Beantwoord

Geluid niet synchroon



Toon eerste reactie

41 reacties

Reputatie 7

Hi @Velixr, heel goed dat je je hier ook meldt! Dankjewel voor de duidelijke toelichting. We gaan hier meteen iets aan doen. De instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet (goed) ondersteund in de Smart TV App. Je kunt dit in het menu uitzetten onder Instellingen: Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec. Is het probleem hierna opgelost? Zo niet, dan hoor ik graag of je gebruikmaakt van externe audio-apparatuur. Mocht je hier gebruik van maken, dan wil ik aan je vragen of het wel zonder problemen werkt wanneer je de apparatuur loskoppelt? Heb je de App ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Als je hierop terug kunt komen, dan zou dat top zijn. Ik wil dit zo snel mogelijk oplossen! 💪

Het geluid van de zender ARD (Dld1) is niet synchroon met het beeld. Alle andere zenders zijn wel goed. Wat kan ik er aan doen?

@Hendrik Willemsen, ik weet niet waarom ook juist bij ARD (Dld1), die audio vertraging dermate duidelijk en storend aanwezig is.

Uit ervaring van anderen (en gedeeltelijk ook uit eigen ervaring) lijkt het niet synchroon lopen, bij bepaalde zenders wel aanwezig, en bij andere zenders is dat niet noemenswaardig of acceptabel te noemen. Eigenlijk zoals je het mag verwachten van een 'speler' als t-Mobile.

 

Wat zou t-Mobile er van vinden als abonnees massaal slechts een bepaald percentage van de verschuldigde abonnementskosten zouden voldoen, omdat t-Mobile aantoonbaar voor bepaalde zenders inferieure zenderkwaliteit aflevert?

 

Je kunt overwegen om niet te betalen voor zenders die je niet met goed fatsoen kunt bekijken omdat het geluid teveel uit de pas loopt. Het gaat echt niet om die paar euro die je dan uitspaart, maar wel om het signaal dat je daarmee afgeeft aan t-Mobile. Als consument, interesseert het me eigenlijk niet waarom dit probleem optreedt, het gaat er om dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost!

 

Misschien kan/wil iemand een lijstje maken met dit soort zenders, en dat dan doorgeven aan t-Mobile, zodat ze gericht kunnen zoeken naar een oplossing voor dit uiterst storende probleem. Misschien dat dat helpt voor een aanzet tot een serieus onderzoek of beter, een oplossing voor dit probleem.

 

Ten slotte nog iets dat je kunt proberen:

Probeer eens om alleen stappen 1. en 2. uit te voeren; en dus Zender Audio Codec bewust een tijdje (kwartiertje) laat staan op stereo?

 

Stel dat ook dat niet helpt, dan kun je misschien nog proberen om de firmware van de tv box opnieuw te installeren.

 

Laat maar weten of deze suggesties je hebben geholpen voor ARD (Dld1), OK?

Reputatie 2

Hi @ladigue, ik wil je graag laten weten dat de technische dienst heeft aangegeven dat er extra informatie nodig is voor het onderzoek! Kun je op de volgende punten terugkomen? Zo kan ik er vervolgens weer achteraan voor je: 

  • Welke afstandsbediening gebruik je? 
  • Wat is het merk en het type van de tv waarop je Apple TV App hebt staan? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
  • Wat is de software versie van de tv? 
  • Doet het issue zich nog enkel voor op RTL 5? 

Heel erg bedankt voor de moeite! 

Hi @Lisa! Sorry voor de late reactie. Kennelijk komen de emails in ene in de spam box terecht. 

Momenteel is de tv stuk 🙈 moet nog een nieuwe worden aangeschaft. Dus kan alleen antwoord geven op de eerste vraag: apple Siri remote. Die van de tv gebruikte we alleen om de tv uit te zetten. 

Wanneer er een nieuwe tv staat kom ik in de lucht! 

Reputatie 7

Hi @ladigue, dankjewel voor de aanvulling - helemaal helder zo! Haha ik geef je groot gelijk: een film/programma kijken zonder snacks, dat kan natuurlijk niet. Ik wilde het verzoek meteen voor je indienen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik dit indienen en houd ik het onderzoek de komende tijd goed in de gaten. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Imac, heel goed dat je aan de bel trekt, ik meld je graag aan bij het lopende onderzoek zodat wij gericht een oplossing voor je kunnen vinden! Om je toe te voegen aan het onderzoek heb ik een aantal gegevens van je nodig zodat ik we dit probleem voor je bij de wortels aan kunnen pakken, namelijk:

  • Gebruik je het Odido / origineel geleverde modem? Als je een eigen modem gebruikt, vermeld graag welk type.
  • Welk model TV heb je?
  • Op welke versie van het besturingssysteem draait je TV? Je vindt dit onder de gegevens / instellingen van je TV menu.
  • Je geeft aan dat je dit op alle zenders en programma’s ervaart. Graag geven wij desondanks nog een specifiek programma, zender en tijdstip door. Kan je hier twee voorbeelden van geven?
  • Als je jouw speakers nog hebt aangesloten op de TV, kan je aangeven welk model speakers je gebruikt?
  • Heb je het geluid van de TV Box op Dolby of stereo staan? Dit vind je bij de geluidsinstellingen van het menu van de Odido smart-tv app.

