Beantwoord

Hoe opnames opslaan zodat ze niet verwijderd worden?

  • 12 December 2021
  • 7 reacties
  • 260 Bekeken

Heey, 

 

Weet iemand of en hoe het mogelijk is om opnames op te slaan zodat als je ze hebt bekeken en bekeken opnames verwijderen kiest die opname niet verwijderd wordt?

Heb het zelf nog niet kunnen vinden maar weet dat bij andere aanbieders dit wel mogelijk is. Het is anders jammer dat ik opnames kwijt raak die ik wil behouden. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 13 December 2021, 17:02

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Laurac03, van harte welkom op de Community!

Je kunt de opnames niet terugplaatsen als zijnde “Niet Bekeken” (een beetje in de trant van ongelezen e-mails zeg maar). De enige manier om dit te bypassen, is door in dit geval dan los per programma opnames te verwijderen in plaats van bij Bekeken Opnames.

De opnames die je wilt behouden, kun je wel behouden, maar dan dien je niet in één slag alle bekeken opnames te verwijderen. Een andere mogelijkheid is er op dit moment niet, sorry!

Reputatie 7
Badge +5

Wat ik mij afvraag, hoe lang worden mijn cloud opnames bewaard, ongeacht of ze bekeken zijn of niet?

Zendernaam Bewaarduur (aantal dagen)
NPO 1 365
NPO 2 365
NPO 3 365

 

Is die 365 de maximale bewaartijd?
Ik ben in de veronderstelling dat bij conculega KPN dit 1 jaar is voor bewaard of het gezien is of niet.

Reputatie 7
Badge +1

https://www.t-mobile.nl/thuis/interactieve-tv/cloud-opnemen

Hier staat hoe lang de opnames bewaard blijven,  is 365 dagen of 1 jaar

Reputatie 7
Badge +5

@BeMu 

Nog geen antwoord op de vraag “bekeken of niet bekeken

370 dagen na opname alles wat ik graag wilde bewaren foetsie?

Blij dat een bank anders met het voor mij bewaarde geld omgaat.

Reputatie 7
Badge +1

@yalerta Naar mijn overtuiging is het simpelweg gewoon zo dat op moment van opnemen de timer gaat lopen en dat 365 dagen na het opnemen in de cloud het automatisch word verwijderd ongeacht gekeken of niet.

En dat is ook meteen het grote nadeel van cloud opnemen, vond onlangs nog mijn LG Harddiskrecorder terug uit het analoge tijdperk stonden nog films en opnames op van vele jaren geleden, naar mijn overtuiging blijft een fysieke opname eenheid toch het fijnste.

De meeste althans de Entone 510 heeft een USB en SD card ingang waarom niet zo gemaakt dat je daar een stick of card in stop om op te nemen als er ooit op tv iets is wat je graag wil bewaren.

Reputatie 7

Hi @yalerta, goede vraag van je! Top dat jij ook al te hulp hebt geschoten @BeMu. Ik heb dit gelijk even nagevraagd en deze 12 maanden geldt inderdaad voor zowel bekeken als niet bekeken opnames. Tenzij er natuurlijk wordt gedrukt op ‘bekeken opnames verwijderen’. Weet jij voor nu voldoende of kan ik nog iets voor je navragen? Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 7
Badge +5

@yalerta Naar mijn overtuiging is het simpelweg gewoon zo dat op moment van opnemen de timer gaat lopen en dat 365 dagen na het opnemen in de cloud het automatisch word verwijderd ongeacht gekeken of niet.

Sorry maar dat is geen officiële Tmobile reactie. Ik denk namelijk hetzelfde maar zag dit graag bevestigd.

En dat is ook meteen het grote nadeel van cloud opnemen…

Mee eens en dit was ook de reden om dit aan te kaarten als waarschuwing en dat het beter gecommuniceerd moet worden in de voorwaarden !

…. vond onlangs nog mijn LG Harddiskrecorder terug uit het analoge tijdperk stonden nog films en opnames op van vele jaren geleden, naar mijn overtuiging blijft een fysieke opname eenheid toch het fijnste.

Alweer mee eens en geen gezeur dat opname van zenders niet mogelijk is door niet overeenstemmende rechten

De meeste althans de Entone 510 heeft een USB en SD card ingang waarom niet zo gemaakt dat je daar een stick of card in stop om op te nemen als er ooit op tv iets is wat je graag wil bewaren.

En daar is de valkuil van DRM. Al de content leveranciers gooien slotjes op van alles en nog wat. Mocht ik inderdaad op “mijn eigen recorder” van mijn “eigen TV” een bewaar opname gemaakt hebben blijkt jaren later als ik deze “eigen recorder" aansluit op mijn “eigen nieuwe 105 inch TV met geureffecten” dat ik er ingestonken ben omdat afspelen op dat prachtig nieuwe “state of the art” toestel niet mogelijk is.

Op dit moment voor TV aangesloten bij Ziggo (geen klachten) maar als ik de Ziggo TV app op mijn Philips Android TV probeer op te starten komt de melding dat het helaas NIET mogelijk is op het IP adres waar deze TV zich bevind. Hé “Big Brother” denk ik dan en duik maar weer in het minder legale circuit waar zelfs meer aanbod is dan alleen die gemiste uitzending die ik dacht te bekijken.