Beantwoord

Het geluid loopt niet synchroon.

  • 30 December 2020
  • 35 reacties
  • 2932 Bekeken


Toon eerste reactie

35 reacties

Reputatie 3

@Cal en @Jason Het is al weer een dag of 5 geleden dat ik voor het laatst reactie heb gehad. Ik zie echter nog steeds geen oplossing voor de problemen.

Niet voor het synchroon lopen van het geluid, niet voor mijn toevoeging m.b.t. het haperende vooruit spoelen van een opname uit mijn laatste response. Jammer dat het allemaal zo ontzettend lang moet duren.

Daarnaast ervaar ik, en misschien is dat wel de basis van alle problemen, regelmatig een dip in mijn internetconnectie. Het laden van pagina’s stopt dan voor een tijdje en gaat na een x aantal seconden weer verder. Verschillende browsers, verschillende apparaten het maakt niets uit.

Het lijkt geen wifi probleem te zijn want als ik een ping doe naar mijn router krijg ik altijd erg snel een succesvolle respons.

Ondanks toezeggingen blijft t-mobile erg traag met reageren en het oplossen van problemen.
Inmiddels lijken de problemen verder te gaan als alleen de tv functionaliteit.
T-mobile verwacht van mij, en terecht, een prompte betaling van het abonnement. Dan mag ik van jullie, temeer omdat daar flinke nadruk op wordt gelegd op de website, ook een prompte en uitstekende service verwachten?

Graag actie.

Ik verwacht op korte termijn iets van jullie te horen. Dank alvast.

Reputatie 3

Ik zie zojuist in mijn mailbox dat er een nieuw kastje mijn kant op komt….. 

Laten we hopen dat dat een oplossing biedt.

Ik laat het weten.

Reputatie 7

Super attent dat je dit hier deelt @AdriO, dankjewel hiervoor! 😁

Reputatie 3

Hey @Cal Fijn dat er aandacht aan wordt besteedt. Ik hoop en vertrouw op een goede uitkomst.

Ik weet het natuurlijk niet precies maar het lijk zo\n halve tot hele seconde achter te lopen.

Wellicht ter aanvulling:

Ik ervaar tijdens het vooruitspoelen van een opname vaak een stop van een aantal seconden. Dan gaat het weer even verder en stopt weel. Ik probeer dat te omzeilen door de opname een aantal minuten vooruit te zetten (bijv van 1:03 naar 1:09) door de tijd in te toetsen. Soms nadat de opname weer gewoon moet afspelen ‘hangt’ deze of speelt alleen het beeld af zonder geluid. Ik moet dan de opname stoppen en weer opnieuw aanzetten. Gelukkig gaat deze dan wel verder waar het gestopt was.

Weet niet of het er mee te maken heeft….  

Succes met het uitzoeken van het hele spulletje.

Groet

Reputatie 7
Badge +4

 @ikfiets kan je het modem en de glasvezel Media Converter opnieuw opstarten? Ik zie namelijk dat ze twee maanden constant verbonden zijn en ik hoop dat met ‘vers’ signaal de Mediabox weer zoals normaal gaat functioneren. 

 

Hoi @Frisov & @ikfiets, goed dat jullie dit aankaarten, ik wil er graag voor zorgen dat de lippen snel weer gelijk lopen met het geluid! Heel graag pak ik dit meteen goed voor jullie aan door een complete melding door te zetten naar de technische dienst. Kunnen jullie hiervoor de volgende vragen invullen:

  • Ervaren jullie dit alleen op de Mediabox of ook via de smart-tv of mobiele app?
  • De software versie van de Mediabox.
  • Ervaren jullie dit alleen op de NPO zenders of ook op andere zenders?
  • Kunnen jullie concrete tijdstippen en programma's geven waarop jullie dit ervaren? Hiermee kan onze technische dienst in de logs van de Mediabox exact meekijken wanneer er fouten optreden.
  • Hebben jullie het geluid van de Mediabox of Dolby of Stereo staan?
  • Gebruiken jullie een eigen speakers aangesloten of gebruiken jullie het geluid van de TV?

Met deze informatie kunnen we concreet aan de slag met het geluid, ik hoop de synchronisatie snel op orde te krijgen voor jullie! 🙂

Beste Adri, 

 

Ik vind dit eigenlijk meer informatie voor T-Mobile want dit zegt veel over wat het probleem nu eigenlijk is. 

Maar laten we niet afdwalen van het probleem. 

