Beantwoord

Hoe kan ik snel naar een zender gaan

  • 30 December 2023
  • 11 reacties
  • 132 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 9 reacties

Ben gisteren aangesloten op Dido tv en internet Blijf met enkele vragen zitten Bijvoorbeeld hoe kan ik een programm opnemen op mijn Samsung smart tv Ik gebruik de afstandsbediening van Samsung. 

Hoe kan ik snel naar een zender gaan

Hoe kan ik makkelijk overschakelen van tv naar een radio zender

 

icon

Beste antwoord door eric 30 December 2023, 22:21

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Edy ,

Maak je gebruik van het Android TV kastje via een HDMI kabel op je TV aangesloten of via de Samsung app, via ethernet kabel ( of wifi) op je TV aangesloten?

Ik denk via de samsung app en Wifi

Reputatie 7
Badge +14

Voor opnemen dien je eerst de opnemen add on te activeren in de my-odido omgeving. Waar je jouw abonnement etc. kunt inzien. Opnemen is een functie die €5,- per maand kost en dan op alle aangesloten kijkpunten beschikbaar komt in de menu. Dan dus ook in het menu van de Odido tv app op jouw TV.

Ik heb deze app dus dat is niet het probleem op mijn lap top en 2e tv met media box werkt het prima het gaat Hierom de de bediening met de bijgeleverde afstandsbediening van een  tv die draadloos is aangesloten dus met wifi. Als ik de app opent ziet het scherm er anders uit De balk met  “thuis” Opnemen"” enz is er niet of ergens verscholen. Er zit op de afstandsbediening geen numerieke toetsen dus ik kan ook geen pagina selecteren. Ik vraag mij af is het niet eenvoudiger is om ook een media box op deze tv aan te sluiten als dat kan.  Het is smart tv  van Samsung

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt in my-odido ook een Android mediabox bestellen. Dat kost €2,50 per maand. Let wel op dat ook hiervoor het opnemen je wel een abonnement op "opnemen" moet hebben die je in my-odido kan aanvragen.

Bedankt voor de info. zoals ik al vermeld heb heb ik opnemen in abonnement en dat werk wel.

Ik ben in tussen iets verder gekomen met mijn afstandsbediening  het is eindeloos zoeken welk knopje wat doet. Een soort van handleiding zou welkom zijn 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Edy, van harte welkom! Het gebruik van de afstandsbediening leggen we hier uit. Mocht je andere vragen hebben dan weet je ons te vinden!

Bedank voor de heldere uitleg.

Waarschijnlijk ben ik onduidelijk geweest. waar het om gaat is de standaard afstandsbediening van de Samsung tv. Sinds afgelopen vrijdag ben ik overgestapt naar Odido  De werking met de media box met bijbehorende afstandsbediening op mijn 2e tv was duidelijk. Echter bij de Samsung smart tv met de Samsung afstandsbediening  zou enige uitleg of gebruik aanwijzing welkom zijn.

Met vriendelijke groet 

Ed van der Star

Reputatie 7
Badge +6

@Edy Heb je de opnames inmiddels gevonden? Zo niet, ze zouden in het menu onder Account moeten staan. Ik heb zelf geen geschikte Samsung-TV, dus ik kan niet voor je kijken hoe je daar kunt komen.

Bedankt voor de reactie Het begint langzaam te dagen Hihi.

Loop nu wel tegen een ander probleem op met de 2e tv en de media box.

Als de media box op stand bij staat een het oranje lampje brand en ik wil tv kijken kan hij geen verbinding maken met het netwerk wat hij overigens wel ziet. Na geheel uitzetten (de stekker er uit) van de media box en weer aan zetten start de media box gewoon op en maakt verbinding met het netwerk en werkt gewoon. Voor de duidelijkheid de media box is draadloos aangesloten op het netwerk

Reputatie 7
Badge +6

@Edy Dat zou te maken kunnen hebben met de ecostand. Hoe staat die momenteel ingesteld en zou je dat eens aan kunnen passen?

Reageer