Haperend en/of stilstaand beeld op TV

  • 4 December 2023
  • 11 reacties
  • 166 Bekeken

Hallo,

Sinds enige tijd hebben wij last van haperend en stilstaand beeld op tv, gevolgd door “Oops er ging iets mis!” Gisteren spande de kroon met minstens twintig keer een storing: super irritant!

Het ligt volgens mij aan de tv-box (Entone Kamai) want internet op tv en Netflix doen het goed. Powerflip gedaan, een netwerkkabel cat. 5 tussen modem T-56 en tv-box aangesloten, het blijft slecht.

Odido wat nu? Alle apparatuur is zo goed als nieuw (behalve tv-box) en heeft altijd goed gewerkt bij T-Mobile, verzenden jullie een mindere kwaliteit signaal? Wat kan ik doen? Of wat doet Odido hiermee?

mvg, Basic29

Jason van Odido 5 maanden geleden

Hoi @Basic29, heel slim dat je om hulp vraagt! Ik kan je met 99,9 procent zekerheid vertellen dat het door de Kamai TV Box komt. Ik ruil deze om voor een modernere variant. De nieuwere box wordt binnen 5 dagen geleverd en zodra die aangesloten is, kan de oude box naar een milieustraat worden gebracht. Alvast veel, ongestoord kijkplezier toegewenst! 😄📺

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Basic29, heel slim dat je om hulp vraagt! Ik kan je met 99,9 procent zekerheid vertellen dat het door de Kamai TV Box komt. Ik ruil deze om voor een modernere variant. De nieuwere box wordt binnen 5 dagen geleverd en zodra die aangesloten is, kan de oude box naar een milieustraat worden gebracht. Alvast veel, ongestoord kijkplezier toegewenst! 😄📺

Hoi @Basic29, heel slim dat je om hulp vraagt! Ik kan je met 99,9 procent zekerheid vertellen dat het door de Kamai TV Box komt. Ik ruil deze om voor een modernere variant. De nieuwere box wordt binnen 5 dagen geleverd en zodra die aangesloten is, kan de oude box naar een milieustraat worden gebracht. Alvast veel, ongestoord kijkplezier toegewenst! 😄📺

Goedendag @Jason van Odido of andere Odidomedewerker,

Ik denk dat er iets is misgelopen. Het is ondertussen zo’n tien dagen geleden dat er beloofd is mijn TV-Box te vervangen. Er is echter niets bezorgd en ik heb ook geen mail ontvangen.

Vriendelijk verzoek hier nog eens naar te kijken. Mvg, Basic29 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Basic29, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik zie inderdaad dat alles vervangen is, behalve de TV Box. Excuses hiervoor. Ik heb meteen onze nieuwste Mediabox aangestuurd en deze zul je zo snel mogelijk ontvangen! 😊 Groetjes, Ishana

Reputatie 2

Ik heb heel veel last van een haperend en stilstaand beeld. Ik kijk tv via de wifi, dus zonder tv box. Ik betaal voor 1 Gb verbinding. Zou dus download capaciteit genoeg moeten hebben. Graag onderzoek hoe dit vervelende gedoe opgelost wordt.

Reputatie 2

Ik wil nogmaals benadrukken dat tv kijken nu het een heel vervelende bezigheid is met dat haperende beeld. De zender start niet op, hapert of staat stil. Ik wil graag normaal  tv kunnen kijken en me er niet aan hoeven ergeren. 

Reputatie 2

Nog aanvullend op mijn Zyxel modem knipperen het LAN licht, de 2.4G en 5 G lampjes. Op de tv is het beeld wazig, heel onscherp. 

Reputatie 2

Ik vind het jammer dat er steeds problemen opduiken met Odido, eerst de mislukte update die voor ergenis zorgde en nu weer de problemen met de internetverbinding waardoor er een wazig en haperend beeld verschijnt. Weliswaar betaal ik bij Odido beduidend minder voor Internet en tv dan bijv. bij Ziggo, maar de kwaliteit die wordt geleverd door Odido is gewoon slecht. Om me niet meer te ergeren aan Odido zal ik het abonnement per vervaldatum beëindigen. 

Reputatie 2

Inmiddels is het probleem opgelost. Gebleken is dat de wifi verbinding tussen tv en modem niet goed werkte. Na een reset van de wifi van de tv bleek het probleem te zijn verdwenen. Excuus voor mijn te snelle conclusie. Het lag dus aan de tv, niet aan Odido.

Reputatie 7
Badge +1

@hans toor Misschien een overbodige vraag, maar u heeft niet de mogelijkheid om de tv middels een UTP snoer te verbinden met de router,  dit geeft altijd een stabieler ontvangst en is veel minder storingsgevoelig.

Als de tv wifi heeft zit er ook altijd een Ethernet aansluiting op de tv

Reputatie 2

@BeMu Nee, modem en tv staan in verschillende ruimtes

Reputatie 1

Hier sinds een aantal dagen ook een haperend beeld. Mediabox en router al meerdere keren opnieuw opgestart, maar geen verbetering.

Reageer