Beantwoord

Geen geluid op 4K TV via de Entone Amulet 515?

  • 9 August 2017
  • 30 reacties
  • 4206 Bekeken


Toon eerste reactie

30 reacties

Reputatie 2
Hallo,

Ik heb sinds gisteren ook T-Mobile thuis en na een vlekkeloze installatie kwam ik er ook achter dat ik geen geluid had via de entone box op mijn (4K) tv.
Mijn Sonos systeem wekte wel in combinatie met Apple tv maar zodra ik overschakelde naar de Entone box bleef het stil. Of ik nu via de optische kabel verbond of gewoon via de HDMI kabel en de ingebouwde boxen van de TV, het bleef verdacht stil.

Na contact gelegd te hebben met de helpdesk, blijkt dit dus een bekend probleem te zijn, want de medewerker vroeg direct, nadat ik had uitgelegd dat ik geen geluid heb, of ik een 4K TV heb.

Het probleem zit hem dus, in mijn geval, in de combinatie van de entone box en een 4K TV.
Zodra ik het '4K' gedeelte uitzette was het probleem verholpen, maar inderdaad, daar heb ik die TV niet voor gekocht.
T-Mobile is hiervan op de hoogte en ook de technische dienst weet ervan. De oplossing ligt in een update van de Entone box of zelfs een compleet nieuwe/andere settop box.

Ik hoop wel dat dit spoedig wordt opgelost.....

Jeroen
Zo.... Dat 'zometeen maar even reageren' wat ik mezelf had wijs gemaakt, is ook wat uitgelopen...

Enfin: Goedemorgen Sander,

Voor het gemak heb ik bij jou opties mijn ervaringen dikgedrukt neergezet.

Daarnaast vroeg ik mij dus eigenlijk af of de settopbox wel ARC heeft, aangezien het door mij genoemde topic geadviseerd werd om de ARC van AV-receiver uit te zetten aangezien de TV de ARC-functie mogelijk niet had. In mijn geval hebben zowel de soundbar als tv (Philips tv trouwens) de ARC-functie. Daarnaast geeft mijn nVidia Shield TV wel beeld én geluid door via alleen HDMI (zonder optische kabel dus).

Nogmaals, ik heb geluid vanuit de TV Box, maar alleen in combinatie met de optische kabel. Wat in mijn optiek niet nodig zou hoeven zijn.

Daarnaast zal ik de punten die ik nog niet geprobeerd heb eens proberen en nog even terugkoppelen, zal wel pas aan het eind van de dag worden of morgen. (Dit keer echt :P)

Hopelijk ziet het er een beetje uit met mijn commentaar in je lijstje, kan helaas geen preview zien. Ideetje misschien? 😉
Reputatie 7
Hey BrandonH,

Gelukkig zijn we dol op puzzeltjes! :)

Allereerst enkele open deuren intrappen. Als je de TV Box met HDMI direct aansluit op de TV:
-Staat het volume van de TV zichtbaar aan?
-Is er verder geen uitgang van de TV Box in gebruik? (Optische kabel even loshalen.)
-Kun je de audio uitgang even omschakelen (menu // Instellingen // Video en audio // Audio uitgang) naar AC3 en weer terug?
-Heb je meerdere ingangen voor HDMI op je TV? Probeer dan HDMI3 of HDMI4.
-Bij het instellingen menu van je TV, kun je 4K ondersteuning uitzetten?
-Controleer of het geluid van onze TV Box aanstaat. Reset de afstandsbediening (Setup // Mute // TV knop) en zet het volume op 70%.
-Heb je een Philips TV? Controleer of je up-to-date bent.
-Heb je een Panasonic TV, pas de HDMI instelling op de TV aan. Dit kun je doen in het menu van de TV // instellingen // HDMI automatisch instellen // Modus 1.
-Heb je toevallig meerdere TV Boxen (eentje zonder opnamefunctie)? Kun je testen met die box?

Poe, sorry, het is een hele waslijst geworden. :S

Ik hoop natuurlijk dat de oplossing hiertussen staat. Dat is veruit het snelste. Helpt het niet, laat het mij weten, dan laat ik de alarmbellen rinkelen!
Is inmiddels al beetje gewend om 2 afstandsbedieningen te hebben, 1 Entone en 1 soundbar. Dus ik gebruik de soundbar altijd (on a side-note: moet alleen nog zorgen dat ie automatisch op TV-ingang komt te staan, USB is beetje zinloos...). Maar je reactie gecombineerd met de andere zoekresultaten lijkt dat het niet anders is. Nog even afwachten of iemand van T-Mobile wat meer technische specificaties kan verschaffen en misschien een oplossing.

In ieder geval voor je input!

Edit: *TV-ingang bij side note
Reputatie 7
Badge +1
Zelf heb ik op de volgende wijze de homecinema als volgt aangesloten, dit kan ook zo met een soundbar
1. HDMI kabel van Amino 140 naar tv (Panasonic)
2. HDMI kabel van tv HDMI-ARC naar homecinema (soundbar)
3. optischekabel van Amino naar de homecinema

Ben het met t.s. eens dat het geen optimale oplossing is, moet wel zeggen er zelden of nooit gebruik van te maken, in mijn geval moet ik eerst de homecinema aanzetten, ingang voor tv kiezen en vervolgens het geluid van de Amino bijna uitzetten zet ik het helemaal uit dan werkt het niet.

Reageer