Het betreft hier buitengewone basale functionaliteit: beeld dat synchroon loopt met het beeld. Het kan best na een update een keer een probleem zijn, maar zoiets moet daarna bovenaan de lijst staan en binnen afzienbare tijd zijn opgelost. Dat wordt het niet, het is nu al maanden aan de gang, gebaseerd op de vele posts op dit forum. Het is eigenlijk volstrekt absurd dat er kennelijk zoveel mensen genoegen mee nemen. 

 

Desalniettemin bedankt voor je tip! Ik heb zelf geen soundbar, maar ik kan wel wat vogelen, gewoon puur uit nieuwsgierigheid. Verder blijf ik bij mijn voornemen om dit tot begin november aan te kijken is het dan niet opgelost dan ga ik over naar de concurrent daar betaal ik zeker meer, maar ik vind dit gewoon niet meer te harden. 

Groeten

Hugo

Reputatie 2

zo gek is dit, dolby uitschakelen, en audio loopt weer synchroon, maar er zijn ook zenders die sommige programma’s al niet-synchroon aanleveren, bijv Eurosport, die heeft bij mij ook op Ziggo enkele tellen vertragen, merkte dat net voor 8st x alweer bij kop over kop. Nederlandstalig napraat programma over de giro d’italia, loopt altijd enkele tellen achter.

 

nou moet ik er wel bij vermelden, de vertraging op de andere zenders kon bij mij dus door de dolby instelling komen, maar m’n tmobile box gaat nu ook naar een hdmi splitter die optische audio maakt die gaat weer in de sonos, maar de t-mobile box moet dan automatisch zich op dolby hebben gezet toen ik de splitter er tussen zette, want vorige week gebruikt ik nog een omweg dmv headphone poort op de amino box van t mobile om analoge audio op een reciever te zetten. na die switch merkte ik idd de vertraging op bij de andere zenders. oh en tevens deelt de t-mboile box een ethernet switch die ook de sonos beam internet. kan volgende week wel testen om die er tussenuit te halen. voor nu lijkt de suggestie van @Hans-Juriën voldoende soelaas te bieden

Reputatie 7

Hi @AdriO Mijn collega’s hebben een monteur aangestuurd om wat zaken na te lopen en ik zie dat er inmiddels al een afspraak gepland staat, top!

Reputatie 3

@Cal en @Jason 
Ik heb de spullen ontvangen en aangesloten conform de instructies.

[Moderator edit]

En.. uiteraard zoals ik al vermoedde brengt dit totaal geen verbetering.

Nog steeds geen synchroon geluid bij

Live tv
Begin gemist
Afspelen van een niet afgerondde opname

Al met al een prestatie die zeer teleurstellend is….
Is het nu echt niet mogelijk om iemand in jullie organisatie op te diepen die werkelijk verstand van zaken heeft en dit op weet te lossen?

Wat een rotproduct en wat een rot organisatie. Ik verwijt me zelf echt dat ik met zo’n shitbedrijf in zee gegaan ben.

Wat een drama…. 

 

 

Reputatie 3

Hi @HugoCross 

Oh, ik ben het volkomen met je eens…. het oplossend vermogen bij t-mobile is beneden alle peil. (Sorry @Lisa ).

Ik heb zelf al sinds oktober 2020 problemen met van alles en nog wat op dit platform en ze zijn blijkbaar niet in staat ook maar iets op te lossen.

Ik heb ook serieus overwogen om mijn abo op te zeggen maar de alternatieven hier in de regio zijn minimaal net zo beroerd. Dus als je dan toch voor shit moet betalen, dan maar zo min mogelijk.

Overigens zou ik ook als het geluid blijvend niet synchroon loopt (op alle fronten) er ook stevig de pest in hebben. Tot nu to is de enige klantenservice medewerker die er echt achteraan jakkert de genoemde @Lisa . Ik hoop dus dat zij jouw case ook ter hand wil nemen. Dan is er nog een sprankje hoop.

Ik heb de laatste maanden mijn mond gehouden omdat ik en @Lisa gewoon niet tot de botte hersens van de nerds in de kelders van Mount Doom, lijken door te kunnen dringen. Misschien moet ik echter weer een offensief starten want ik heb echt nog veel op mijn lever wat al maanden (zo niet meer als een jaar) speelt en nog steeds niet is opgelost.

Nou Hugo, ik wens je veel succes en laat je niet gek maken door die providers….. ze zijn allemaal hetzelfde.

Hartelijke groet,

 

Adri

Reageer