Beantwoord

Het geluid loopt niet synchroon.

  • 30 December 2020
  • 35 reacties
  • 2929 Bekeken


Toon eerste reactie

35 reacties

Reputatie 7

Hoi @AdriO ,

Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik heb je bevindingen bij het ticket gevoegd. We gaan hard opzoek naar een permanente oplossing voor het probleem. Ook wij willen dat je van een goedlopende stream kan genieten! 

Reputatie 3

Hoi @Ginny sorry voor de capslock. Was niet mijn bedoeling de regels te overtreden. Wilde het alleen extra benadrukken.
Reeds vanaf het begin heb ik gemeld dat wanneer we een afgeronde opname bekijken het uitstekend werkt. Ht beeld en geluid zijn mooi synchroon. Het enige probleem wat we hierbij ervaren is bij het doorspoelen. Het stopt en gaat na enige tijd weer verder. Vaak is hij dan in de achtergrond al wel een stuk verder maar dat zie ik niet op het scherm. Het gaat dus niet vloeiend.

Omdat dit kijken van de opname wel goed gaat vermoed ik dat het aan de stream ligt van t-moble naar mij. Het gebeurt namelijk bij live tv kijken, bij het gebruik van begin gemist en na het pauzeren van live tv.

Het lijkt wel alsof het deze belasting van geluid en beeld terwijl het gebeurt (live tv kijken) en opnemen en afspelen (wat begin gemist en spelen na pauzeren teveel is voor het systeem.

Wel heb ik gisteravond ontdekt dat bijvoorbeeld een zender als 24kitchen en geloof it belgië 1 dit probleem niet lijken te hebben. Ik constateer het dagelijks op bijv. NPO en RTL4.
 

Kan het te maken hebben met het feit dat NPO en RTL in HD  zijn en de anderen bijvoorbeeld in SD?

Ik weet niet of ik dat kan testen maar het viel me op en had me voorgenomen hier morgen aanvullende informatie over te posten maar je bent me voor.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Fijne dag.

Reputatie 6

Hoi @AdriO, allereerst wil ik je vriendelijk verzoeken onze huisregels nogmaals aandachtig door te lezen. Het schrijven in capslock is niet toegestaan en bovendien onnodig. Ik heb jouw bericht daarom aangepast.

Je geeft aan dat - zoals je al vermoedde - de nieuwe box geen oplossing heeft geboden. Mag ik vragen waar jouw vermoeden wel ligt? Wellicht dat wij in een verkeerde hoek zoeken en daarbij de oplossing over het hoofd zien. Een frisse blik hierop kan wonderen doen! Dit is een klantspecifieke situatie, wij hebben de exacte melding niet van andere klanten ontvangen, daarom is de meest voor de hand liggende stap dat het niet een probleem in de zender is, maar in de (software van de) TV Box. Met een nieuwe TV Box hebben wij de goede hoop gehad dit probleem op te lossen, wat jammer genoeg niet is gelukt. Ik zie dat je twee dagen geleden telefoisch contact hebt gehad en dat er wederom een onderzoek is gestart bij onze technische dienst. Laten wij de uitkomsthierop afwachten.

Reputatie 3

@Cal en @Jason 
Ik heb de spullen ontvangen en aangesloten conform de instructies.

[Moderator edit]

En.. uiteraard zoals ik al vermoedde brengt dit totaal geen verbetering.

Nog steeds geen synchroon geluid bij

Live tv
Begin gemist
Afspelen van een niet afgerondde opname

Al met al een prestatie die zeer teleurstellend is….
Is het nu echt niet mogelijk om iemand in jullie organisatie op te diepen die werkelijk verstand van zaken heeft en dit op weet te lossen?

Wat een rotproduct en wat een rot organisatie. Ik verwijt me zelf echt dat ik met zo’n shitbedrijf in zee gegaan ben.

Wat een drama…. 

 

 

Reputatie 3

Ik zie zojuist in mijn mailbox dat er een nieuw kastje mijn kant op komt….. 

Laten we hopen dat dat een oplossing biedt.

Ik laat het weten.

