Beantwoord

Geluid tv box werkt niet meer

  • 29 December 2021
  • 8 reacties
  • 462 Bekeken

Gisteren een nieuwe tv gekocht. Alles aangesloten, ook de soundbar. Gisteren deed het geluid van de tv box het nog, nu niet meer. Ook geprobeerd met boxen van de tv zelf , doen het ook niet. Als ik Netflix , prime of Videoland opstart werkt het geluid daar wel.

Heb inmiddels de tv box en modem gereset, blijft hetzelfde. Het lijkt dat er iets met de tv box aan de hand is.

Wat kan ik hier aan doen ?

 

Mvg Sander

icon

Beste antwoord door Lisa 30 December 2021, 16:09

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7

Hi @sanderh54, top dat je hiervoor aan de bel trekt! Als je een nieuwe tv aanschaft, dan wil je natuurlijk dat alles perfect werkt wanneer je deze aansluit. Ik ga je hier dan ook graag bij helpen. Zojuist heb ik een kijkje genomen in de verbinding en ik denk dat ik de boosdoener heb gevonden. Ik zie dat de TV Box op ‘mute’ staat. Zou je de TV Box via het menu van ‘mute’ af willen halen? Ik hoop ontzettend dat dit dé oplossing is en dat jij hierna volop van het geluid kan genieten! Houd je mij op de hoogte? 😊

Hoi Lisa,

 

Dank voor je antwoord. Dit is het helaas niet. Mogelijk stond de tv box even op niet terwijl jij keek. Was toen bezig nog wat dingen te proberen. Is helaas nog steeds niet gelukt.

 

Mvg Sander

Reputatie 6

Hoi @sanderh54, ik heb je verbinding nogmaals bekeken en de TV Box staat nog steeds op mute. Je kunt dit aanpassen via het menu van de TV Box: Account - instellingen - audio en ondertiteling. Is de afstandsbediening van de TV Box goed gekoppeld met de TV zodat je het volume kunt instellen? Je leest in dit topic hoe je dat kunt doen.

Hoi Ginny,

 

Bedankt voor je antwoord.

 

Ik kom wel in het menu van de tv box ( zie daar geen “account" staan ). Dan ga ik naar instellingen en kom daar “ video en audio “ tegen. Als ik deze aan klik krijg ik de volgende opties te zien : ondertiteling, audio taal, info weergave tijd, epg tijdslot, mijn tv scherm, 4:3 beeldverhouding en audio uitgang.

Dacht dan moet het de audio uitgang zijn, echter hier krijg ik alleen de opties stereo of digitaal AC3. Allebei geprobeerd, nog steeds geen geluid. Ook alle andere opties geprobeerd, haalt helaas niks uit.

Reputatie 7

Hi @sanderh54, super fijn dat je hier gelijk mee aan de slag bent gegaan! Ik had echt gehoopt dat dit het probleem zou oplossen. Gelukkig heb ik nog een laatste troef in handen. Zou jij de TV Box een fabrieksreset willen geven? Hieronder lees je hoe je dit kunt doen:

Ik hoor heel graag van je of jij hierna weer geluid hebt? Fingers crossed! 😁

Reputatie 7
Badge +1

Als de soundbar is voorzien van een HDMI-ARC kunt u deze het beste aansluiten op de HDMI-ARC op de tv, het voordeel hiervan is dat de soundbar dan gelijk opstart als de tv word aangezet, op deze wijze werkt het ook met een homecinema of ander systeem welke is voorzien van HDMI-ARC.

 

Hoi Lisa , het is gelukt, heb weer geluid. Blij mee ! Thanks.

Ginny ook bedankt voor de input.

BeMu bedankt voor de tip.

 

Fijne jaarwisseling allemaal !

Reputatie 7

Yay, wat fijn om te lezen! Super dat jij het nieuwe jaar in kan gaan met een nieuwe tv mét goed geluid. Voor jou ook alvast gelukkig nieuwjaar. Maak er wat moois van en weet dat we jou ook in 2022 graag weer helpen! ✨