geluidsknoppen afstandsbediening werken niet

  • 11 February 2024
  • 13 reacties
  • 438 Bekeken

Sinds vandaag werkt de harder en zachter volume knop niet meer. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Teresa van Odido 10 dagen geleden

@Rilanavh @Claab Willen jullie de volgende vragen voor mij beantwoorden? Dan ga ik dit gelijk laten onderzoeken door onze technische dienst:
 

  • Sinds wanneer speelt dit probleem?
  • Doen de volume knoppen het helemaal niet of na een bepaalde handeling niet? 
  • Hoelang blijven de knoppen ongeveer werken na een herstart van de Mediabox? 
  • Welke software versie is geïnstalleerd op de Mediabox? Je vind dit onder Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over 
  • Werkt de volumebediening wel met de afstandsbediening van de TV (indien deze is gekoppeld)? 

Laten jullie het mij weten? Dan ga ik meteen aan de slag! 

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rilanavh, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Heb je een verouderde afstandsbediening en TV Box toevallig of zijn ze redelijk nieuw (laten we zeggen minder dan een jaar oud)? Werkt het om de batterijen eruit te halen en er weer in te doen en de TV Box/Mediabox te rebooten door 20 seconden stroomloos te houden?

Hi Jason, 

 

Bedankt voor je reactie. 

Helaas werkt dit allemaal niet. 

Ik heb nu de reset knop gebruikt en gelukkig werkt dat wel. 

Hi Jason, 

 

Ik heb nu een nieuwe afstandsbediening maar het geluid werkt soms nog steeds niet. Ik moet nu elke dag de mediabox terugzetten naar fabrieksinstellingen en de ab opnieuw koppelen. 

Dit kan niet de bedoeling zijn. 

Wat is jullie oplossing hiervoor?

Hallo. 

 

Ik heb hetzelfde probleem met de mediabox: Geluidsvolumeknoppen en muteknop werken niet, ook niet na opnieuw opstarten, batterijen uit de AB. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Claab, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Zou je de afstandsbediening eens opnieuw willen koppelen? Dit doe je zo:

 

Afstandsbediening ontkoppelen & koppelen

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.
  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Ontkoppel en koppelen lukt, maar zonder resultaat. 

Reputatie 7
Badge +9

Heb je de Mediabox in vrij zicht staan of staat er iets voor @Claab

Ja vrij in het zicht;-).

Reputatie 6
Badge +2

@Rilanavh @Claab Willen jullie de volgende vragen voor mij beantwoorden? Dan ga ik dit gelijk laten onderzoeken door onze technische dienst:
 

  • Sinds wanneer speelt dit probleem?
  • Doen de volume knoppen het helemaal niet of na een bepaalde handeling niet? 
  • Hoelang blijven de knoppen ongeveer werken na een herstart van de Mediabox? 
  • Welke software versie is geïnstalleerd op de Mediabox? Je vind dit onder Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over 
  • Werkt de volumebediening wel met de afstandsbediening van de TV (indien deze is gekoppeld)? 

Laten jullie het mij weten? Dan ga ik meteen aan de slag! 

Hallo.

Ik wil niet te vroeg juichen maar vroeg mij af of jullie al actie ondernomen hebben? Gisteren deden de knoppen het namelijk spontaan weer! Vanaf de start van de levering gaf dit problemen. De knoppen deden het helemaal niet, ook niet na een hetstart van de mediabox. En de volumebediening van de tv zelf deed het wel ( daar andere knoppen weer niet). 

 

Maar so far so good dus! 

Helaas, te vrowg gejuicht dus. Probleem is weer terug na krap een dag. 

 

Softwareversie v12.8.4410. Het probleem speelt sinds dat ik de mediabox geleverd heb gekregen, 26 april. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Zou je de Mediabox eens willen resetten door het knopje op de achterkant 30 seconden lang in te drukken @Claab

Gedaan en lijkt weer opgelost. 

Reageer