Beantwoord

Glasvezel - storing TV

  • 31 August 2022
  • 2 reacties
  • 139 Bekeken

Goedemorgen!

 

Sinds enkele maanden zijn wij overgestapt naar glasvezel. Volgens de monteur was het installeren en plaatsen van de modem in de meterkast de enige optie. Door vloerverwarming konden er geen kabels ondergronds verlegd worden naar de woonkamer, waar de originele aansluiting zat.

Op advies van de monteur heb ik een Devolo systeem aangeschaft. Een van de Devolo outputs komt vlakbij de TV uit en hierdoor is het tv-kastje met een UTP(?)-kabel verbonden vanuit de Devolo.

Echter komt het zeer regelmatig voor dat onze tv vastloopt, hapert of geen beeld geeft. De verbinding is alles behalve stabiel. Ook het internet is niet veel sneller dan voorheen.

Is hier nog een goede oplossing voor, of is er een mogelijkheid om terug te gaan naar de oude verbinding zolang glasvezel niet verlegd kan worden (of zolang de tv-kastjes niet draadloos aangesloten kunnen worden)?

 

Alvast dank voor het advies!

 

Met vriendelijke groet,

Fernando Vis

icon

Beste antwoord door Waqqas 31 August 2022, 10:31

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @fernando_vis 

Wanneer je tv kijkt via een Devolo adapter dan kan de kwaliteit niet gegarandeerd worden dus voor de beste kijkervaring is het aan te raden om het tv kastje bedraad op de router aan te sluiten.

Loopt er misschien een lege leiding van de meterkast naar de woonkamer waar je een interkanel door kunt (laten) trekken of indien er wel een COAX aansluiting is de meterkast en woonkamer dan kun je misschien gebruik maken van moca adapters.

Beste @Waqqas ,

Bedankt voor je reactie en advies. Ik ga kijken of ik hier mee verder kan.

Groet,

Fernando

Reageer