Herstarten tv

  • 27 July 2023
  • 35 reacties
  • 298 Bekeken

Reputatie 2

Is een tijdje goed gegaan. Moest alleen bij de eerste keer opstarten een herstart doen, maar nu moet ik bij iedere keer de tv aanzetten een herstart doen. Wordt nu wel vervelend. Heb hier ook al contact over gehad met de technische jongens, maar het wordt alleen maar slechter

Tommie van Odido 9 maanden geleden

Hey @Frodo2004, goed dat je dit hier aankaart.

Ik ben begin deze week een onderzoek gestart hiervoor. Ook heb ik jou hier aan toegevoegd. Hopelijk kunnen we dit snel gaan fixen. Als hier een update over is zal ik die met je delen! 

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Frodo2004, goed dat je dit hier aankaart.

Ik ben begin deze week een onderzoek gestart hiervoor. Ook heb ik jou hier aan toegevoegd. Hopelijk kunnen we dit snel gaan fixen. Als hier een update over is zal ik die met je delen! 

Reputatie 2

Ik weet niet wat jullie gedaan hebben, maar de laatste paar dagen hoef ik niet meer te herstarten. De tv start op Samsung TV, dan ga ik naar T Mobile tv en dan start deze op Ned 1. Even wachten en dan kan ik naar TV zenders en kiezen waar ik naar wil kijken. De tv start dus niet op de laatst gekeken zender. Maar het herstarten is dus niet meer nodig. Hopen dat dit zo  blijft

Reputatie 2

Te vroeg gejuichd. Moest gisteren weer herstarten. Vanmorgen echter weer niet. Ik weet nu echt niet meer wat er aan de hand is. Wacht de techneuten maar af.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Frodo2004, ik heb een update van het tv-team.

Hier kunnen we jammer genoeg niks aan veranderen. Het Huawei-platform heeft een mechanisme voor sessietime-out. De reden voor dit fenomeen is dat we geen gebeurtenissen hebben ontvangen van de Samsung TV vanwege langdurige stand-by, wat resulteerde in het onvermogen om een sessieverbinding met het platform te onderhouden, wat de time-out van de sessie veroorzaakte. We hebben dit eerder geverifieerd bij Samsung en Samsung TV geeft geen statusberichten uit tijdens stand-by, dus dit probleem kan momenteel niet worden opgelost.

Reputatie 2

De laatste weken ging het prima. Hoefde slechts 1 maal in de 3 a 4 dagen 1 herstart te doen. Maar de laatste paar dagen moet ik iedere keer als ik wil kijken, herstarten. Nog steeds geen oplossing dus.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Frodo2004, als het goed is moet dit opgelost worden met een toekomstige update. Hier wordt later meer informatie over gegeven! 

Reputatie 2

Ik wacht het wel weer af. Het is nu heel vervelend. Meerdere keren per dag herstarten. Ik hoop dat ik bericht krijg als de update klaar staat

Reputatie 2

De laatste paar dagen gaat het wonderwel goed. Hoef slechts een enkele maal te herstarten. Maar hopen dat het probleem nu is opgelost

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Frodo2004, super fijn om te horen! Hou je ons op de hoogte? Voor nu wens ik je een mooi weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Reputatie 2

Het is een tijdje goed gegaan, maar nu moet ik iedere keer als ik opstart weer herstarten. Ook zag ik gisteren voor het eerst en ook vandaag, de mededeling u heeft geen abonnement voor deze zender. Dit verdwijnt als ik herstart heb, maar het wordt nu wel heel vervelend. Ik hoop wel dat dit snel wordt opgelost.

Reputatie 2

Het wordt nu wel heel vervelend. Moet nu iedere keer herstarten en zeker iedere dag opnieuw inloggen. Ik weet niet wat er aan de hand is bij Odido, maar dit is niet wat mij beloofd is, toen ik vroeg of ik via Wifi kon kijken. Ik haal 55 mbps binnen bij een speedtest op de tv. Dat moet voldoende zijn.

