Geluid valt regelmatig weg bij wisselen zender

  • 16 February 2024
  • 11 reacties
  • 266 Bekeken

Hallo allemaal,

Wij maken thuis gebruik van de Odido app op een Philips TV met het Android TV (9.0) besturingssysteem.

Wanneer we wisselen van zender dan komt het regelmatig voor dat we opeens geen geluid hebben. Gaan we dan even een kanaal omhoog (of omlaag) en dan weer terug, dan doet hij het gewoon weer.

Het is niet bij een specifieke zender of rond een specifieke tijd, maar gewoon random.

 

Hebben jullie enig ideen wat het probleem zou kunnen zijn?

 

Mvg

JWillink

 

Teresa van Odido 2 maanden geleden

Welkom op onze Community! @jwillink 

Dank je wel voor de duidelijke omschrijving van wat er aan de hand is, ik help je graag verder. Ik durf niet te zeggen waar dit aan kan liggen. 

Is het mogelijk om hier een filmpje van de maken? Op die manier kan de technische dienst gerichter op zoek naar de juiste oplossing. Je kunt het filmpje via een WeTransfer link delen in dit topic. 

Laat je het mij weten als je zo ver bent?

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @jwillink 

Dank je wel voor de duidelijke omschrijving van wat er aan de hand is, ik help je graag verder. Ik durf niet te zeggen waar dit aan kan liggen. 

Is het mogelijk om hier een filmpje van de maken? Op die manier kan de technische dienst gerichter op zoek naar de juiste oplossing. Je kunt het filmpje via een WeTransfer link delen in dit topic. 

Laat je het mij weten als je zo ver bent?

Beste Teresa,

 

ik heb een filmpje gemaakt met het probleem.

We gaan telkens een zender omhoog, vervolgens is er geen geluid bij de zenders SBS6 en RTL7. Wanneer we verder gaan en vervolgens terug, dan is er wel geluid.

Dit is echter volledig willekeurig. Het kunnen ook andere zenders zijn en vaak is het maar één zender.

De software versie van de TV is: TPM191E_R.101.002.178.000

de versie van de app is: 1.4.3232

zie link

https://we.tl/t-d2aGxiM9vu

 

 

@jwillink 

Is de tv verbonden met wifi of met een netwerk kabel.?

 

 

Netwerkkabel

Dan is dat het probleem niet.

Ik gebruik een oudere Philips tv zonder problemen.

Ondanks ik eigen apparatuur gebruik kan ik het niet beoordelen.

Zou je de Zyxel router eens stroomloos kunnen maken voor een paar seconden.

 

 

Ik heb de oorzaak gevonden. Het probleem doet zich voor wanneer het geluid via de Sonos Beam verloopt. Wanneer ik deze ontkoppel, dan is het issue verdwenen. Het bijzondere is wel dat dit de enige app is waarmee dit probleem zich voordoet. Bij bijvoorbeeld youtube, twitch, netflix, disney of voorheen met ziggo heb ik dit issue nooit gehad.

Reputatie 6
Badge +2

@jwillink Fijn dat je de oorzaak hebt kunnen vinden! 😀 Echter begrijp ik goed dat je graag gebruik maakt van je Sonos Beam, ik ga mijn best doen om een werkende oplossing te vinden. Wil je mij vertellen hoe je de Sonos Beam hebt aangesloten? Ook verneem ik graag welke audio uitgang je gebruikt (indien van toepassing). 

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

De sonos beam is aangesloten via HDMI1 (ARC). Ik heb hem ook een tijdje op HDMI 4 gehad, maar het probleem bleef zich voordoen.

Reputatie 6
Badge +2

@jwillink Ik adviseer je toch om eens contact op te nemen met de leverancier of misschien kun je het eens proberen met een andere HDMI kabel? 

@jwillink Ik adviseer je toch om eens contact op te nemen met de leverancier of misschien kun je het eens proberen met een andere HDMI kabel? 

Hoi tessa, zou je zo vriendelijk willen zijn alle andere topics te beantwoorden over de tv app voor samsung modellen ? er zitten veel mensen op antwoord te wachten. 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @tveninternetklant, wij behandelen alle topics altijd op volgorde van binnenkomst. Op dit moment is het drukker dan normaal waardoor het langer kan duren voor je reactie krijgt dan je gewend bent van ons. Mocht jouw topic nog niet beantwoord zijn, dan zullen we hier snel reactie in geven! 

Reageer