Beantwoord

iconcerts gids gegevens kloppen totaal niet

  • 11 December 2022
  • 29 reacties
  • 448 Bekeken

Ik heb nu een tijdje het muziekpakket met onder andere het supergave iconcerts kanaal met live concerten van Stingray. Helaas kloppen de gegevens en de tijden in de tv gids voor geen meter, zodat je niet kan zien waar je naar kijkt. Ook kan je daardoor niets terugkijken, want er verschijnt nooit het concert waar je op hebt geklikt. Het lijkt dat er een paar uur verschil zit in wat je ziet en wat het volgens de gids zou moeten zijn. Erg irritant en zonde van zo'n gave zender.

Kunnen jullie dat svp fixen?

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 19 April 2023, 15:57

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge

@RensVer bedankt voor je melding. Ik heb het doorgegeven. Mocht je specifieke voorbeelden hebben, zou je deze dan hier willen melden?

Moderator edit: 

@RensVer bedankt voor je melding. Ik heb het doorgegeven. Mocht je specifieke voorbeelden hebben, zou je deze dan hier willen melden?

 

Hoi Hans-Jurien, super, het staat nu goed! Snel gefixed, compliment!

Mm. Te vroeg gejuigd. Het is weer verschoven. Elk concert in de gids begint halverwege het vorige concert. Als je terug kijkt begint het concert midden in het concert wat daarvoor staat.

Voorbeeld: als je nu het concert van imagine Dragons terugkijkt vandaag om 12 uur, dan begint Bachmann & Turner. En die staat in de gids om circa 13:10. En om 13:40 giving Adele al, terwijl die in de gids staat 15:00.

Terugkijken kan daarmee dus weer niet, of je moet 1 of 2 concerten daarvoor kiezen en lang gaan doorspoelen😥

Reputatie 7

Hi @RensVer, heel goed dat je dit meteen laat weten en merci voor het duidelijke voorbeeld! Ik heb deze informatie vanochtend direct doorgespeeld naar mijn collega die dit intern heeft uitgezet. Zodra ik hier een reactie op heb ontvangen, dan laat ik het aan je weten. We willen dit zo snel mogelijk definitief oplossen! 

Reputatie 7

Hi @RensVer, merci voor jouw geduld tot nu toe! Ik wil je graag laten weten dat onze IT-afdeling druk bezig is om dit euvel op te lossen. Ik laat het graag aan je weten, zodra dit is opgelost. Voor nu alvast de beste wensen! ✨

Hoi Lisa,

fijn dat je dat even laat weten, ik was l bang dat het hierbij bleef. Het is nog steeds storend, dus ik hoop dat het ze snel lukt!

Voor jullie ook een fijne jaarwisseling!

Reputatie 7

Hi @RensVer, heel graag gedaan! Ik heb deze ochtend het goede nieuws gekregen van de technische dienst dat dit probleem is verholpen. Kun je aangeven of dit voor jou ook geldt? 

Ik denk dat de technische dienst zich er wat makkelijk van af maakt want er klopt nog steeds echt geen fluit van.

Gisteren was het heel even goed gesynchroniseerd, maar nu loopt het alweer uit elkaar.

Ik heb net geprobeerd om terug te kijken naar Stevie Nicks, geprogrammeerd voor 12:00. Als je dat afspelen begint Lorde - Live at la Coachella, geprogrammeerd om 14:00

En op dit moment (14:23) zou Lorde bezig moeten zijn, maar zie ik Beyonce! En die staat geprogrammeerd voor iets na 18:00 uur.

Als ik Lorde terugkijk (14:02) val ik in het concert van Milky Chance dat om 16:52 zou moeten beginnen.

Volslagen nutteloos zo.

Reputatie 7
Badge +5

Bedankt voor deze update @RensVer! Ik heb het onderzoek meteen heropent en jouw informatie toegevoegd. Zij gaan er opnieuw mee aan de slag!

Dag Cheyenne, da laatste weken kloppen de tijden, fijn!

Het enige dat nu erg stoort is dat het beeld niet synchroon loopt met het geluid, als jullie dat ook nog kunnen herstellen zou dat helemaal een fijne kijk- en luisterervaring opleveren..

