Beantwoord

(gedwongen) overstap tv-platform mislukt

  • 12 December 2021
  • 57 reacties
  • 704 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

57 reacties

Reputatie 1

@Jason 

TV scherm is zwart (want geen signaal) maar bij wisseling van input-kanaal verschijnt het volgende in inker onderhoek:

De naam “Tele2” is niet door mij aangebracht en stond er in afgelopen weken ook niet. Verder nog steeds geen signaal/beeld. 
Ik heb geen contract oid met Tele2 gehad dus een eventuele oude instelling komt niet bij mij vandaan. (
Begrijp ik nu goed dat Amicon tv-box zelfstandig verbinding kan maken met mobiele telefoons en/of -netwerken?
 

 

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor de foto! Ik legde het niet helder genoeg uit, sorry. Ik probeer te zoeken naar verklaringen waarom er ineens een andere service provider in het beeld staat (of überhaupt een provider) aangezien dit ervoor nog niet was, maar ik vrees dat we je het antwoord vooralsnog schuldig moeten blijven.

Het is niet mogelijk voor een TV Box om verbinding te maken met het mobiele netwerk, zo bedoelde ik ‘em niet excuses. Waar ik op doelde was: omdat jij Tele2 Mobiel hebt, kan het zijn dat het netwerksignaal op de één of andere manier ook op Tele2 bij Vast geregistreerd is, maar ik ben aan het goochelen met redeneringen die nergens op gebaseerd zijn.

Laten we morgen de conclusie van de expert afwachten, dan zal één en ander duidelijker worden en heb jij straks eindelijk het langverwachte beeld!

Reputatie 1

@Jason Vandaag weer gekeken of tv het inmiddels (ondanks dat monteur pas a.s. donderdag komt) wel beelden geeft.
Ondanks dat ik niets gedaan heb, laat de tv nu een naam voor de tv-box zien, nml “Tele2”.

Maar nog steeds (voor de 28e dag op rij) geen tv-beeld.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ed2016, ik heb het inmiddels gelezen, wat rot dat nu vaste telefonie eruit ligt, sorry! Ik heb meteen een reprovisie uitgevoerd zodat alles opnieuw naar het modem verstuurd wordt, dit moet het nodige zetje in de rug zijn zodat ook VoIP weer online komt. Kun je dit straks eens testen, alsjeblieft? Reset meteen ook het bassistation van de hoofdaansluiting (vaste telefoon) en prik deze alsjeblieft in VoIP-poort 1 achterop de Zyxel. Indien dit niet werkt in poort 1, probeer dan poort 2 eens.

 

Reputatie 7
Badge +16

Aanvulling: ik heb er met een Guidion monteur op afstand naar gekeken omdat ik het nu direct 100 procent zeker voor je wil oplossen. We dienen het Zyxel modem van een factory reset te voorzien: 

 

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.

2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.

3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Reputatie 1

@Lisa   Over de restitutie van door mij betaalde maar door TM niet geleverde diensten heb ik idd al contacten met iemand van TM (verwijst naar de algemene voorwaarden die spreken over wettelijke compensatie). 
Vwb de aanbod van 1 maand gratis tv-pakket: ik heb geen interessant pakket gezien en bovendien wil ik (gezien de beroerde ervaring in November 2021 met fout op fout bij verwerking wijziging van contract) niet nu nogmaals een wijziging van contract die ik vervolgens zelf uit moet zetten. 

Kortom: Om bovengenoemde redenen wijs ik het aanbod van “1 maand gratis tv-pakket” af. 

Reputatie 1

@Jason 

 

Jason,

ik heb geen Chromekast en/of Apple-TV en/of externe mediabox. Dit heb ik al in de eerste contacten aangegeven en gevraagd of TM zoiets kon opsturen (maar dat wilde men niet en ook wilde men geen restitutie doen als ik zelf een Apple-TV of Chromecast zou kopen).

Kortom: TM heeft mijn beide tv’s afgesloten en rot vandaag (= de 21e dag!) geen enkele oplossing gebracht.

Als al eerder met klantenservice doorgenomen: ik heb een LG smart tv en daarvoor hebben jullie geen app beschikbaar.