengde klant geen aanbod kunt krijgen,

 

Klopt

 

 

Viaplay zal later ook beschikbaar worden gesteld als zenderpakket - of lees ik je vraag verkeerd? 🙈

Zou voor sommige mensen een stuk interessanter zijn, gewoon kijken via een bepaald zendernummer. 

Reputatie 7
Badge +16

@Gerrit078 Goede vraag, zoals ik het begrijp uit de informatieverstrekking betaal je tot 1 augustus € 9,99 en daarna € 13,99 per maand. Overigens betekent het niet dat je als niet verlengde klant geen aanbod kunt krijgen, Viaplay zal later ook beschikbaar worden gesteld als zenderpakket - of lees ik je vraag verkeerd? 🙈

Reputatie 4

Overigens ook een mooie vraag aan @Jason, hoe zit het met de eerste 4 maanden voor bestaande klanten (niet verlengende) ? Kunnen deze de eerste 4 maanden niet kijken, betalen ze dan € 9,99 of € 13,99 ? :joy:

Wel een puntje, ja

Kijkende naar mijn eigen boeltje, lever ik er als het goed is € 7,50 zenderpakket voordeel voor in en ga ik € 40,00 per maand betalen voor 1Gbit tegenover € 25,00 (+ inflatiecorrectie) nu. Dat verschil maakt het dan wel heel erg duur.

Eens, ik verlies iets minder voordeel, maar toch significant genoeg voor een herbezinning. Ik vermoed dat het F1 TV Pro gaat worden. Mocht ik ooit het idee hebben dat ik iets mis dan kan ik altijd nog besluiten naar Via Play te gaaan

Overigens ook een mooie vraag aan @Jason, hoe zit het met de eerste 4 maanden voor bestaande klanten (niet verlengende) ? Kunnen deze de eerste 4 maanden niet kijken, betalen ze dan € 9,99 of € 13,99 ? :joy:

Wel een puntje, ja

Kijkende naar mijn eigen boeltje, lever ik er als het goed is € 7,50 zenderpakket voordeel voor in en ga ik € 40,00 per maand betalen voor 1Gbit tegenover € 25,00 (+ inflatiecorrectie) nu. Dat verschil maakt het dan wel heel erg duur.

Reputatie 4

Via T-Mobile maart, april, mei en juni gratis.

Heb je ook al gekeken naar de korting die je krijgt doormiddel van klantvoordeel? Als je nu namelijk € 25,00 betaalt voor 1Gbit, dan ga je met verlenging € 40,00 betalen. Die 4 maanden gratis geldt n.l. alleen bij verlenging.

Wel een puntje, ja

Via T-Mobile maart, april, mei en juni gratis.

Heb je ook al gekeken naar de korting die je krijgt doormiddel van klantvoordeel? Als je nu namelijk € 25,00 betaalt voor 1Gbit, dan ga je met verlenging € 40,00 betalen. Die 4 maanden gratis geldt n.l. alleen bij verlenging.

 

@Gerrit078 Ziggo is het al gelukt  en Kpn is er mee bezig zie link https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-voegt-viaplay-aan-mediabox-next-toe/

Lees het zojuist inderdaad, hoewel… dit gaat om de app integreren en niet het beschikbaar stellen via één of meerdere kanalen.

Vraag is alleen, wie gaat waar en wanneer de grens trekken? Als T-Mobile F1TV of ViaPlay moet toevoegen, waarom dan niet direct Netflix, Videoland, Disney+, Prime en voor audio Spotify? Dan is tenslotte wel het hek van de dam en wilt iedereen wel van alles toegevoegd hebben :wink:

Reputatie 4

@Jason, waarom kunnen jullie Viaplay niet beschikbaar stelleb via Tv Box ?

Netflix en Disney+ begrijp ik wel dat het niet mogelijk is, maar als klant krijg je voor Ziggo Sport voor niks terug.

ViaPlay biedt deze mogelijkheid niet aan dus kan T-Mobile het als provider ook niet op die wijze aanbieden anders zouden diverse andere providers het ook al op die wijze in hun propositie hebben opgenomen.

Daarnaast, als het via T-Mobile nu moet worden aangeboden als gewone stream, dan krijg je per definitie te maken met de kwaliteit die iedereen inmiddels gewend is en gezien de diverse reacties her en der is niet iedereen daar echt tevreden over ( vooral niet als het om sport gaat ).

@Gerrit078 Ziggo is het al gelukt  en Kpn is er mee bezig zie link https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-voegt-viaplay-aan-mediabox-next-toe/

 

 

Reputatie 4

Allereerst dank T-Mobile. Er is een aanbieding. Nu is het voor ons kijken naar kosten van de verschillende opties, en die vergelijken.

Ik wil alleen F1, dus als ik de optie Viaplay neem, dan mogelijk niet voor een heel jaar. 

Via T-Mobile maart, april, mei en juni gratis. Juli kost 9,99 en augustus, september, oktober, november en december 13,99. Dat betekent afgerond EUR 80. 

F1 TV Pro is met EUR 65 goedkoper voor een jaar maar dan krijg je niet de exclusieve content aangaande Max Verstappen. 

Viaplay rechtstreeks ben ik meteen EUR 99 kwijt. Dus dit laatste valt wat mij betreft voor het eerste jaar af. 

Ik vermoed dat ik eerst Viaplay via T-Mobile ga proberen, en bevalt het me niet switch ik vanaf bijvoorbeeld augustus voor 8 euro naar F1 TV Pro. 

Voor nu lijkt de T-Mobile deal zo slecht niet, en is overstappen naar Ziggo of KPN wat mij betreft nu geen optie meer.

 

Waarom zou ik dan als bestaande abonee dit doen? Viaplay is dus niet via de tv box te bekijken, maar alleen via een app? Dan kan je beter gebruik maken van de viaplay aanbiedingen die tot 28 februari loopt voor 99 euro voor een jaar of F1 Pro voor nog monder. Rechtstreeks via een app op je tv. Hoef je ook niets te verlengen bij T-Mobile ook. Word hier niet vrolijk van, F1 Pro gaat goede zaken doen denk ik. Neem wel een chromecast stick met F1 Pro. 

Precies!

Daarom zei Eric al dat je het beter direct bij ViaPlay kunt doen waarop ik al inhaakte dat dit hoe dan ook goedkoper zou zijn (in het eerste jaar). Via F1TV zelf is natuurlijk stukken goedkoper als je alleen F1 wilt.

De enige reden waarom providers het aanbieden is om het voor mensen eenvoudiger te maken het iedere maand via de factuur van je provider te betalen waarbij tussentijds kan worden opgezegd.

Of te wel, gewoon een stukje extra service maar zoals gezegd… dit was al te verwachten.

Waarom zou ik dan als bestaande abonee dit doen? Viaplay is dus niet via de tv box te bekijken, maar alleen via een app? Dan kan je beter gebruik maken van de viaplay aanbiedingen die tot 28 februari loopt voor 99 euro voor een jaar of F1 Pro voor nog monder. Rechtstreeks via een app op je tv. Hoef je ook niets te verlengen bij T-Mobile ook. Word hier niet vrolijk van, F1 Pro gaat goede zaken doen denk ik. Neem wel een chromecast stick met F1 Pro. 

Reageer