Ik hoop wel dat dit nu heel snel wordt opgelost. Anders moet ik maar heel snel gaan kijken naar een andere aanbieder.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Frodo2004, dit is een bekend issue en ik ervaar het zelf thuis ook. Hier kunnen we op dit moment niks aan veranderen en komt door Samsung. Als de tv in standby modus is geweest blijven de apps niet op de achtergrond verversen op een Samsung tv, dit is de oorzaak dat je de app moet herstarten. Als je op “Oke” klikt gaat de melding weg en herstart de app. De enige oplossing die we hebben is om tv te kijken via een TV Box. 

Reputatie 2

Ik vraag mij alleen af waarom ik ook iedere dag opnieuw moet inloggen. Het lijkt er op of ik niet bekend ben bij Odido.

Ik zou wel willen kijken via een TV Box, maar dan moet ik een hele dure kast gaan slopen en dat gaat mij net te ver.

 

Reputatie 7
Badge +9

Moet je opnieuw inloggen met je klantnummer en pincode @Frodo2004? Dat is namelijk niet de bedoeling.

 

Wat bedoel je precies met hele dure kast slopen om een TV Box te installeren? 

Reputatie 2

Ja ik moet inloggen met klantnummer en pincode. Is heel vervelend.

Wij hebben een kast geheel op maat laten maken en die zit precies voor de plek waar de coaxkabel zat.  Ik keek namelijk via de schotel. Ik neem aan dat ik de TV Box via coax moet aansluiten en niet via de wifi of internet. Anders kan ik wel internet via het stopcontact regelen.

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat is niet de bedoeling @Frodo2004. Zou je een aantal vragen voor mij kunnen beantwoorden?

 

  1. Wat is het merk van de TV?:
  2. Welke type TV heeft de klant? (bijv UHD50WLK, dit kan klant achterop de TV vinden):
  3. Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!):
  4. Wat is de software versie?:
  5. Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over):  

Wij maken geen gebruik van coax @Frodo2004, dat doet alleen Ziggo. Onze Mediabox werkt gewoon op internet en kan zelfs op wifi. Echter voor de beste kwaliteit raden we je aan om hem bedraad aan te sluiten! 

Reputatie 2

Samsung. QE55QN95 BAT NEO QLED 4K 2022.

Android.

Software versie 1602

Versie Smart tv.

Als ik met de mediabox, via Wifi, wel normaal kan kijken en niet iedere keer hoef te herstarten of in te loggen, dan wil ik dat wel proberen. Internet via stopcontact kan ook, maar bedraad gaat niet lukken.

Reputatie 2

Zojuist tv aangezet. Moest weer opnieuw inloggen met klantnummer en pincode. Tv uitgezet, stroom er af en even gewacht. stroom er weer op en kon toen zonder inloggen tv kijken.

Reputatie 7
Badge +9

Ik mis alleen nog de versie van de app @Frodo2004. Ga in de app naar Account > Instellingen > Over, welke versie zie je staan? Heb je de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Reputatie 2

Is dat niet de Firmare. T-PTMDEUC-1602.2 ? Als ik de app verwijder, ben ik dan ook alle opnames kwijt?

Reputatie 6
Badge +2

@Frodo2004 ik durf niet te zeggen of dit is wat @Tommie van Odido bedoelt, kan jij hier nog naar kijken Tommie? Als je de app verwijderd is er een kans, dat de opnames verloren gaan. 

Reputatie 7
Badge +6

@Frodo2004 Tommie bedoelt de versie van de app. Die kun je in de app vinden via de stappen die hij aangeeft. De opnames worden in de cloud opgeslagen, dus je kunt de app zonder problemen verwijderen en opnieuw installeren.

Reputatie 2

Gaat het om de Odido app. Ik kan uitsluitend vinden wat ik al heb aangegeven. Ik zal vanavond de app verwijderen en opnieuw installeren. Laat het jullie nog weten.

Reputatie 2

Heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.  Nu maar afwachten. 

Reputatie 2

Versie Samsung t v plus. 5.2.23 (2.6.6021)

Reageer