Beantwoord

geluid en beeld

  • 21 March 2024
  • 10 reacties
  • 109 Bekeken

Vandaag 21 maart is de nieuwe media bij geïnstalleerd door de monteur. Maar nu lopen het beeld en het geluid bij het terugkijken en de opnames absoluut niet synchroon. Hie gaan jullie dit oplossen Odido

icon

Beste antwoord door Gerpo 28 March 2024, 11:15

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Gerpo, fijn dat je hier hulp voor zoekt, ik zie je graag genieten van de Mediabox! Begrijp ik het dus goed dat je op een Mediabox géén vertraging ervaart en op de andere wél? Normaliter ligt het aan het TV account of de zenders, dus het is goed om te weten als dit alleen op één Mediabox speelt. Ik neem aan dat de makkelijke handelingen zoals de stroom eraf halen geen beterschap bieden.

Ik ben benieuwd, ik zie je graag snel genieten van het synchroon geluid!

Ik heb maar 1 mediabox. De vorige is vervangen door een nieuwe. En die heeft problemen met het niet synchroon lopen van geluid en beeld. Bovendien geeft die ook een probleem met het terugkijken. Dat start niet bij het begin maar zeker 2 minuten later. Irritant.  Ik heb sinds 12 februari internet en tv van Odido.  Het is nu 23 maart en nog steeds werkt het niet zoals ik mag verwachten en waar ik ook voor betaal. Er blijven zich maar problemen voordoen. In de komende week komt er waarschijnlijk voor de 5e (!!!!!) keer een monteur langs. Hoe kan het toch dat een bedrijf als Odido het maar niet voor  elkaar krijgt om de zaak keurig voor elkaar te krijgen. Bij de klantenservice wordt wel steeds geroepen, en ik heb al heel wat uren aan de telefoon gehangen, dat het allemaal voor elkaar komt. Maar dat is gewoon niet zo. Ik kan nu eindelijk en tv kijken en radio luisteren  (sinds 21 maart!!!!) en de WiFi is goed, maar tv kijken is dus nog steeds niet voor elkaar, zoals bovenaan beschreven. Wees nu eens eerlijk Odido, dat kan toch niet. Jullie moeten je schamen. Niet jij persoonlijk Cal maar de organisatie Odido.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Gerpo, dank voor het verduidelijken. Ik wil dit echt super graag oplossen en heb daarom een paar vragen. Hier komen ze:

  • Speelt dit alleen tijdens opnames en terug kijken? Dus niet via live tv?
  • Heb je twee voorbeelden van programma's waarop dit niet goed ging? Vertel mij welk programma, de datum en tijd en of je dit keek via een opname of terug kijken
  • Gebruik je externe audioapparatuur?
  • Sinds wanneer ervaar je dit?
  • Kun je mij de laatste vier cijfers sturen van het MAC adres van de Mediabox die je in gebruik hebt?

Super bedankt. Wij gaan dit onderzoeken!

Note voor collega's: zie teamnotes in topic

Het speelt bij live tv en bij terugkijken en opnames. Tja welke programma’s waren het ook al weer. Bijvoorbeeld Tijd voor Max van 25 maart 17.00 uur en dat was live. Bij opnames het programma Het verhaal van Oranje op alle uitgezonden data. En bij terug kijken Nederland in beweging van 25 maart rond een uur of 06.00 uur. Ik gebruik een externe audio apparaat omdat ik het geluid van tv en vooral radio via kwalitatief zeer goede boxen wil horen. Wat is het MAC adres en waar vind ik dat? En ik ervaar dit sinds 21 maart J.l., de datum waarop de nieuwe mediabox is geïnstalleerd.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Zou je eens wat instellingen kunnen aanpassen op de Mediabox @Gerpo?

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'. Als dit niet werkt dan kun je het volgende proberen: 

 

Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanveerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. Laat de klant dit aanpassen naar 'Passthrough'.

Kan je mij laten weten of dit geholpen heeft?

Beste Tommy bij de tweede optie zie ik ‘passthrough’ bovenaan dat blad al aan staan. De vertraging in geluid t.o.v.het beeld blijft een fractie van een seconde. Ook bij de eerste optie blijft dit bestaan. Het is nogal wisselvallig. er zijn momenten dat het wel goed gaat en dan zonder enige aanleiding is er wel de vertraging. En de fractie van een seconde is echt en fractie.

 

Beste Tommy bij de tweede optie zie ik ‘passthrough’ bovenaan dat blad al aan staan. De vertraging in geluid t.o.v.het beeld blijft een fractie van een seconde. Ook bij de eerste optie blijft dit bestaan. Het is nogal wisselvallig. er zijn momenten dat het wel goed gaat en dan zonder enige aanleiding is er wel de vertraging. En de fractie van een seconde is echt en fractie.

 

Uitzending van 26 maart Binnenste Buiten op NPO 2 van 19.10 uur is goed te zien dat het niet synchroon lopen van beeld en geluid, ook al,is het een fractie van een seconde.

Reputatie 7
Badge +9

Zou je een filmpje kunnen maken van die fractie van een seconde @Gerpo? Het kan natuurlijk ook gewoon aan de zender of de stream liggen. Je kan het filmpje door middel van een WeTransfer link hier delen.

Zou je een filmpje kunnen maken van die fractie van een seconde @Gerpo? Het kan natuurlijk ook gewoon aan de zender of de stream liggen. Je kan het filmpje door middel van een WeTransfer link hier delen.

Ben gebeld door technische dienst. Die heeft een update gedaan naar media box en probleem is nu opgelost.

deze topic kan als gesloten worden beschouwd.

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben erg blij om te horen dat het opgelost is @Gerpo

Reageer