Beantwoord

Hoe een extra Interactieve TV Box (3de TV) aansluiten op een HG569 modem/router

  • 13 May 2021
  • 9 reacties
  • 297 Bekeken

De vraag is zoals in de titel gesteld:

Hoe een extra interactieve TV box (3de TV) aansluiten op een HG569 modem/router

 

Momenteel heb ik al 2 interactieve TV boxen (1 met harddiskrecorder en 1 zonder harddiskrecorder) en wil dus nu een extra TV aansluiten op de modem/router, in totaal dus 3 TV's. De 3de interactieve TV box kan zonder harddiskrecorder.

 

De huidige TV's zijn aangesloten op LAN3 en LAN4. De UTP kabel vanuit poort LAN 3 gaat via een splitter waarop nog een andere UPT kabel is aangesloten vanaf een externe router, zodat er 1 UTP gaat richting de TV, daar wordt het weer gesplitst in 2 UPT kabels, 1 voor de TV box en 1 voor de TV. Dit geldt ook voor de UTP kabel vanuit poort LAN4.


Is het nu dus mogelijk om een 3de TV box aan te sluiten?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 13 May 2021, 13:03

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Heb je 3 tv abonnementen kunnen afsluiten bij t-mobile? Ik dacht dat 2 het maximum was. Maar bij gebruik van een switch zou je dit fysiek moeten kunnen aansluiten. Maar alleen als je 3 tv abonnementen hebt gaat  het ook werken.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Zwolly1970, omdat LAN-poorten één en twee op de Huawei gereserveerd zijn voor internetverkeer, kun je daar geen TV Box op aansluiten. Echter, als ik het goed begrijp gebruik je splitters in drie en vier zodat je meerdere UTP-kabels kunt aansluiten op één poort, dat is een slimme zet! Indien je een LAN-switch extra kunt gebruiken, laat het me weten, anders wordt het lastig om een derde box aan te sluiten als beide splitters gebruikt zijn voor TV en TV Boxen één en twee. Met een switch kun je het aantal LAN's uitbreiden over poorten drie en vier. 

Bij nader inzien ben ik er vrij zeker van dat je er eentje nodig hebt, dus die stuur ik meteen op - op onze kosten uiteraard. 

Een geweldig lang weekend toegewenst en veel plezier met je derde box straks! 😄

P.s. extra TV Boxen kun je toevoegen via My T-Mobile Thuis: TV Box toevoegen.

@eric Het gaat in dit geval niet om meerdere TV-abonnementen, maar om meerdere TV Boxen. Je kunt bij Thuis tot een maximum van vier boxen gebruiken en bestellen.

@Jason, voor de duidelijkheid even een klein overzichtje gemaakt hoe e.e.a. niet aan elkaar zit.

Op de beide TP-Links zitten uiteraard meer 'gebruikers’, o.a. printers, gameconsoles, home-cinemaset, wifi extenders, etc. In het overzicht gaat het even enkel om de TV aansluitingen.

Nu wil ik dus een 3de TV-box aansluiten….

 

Reputatie 7
Badge +16

Je kunt in dit geval het beste de LAN-switch die je opgestuurd gekregen hebt in plaats van de splitter in LAN 3 of LAN 4 aansluiten zodat je meerdere poorten beschikbaar hebt voor TV-verkeer en vanuit daar weer je TV Box 1 en 3 of TV Box 1 en 2 aansluiten zodat poort 4 beschikbaar blijft voor de overige TV Box en TV. Of natuurlijk in poort 4 en vice versa!

@Jason: De switch ontvangen. Echter is mij niet geheel duidelijk hoe nu te installeren.

Ik ga nu van LAN3 (TV-signaal) en een data-signaal (via TP-link / LAN1) naar de splitter.
Van hier gaat nu 1 kabel naar een TV in de woonkamer, hier wordt de kabel weer teruggesplits in 2 kabels, 1 TV-signaal t.b.v. de TV-box en 1 data-signaal voor de TV.

Zelfde verhaal geldt dus ook voor LAN4, deze gaat via de splitter naar een TV op de slaapkamer, daar worde de kabel ook gesplitst in 1 tv-signaal voor de TV-box en 1 data-signaal voor de TV.

Hoe nu dus de 3de TV aan te sluiten? Wellicht een kleine schets?

 

 

Reputatie 7

Hi @Zwolly1970, super dat jij de switch hebt ontvangen! Eigenlijk geeft Jason al perfect weer hoe jij de switch kunt gebruiken. Op jouw schets kun jij dus de splitter vervangen voor de switch. Zo krijgen poort 3 en 4 er dus 5 extra LAN-poorten bij en is er voldoende ruimte voor extra TV Boxen, yay. Is het voor jou zo helemaal duidelijk? Ik hoor heel graag of het jou zo lukt! 🎈

 

Ik heb maar 1 kabel liggen tussen de meterkast en de slaapkamer, hierover moet zowel het tv-signaal als de het data-signaal.

M.a.w. er zit 1 splitter in de meterkast waarop het tv-signaal en het data-signaal is op aangesloten. Vanuit de meterkast gaat dan 1 kabel naar de slaapkamer waar zich de 2de splitter bevindt. Hiervan gaat 1 tv-signaal naar de TV-box en 1 data-signaal naar de TV.

Als ik nu de eerste splitter vervang door de switch, dan zal ik ten alle tijden nog via een splitter moeten gaan om tot 1 kabel te komen welke naar de slaapkamer gaat.

M.a.w. ik moet de splitter niet vervangen door de switch, maar de switch voor de splitter zetten volgens mij……

 

Dus vanuit LAN3 op de switch, vanuit de switch naar de splitter (waar ook een data-signaal op wordt aangesloten) dan via 1 kabel naar de slaapkamer. Op de switch heb ik dan nog 3 aansluitingen over.

@Lisa of @Jason Graag nog even jullie reactie op mijn bericht van 25 mei j.l.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Zwolly1970, excuses voor het veel te late antwoord: als je de setup zo schetst, zou de switch inderdaad voor de splitter gezet moeten worden! 

Dan heb je de meest toegankelijke hub voor dataverkeer en internetverkeer. Is daarmee jouw vraag beantwoord? Zo niet, laat het weten, dan pakken we het deze keer wel echt binnen 24 tot max 48 uur op, sorry voor het ongemak!

Reageer