Reputatie 3

@Cal en @Jason Het is al weer een dag of 5 geleden dat ik voor het laatst reactie heb gehad. Ik zie echter nog steeds geen oplossing voor de problemen.

Niet voor het synchroon lopen van het geluid, niet voor mijn toevoeging m.b.t. het haperende vooruit spoelen van een opname uit mijn laatste response. Jammer dat het allemaal zo ontzettend lang moet duren.

Daarnaast ervaar ik, en misschien is dat wel de basis van alle problemen, regelmatig een dip in mijn internetconnectie. Het laden van pagina’s stopt dan voor een tijdje en gaat na een x aantal seconden weer verder. Verschillende browsers, verschillende apparaten het maakt niets uit.

Het lijkt geen wifi probleem te zijn want als ik een ping doe naar mijn router krijg ik altijd erg snel een succesvolle respons.

Ondanks toezeggingen blijft t-mobile erg traag met reageren en het oplossen van problemen.
Inmiddels lijken de problemen verder te gaan als alleen de tv functionaliteit.
T-mobile verwacht van mij, en terecht, een prompte betaling van het abonnement. Dan mag ik van jullie, temeer omdat daar flinke nadruk op wordt gelegd op de website, ook een prompte en uitstekende service verwachten?

Graag actie.

Ik verwacht op korte termijn iets van jullie te horen. Dank alvast.

Reputatie 3

Hey @Cal Fijn dat er aandacht aan wordt besteedt. Ik hoop en vertrouw op een goede uitkomst.

Ik weet het natuurlijk niet precies maar het lijk zo\n halve tot hele seconde achter te lopen.

Wellicht ter aanvulling:

Ik ervaar tijdens het vooruitspoelen van een opname vaak een stop van een aantal seconden. Dan gaat het weer even verder en stopt weel. Ik probeer dat te omzeilen door de opname een aantal minuten vooruit te zetten (bijv van 1:03 naar 1:09) door de tijd in te toetsen. Soms nadat de opname weer gewoon moet afspelen ‘hangt’ deze of speelt alleen het beeld af zonder geluid. Ik moet dan de opname stoppen en weer opnieuw aanzetten. Gelukkig gaat deze dan wel verder waar het gestopt was.

Weet niet of het er mee te maken heeft….  

Succes met het uitzoeken van het hele spulletje.

Groet

Reputatie 7
Badge +4

Hi @AdriO, bedankt voor de heldere terugkoppeling! Ik heb een onderzoek uitgezet bij onze technische dienst, en wij zullen het signaal de komende tijd monitoren om uit te sluiten waar de oorzaak van dit probleem ligt.

Zou je trouwens aan kunnen geven hoe veel seconden het geluid ongeveer achterloopt op het beeld? Ik hoor het graag, en wij houden je op de hoogte van de ontwikkelingen!

Reputatie 3

@Jason Goeiemiddag en dank je wel voor je reactie. Excuus dat mijn response even op zich liet wachten. Ik was even druk met wat andere dingen.

Ik heb je bovenstaande suggestie uitgevoerd maar helaas zonder resultaat. Wellicht ten overvloede heb ik ook nog een modem en Amino reset uitgevoerd terwijl Sonos en Synology waren afgekoppeld.

Het veranderde niets aan het resultaat.

Ik had dit vermoeden al omdat een afgeronde opname wel synchroon loopt.

Het lijkt er dus op, zoals ook al in het andere topic, toch iets te zijn wat aan jullie kant zit.

Ik hoor graag welke stappen je nu gaat ondernemen.

Dank alvast.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @AdriO, het is niet netjes dat wij niet eerder gereageerd hebben op jouw eerdere berichten - mijn oprechte excuses daarvoor!

Ik heb meteen een lijnmeting gedaan en zie dat de Sonos in poort één een lease time error geeft. Dit betekent dat de IP-vernieuwing op de Sonos niet helemaal lekker loopt. Dat geldt trouwens ook voor een Synology apparaat in poort drie.  Zou je deze allebei willen ontkoppelen en dan nagaan of het geluid wel synchroon loopt?

Mocht dit nog steeds niet zo zijn, dan zet ik het meteen door naar de juiste afdeling. We gaan het nu voor eens en altijd oplossen!

 

Reageer