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @RensVer, ik help je hier graag mee. Zou je op een aatal vragen antwoord kunnen geven? Dan kan ik er wat dieper in duiken! 

 

  • Is er een zender waar het wel synchroon loopt?
  • Heb je extern audio apparatuur verbonden? (zoals een soundbar) Zo ja, loopt het wel synchroon zonder dat je je externe apparatuur aangesloten hebt?
  • Gaat het om live tv kijken, terugkijken of tijdens een opname? 
  • Op welke zenders doet dit zich voor?
  • Welk programma keek je toen je dit ervaarde?

 

Hoor graag van je terug!

  • Alle andere zenders lopen synchroon
  • geen externe apparatuur
  • live tv kijken én terugkijken
  • iconcerts
  • alle programma's

 

het treedt overigens op op de smart tv en bij online kijken

 

Reputatie 7
Badge +9

@RensVer dus voor de duidelijkheid gebeurt dit alleen bij de TV Anywhere App en de T-Mobile TV App en niet bij het kijken via de TV Box?

sorry, ik was niet erg duidelijk. Het gebeurd bij allemaal, ook via de tv box. Als het goed is zien jullie het ook gelijk, check de iconcerts zender...

Reputatie 7
Badge +9

@RensVer bedankt voor alle duidelijke informatie! Ik heb dit meteen doorgezet naar onze techneuten. Zij gaan hier een blik op werpen en hopelijk weten zij de oplossing. Als er meer over bekend is wordt er contact met je opgezocht. To be continued. 

Het is inmiddels veel erger geworden. Nogmaals: dit is de enige zender waar spraak en beeld enorm uit elkaar lopen. Ik weet niet wat de techneuten hebben gedaan maar het is alleen maar erger geworden. Zucht.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RensVer, onze techneuten hebben nog niks kunnen doen. Zou je de TV Box bedraad aan willen sluiten? Anders kunnen ze niks uitlezen.

Ik hoor graag wanneer dit gebeurt is, dan zet ik hem nog een keer door naar onze techneuten! 

Beste Tommie,

denk je echt dat het in mijn tv box zit? Ik zal nog een keer vertellen wat het probleem is:

  • op de zender iconcerts waar ik extra voor betaal is ieen vertraging te zien: het beeld blijft achter bij de spraak
  • het probleem is zowel op de tv box als op tv anywhere op elk apparaat

zoals eerder gesuggereerd:kunnen jullie even zelf op dat kanaal kijken? dan zie je gelijk dat het beeld flink achter loopt tov het geluid. Ik denk niet dat het probleem bij mij zit.

Als jullie dit nu nog steeds niet begrijpen en kunnen fixen wil ik graag het extra abonnement opzeggen met terugwerkende kracht want dit is echt heel storend..

ten overvloede: dit is de enige zender waar dit probleem optreedt. De andere muziekzenders lopen wel redelijk synchroon

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RensVer bedankt voor je snelle reactie!

Het zit ligt inderdaad niet aan je TV Box maar aan iConcerts. Ik heb dit doorgezet naar een collega en opnieuw een taak voor aangemaakt. Vervolgens moet dit langs onze technische dienst en waarschijnlijk de leverancier. Ze gaan voor je aan de slag en hopelijk wordt dit zo snel mogelijk opgelost!  

Hier precies hetzelfde probleem, iconcerts is prachtige zender, maar ook de enige zender waar geluid irritant niet synchroon (voor loopt) op video. Zowel voor TV Box als voor de Anywhere app.

Beste T-Mobile, geluid loopt nog syteeds niet echt synchroon. Het is beter dan eerst, maar het is nog steeds slechter dan de andere zenders. Waarom is het voor jullie op iconcerts zo moeilijk? Het blijft echt irritant om te zien.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RensVer, dit ligt bij de contentleverancier en hier hebben wij geen directe invloed op jammer genoeg. Ik zal het aan de kaak stellen bij onze contactpersonen van iConcerts!

Jongens, het geluid loopt nog steeds meer dan een seconde achter op het beeld. Leuk dat jullie nu odido heten, misschien een goed moment om nu eindelijk dit stomme probleem op te lossen? Ik baal er wel van dat ik dit weer moet melden:(

Reageer