Beantwoord

Geluidskwaliteit TV Anywhere op Apple TV



Toon eerste reactie

42 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @fsiebrand77 en @Dennis25, het is mij nog onbekend dat de 5.1 functionaliteit niet langer bestaat na de recente update op de TV Boxen. Bedankt voor het aanmelden van dit probleem! Ik heb dit meteen in onderzoek gebracht bij onze specialisten, maar heb wel een paar belangrijke checks voordat we het onderzoek kunnen vervolgen:

  1. Maak je gebruik van externe audioapparatuur? Zo ja, van welke? Voorbeeld: surroundset of versterker van Philips en dan graag het type
  2. Controleer de mutefunctie en zet het volume harder, helpt dit? Let op! Standaard staan de Dolby Digital instellingen op stereo. Het kan zijn dat deze per abuis zelf veranderd zijn
  3. Helpt het wanneer je de volumefunctie ontkoppelt?
  4. Werkt de functie weer wanneer je modem én TV Box herstart (20 seconden stroomloos houden)?

Als jullie die vier vragen zouden willen aanleveren in dit topic, dan kan ik met een volledig verhaal aankloppen bij onze techneuten en hebben we hopelijk snel meer duidelijkheid. Thanks alvast! 

Reputatie 4

Nieuwe update, nieuw geluid, nog alleen maar stereo. Gaat goed op deze manier, inferieure beeldkwaliteit, en van AC3 terug naar stereo.

Reputatie 1

Kan het zijn dat met de nieuwste update, de tv kastjes ook geen 5.1 meer hebben?

mijn surroundset geeft aan dat er nog maar stereo uitkomt terwijl dat eerder (voor de update) nog wel het geval was ,

in de instellingen staat wel een optie 5.1 maar daar verandert het geluid niet(meer)mee.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, de oorzaak zit ‘em in het feit dat onze encoders dit momenteel niet ondersteunen. Hierdoor is 5.1/Dolby nog niet mogelijk ,et de Apple TV Anywhere app. 

Reputatie 7
Badge +16

Onze specialist zal navragen waarom er nog geen ondersteuning is: ik hoop hier deze week nog op terug te komen. Bedankt voor alle geduld!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @fsiebrand77, goed dat je ‘em weer eens nieuw leven in blaast, bedankt voor het ter attentie brengen hiervan!

Ik heb het wederom nagevraagd aan de expert en hoop spoedig dan toch echt een definitief antwoord te  kunnen geven. Ik houd het in de gaten en zal dit topic in mijn to-do lijstje plaatsen opdat ik het niet vergeet, excuses.

Reputatie 1

Goedemiddag @Patrix, ik heb het nogmaals nagevraagd en ben in afwachting van het verlossende antwoord! 😉

En hoe staat het hier nu mee eigenlijk?

de tv-box draait nu op hetzelfde os als de app bij Apple-tv maar op de Apple-tv nog steeds geen 5.1 en/of Dolby. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Patrix, ik heb het nogmaals nagevraagd en ben in afwachting van het verlossende antwoord! 😉

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Patrix, goede check, dankjewel voor de reminder! Ik heb wederom nagevraagd of hier al verbetering in zit en wat de status is. Ik hoop komende week een sluitend antwoord te kunnen geven.

Reputatie 3

@fsiebrand77 UPDATE: ik heb een antwoord van onze expert → We zijn nog bezig met ondersteuning van AC3/Dolby op Apple TV. Er zijn nog wat implementatie issues, maar hopelijk is dit binnenkort opgelost. 

Er wordt dus aan gewerkt en we doen er alles aan om ook hier een fix voor te vinden!


Hi @Jason 

Heb je hier al weer een update op? Zijn er ontwikkelingen op het gebied van geluidskwaliteit?
 

 

Reputatie 1

Dat is mooi om te horen,

hopelijk snel actief,dan kan de tv-decoder eruit ,en kunnen we via de Apple TV met goed geluid kijken. 

Reputatie 7
Badge +16

@fsiebrand77 UPDATE: ik heb een antwoord van onze expert → We zijn nog bezig met ondersteuning van AC3/Dolby op Apple TV. Er zijn nog wat implementatie issues, maar hopelijk is dit binnenkort opgelost. 

Er wordt dus aan gewerkt en we doen er alles aan om ook hier een fix voor te vinden!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @fsiebrand77, ik heb het voor je nagevraagd bij ons TV team. Zodra ik een reactie heb, ontvang je meteen het antwoord. Goed dat je het topic weer eens onder de aandacht brengt!

Reputatie 1

Ff weer wat aandacht aan dit topic geven,

 

jammer dat dit nog steeds geen aandacht heeft gehad de afgelopen twee jaar alweer. 

Reputatie 7
Badge
Voorlopig zijn hier nog geen plannen voor. Mochten we dit alsnog implementeren dan zal dit o.a. op het forum worden gemeld.
Reputatie 3
[quote user="Hans-Juriën"]@Patrix Fijn om te horen dat je blij bent met de nieuwe app! We bieden momenteel alleen een standaard stereo signaal aan. Daarom heb je ook geen mogelijkheid om dit evt. aan te passen.

Dank voor je reactie. Zijn er plannen om dit aan te passen en in de (nabije) toekomst bijvoorbeeld Dolby 5.1 uit te zenden?
Reputatie 7
Badge
@Patrix Fijn om te horen dat je blij bent met de nieuwe app! We bieden momenteel alleen een standaard stereo signaal aan. Daarom heb je ook geen mogelijkheid om dit evt. aan te passen.

Reageer