Excuses voor de hele hap vragen, alleen kunnen wij zo gericht en het snelst het probleem voor je vinden. Wij willen je hier heel graag zo snel mogelijk mee helpen! 

Reputatie 2

Yay, super fijn om dit te lezen @ladigue! Heel fijn en dankjewel dat je dit hebt laten weten. Veel kijk-plezier! 😁

@Lisa probleem is helaas terug. TLC weer. Ik kijk terug vanaf een opname. Het programma zelf is wel bezig. Als ik hetzefde programma terugkijk vanaf het begin gaat het wel goed. Dus niet vanaf de opname. Nog ideeën? 

Het modem is de Zyxel T56

Philips Oled 65OLES806/12

Android software versie TPM21EA_R101.001.004.250

NPO-Viaplay-Videoland enz. Tijd speelt geen rol 

Bang & Olufsen-Beolab18 icm de Beosound core aangesloten met toplink vanaf de tv naar de B&O alles is al twee maal door B&O gecontroleerd en er zijn geef afwijkingen en/of fouten gevonden.

Ik gebruik geen tv box en het geluid staat op stereo van de tv

Het maakt niet uit of het geluid alleen van de tv komt of over de B&O gaat de vertraging blijft het beeld loopt voor op het geluid.

Reputatie 7

Hi @jasper_c ,

Balen om te horen! Ik zie inderdaad de stream die doorkomt niet helemaal soepel verloopt. Ik denk dat ik dé oplossing voor je heb! Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen! Wil je het laten weten of dit resultaat heeft geboekt? Ik hoor het graag van je! 

Ik verwacht hier eigenlijk een antwoord van T-Mobile! 

Reputatie 2

Aanvulling, als ik bijv. SBS vanaf een opname terugkijk zit er geen vertraging in. 

Reputatie 7
Badge +5

@jasper_c 

Het belangrijkste uit de link van @Boris geprobeerd?

De Amino HDMI via de HDMI-IN van de LG Soundbar laten lopen?

De soundbar ondersteunt Dolby-Atmos vlgs de specs.

Hetzelfde bij mij in Houten, vooral rtl4 valt op.

Ik heb zelf bij RTL4 ook (te) veel  last, d.w.z. dat de audio dusdanig achterloopt t.o.v. de video, dat het geheel niet meer is om aan te zien! Vandaar dat ik iets heb geprobeerd...

 

Vooraf:

Ik heb de google chromecast 4k Ultra en ik heb de beschikking over twee apps:

1. t-Mobile app: T-Mobile TV Anywhere

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.tmobiletv.vinson

2. Ziggo app: Ziggo GO

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lgi.ziggotv

Een voor een getest welke app de minste vertraging had, en wat schetst mijn verbazing?

Hoewel ik op dit moment heb getest vanaf  mijn t-Mobile netwerk,  komt toch de Ziggo GO app er een stuk beter vanaf dan de T-Mobile TV Anywhere app. Ik vind dat opmerkelijk en de moeite van het vermelden waard.

 

Er is dus aantoonbaar een probleem, maar dat wisten we al.

Het is beslist niet cynisch bedoeld, en ik deel deze constatering hier, zodat dat de technici ook hiermee misschien een stap in de goede richting kunnen zetten.

 

Hopelijk wordt dit probleem deze maand (januari 2022) opgelost. Het zou de hoogste prioriteit moeten hebben, zo niet, dan overweeg ik om op te zeggen en (terug)  te keren naar Ziggo. Dit om maar weer opnieuw te benadrukken hoe vervelend en onwerkbaar de huidige vertraging is.

Succes met het oplossen van het probleem; mocht er meer info nodig zijn, dan ben ik bereid om te helpen, waar ik kan.

Reputatie 7

Hi @ladigue, ik wil je graag laten weten dat de technische dienst heeft aangegeven dat er extra informatie nodig is voor het onderzoek! Kun je op de volgende punten terugkomen? Zo kan ik er vervolgens weer achteraan voor je: 

  • Welke afstandsbediening gebruik je? 
  • Wat is het merk en het type van de tv waarop je Apple TV App hebt staan? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
  • Wat is de software versie van de tv? 
  • Doet het issue zich nog enkel voor op RTL 5? 

Heel erg bedankt voor de moeite! 

Reputatie 7

Hi allemaal,

Dank voor de reacties! Ik heb een fijne terugkoppeling en een update vanuit onze technische specialisten mogen ontvangen. We zijn ons er zeker van bewust dat de synchronisatie op dit moment voor enkele zenders wellicht anders kan liggen, doordat de instellingen van de Audio Codec verkeerd om zijn aangestipt. Dit kan worden aangepast bij de ‘Instellingen’ onder het kopje ‘Audio & Ondertitelingen’ en ‘Audio Zender Codec’ met de volgende stappen: 

De klant kan kiezen uit Dolby AC3 en Stereo.

  1. Kies met de pijltjes toetsen de gewenste instelling.
  2. Druk op de rode knop om het menu te sluiten. De instelling wordt automatisch opgeslagen.

Ondertussen hebben we dit in de smiezen en zal met een nieuwe update dit worden opgelost. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak! 

Reageer