Beantwoord

inloggen TV app in Spanje

  • 30 January 2024
  • 19 reacties
  • 471 Bekeken

Ik ben in Spanje en inloggen lukt niet.Ik vul mijn klantnummer en pin in maar mislukt.Ik moet hier toch gewoon tv kunnen kijken via de app.Op mijn mobiel geen probleem. Op de tv lukt het niet.

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 31 January 2024, 17:45

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mobielluc 2, je kunt via de Odido Online TV app in de hele EU de zenders bekijken. Streamen is volgens mij in sommige gevallen wel beperkt - afhankelijk van de tv en het land. Maar het zou sowieso moeten lukken via de app op je smartphone of tablet en dan naar een Chromecast, smart-tv of andersoortige mediabox casten.

Ik heb een smart tv van salora .Ik heb de odido app gedownload.Ik moet inloggen met klant nummer en pin code.Maar dat lukt dus niet.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Mobielluc 2

De Apps voor Smart TV, Apple TV, Google TV etc werken alleen op een vaste internet verbinding van Odido. Je kan deze Apps niet bereiken in het buitenland. Op mobiele devices zoals een telefoon of tablet kan je wel in het buitenland kijken. 

Ik verblijf ook in Spanje. 

De internetverbinding via de camping is uitstekend, toch krijg ik de foutmelding 626000, tv kijken niet mogelijk op de laptop. was in Nederland geen enkel probleem.

Eergisteren kon ik nog wel via mijn Mifi Router TV kijken echter opgenomen programma's kon ik niet terug kijken, kreeg foutmelding 632999.

Ik heb inmiddels 2x extra data bij odido a 20 euro aangeschaft, helaas dat geeft ook geen resultaat. 40 Euro dus voor niks. !

Als ik via mijn mifi router op mijn tablet tv wil kijken krijg ik de melding: "”Je kunt deze content niet bekijken vanuit de huidige locatie.(432196)

Ik heb al van alles geprobeerd maar niets werkt. Hoe gaat odido mij helpen?

Voorheen zat ik bij Ziggo, daar heb ik nooit problemen gehad. 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Theo Schaap, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aankaart. Zou je mij iets meer informatie willen geven? Heb je toevallig een VPN aan staan op je laptop? Werkt het wel op je telefoon met een 4/5g verbinding of krijg je daar ook de foutmelding?

Hallo Tommie,

Geen idee of ik een VPN verbinding aan heb staan op mijn laptop. Als ik tv wil kijken via de laptop krijg ik als foutmelding: Geen TV kijken mogelijk vanuit huidige locatie. (632196)

Eenzelfde melding op mijn mobiel maar dan met de code 5312196.

Eenzelfde melding op mijn tablet maar dan met code 426001.

Zoals je ziet probeer ik het op meerdere apparaten. Ik heb zowel internet via de camping als via een Mifi router geprobeerd. 

Ik heb ook extra data bijgekocht, niets helpt.

hopelijk kun jij ons helpen. 

Met hartelijke groet Theo Schaap. 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je snelle reactie @Theo Schaap. Dus als ik het goed begrijp kijk je op je mobiel en tablet via de app en op je laptop via www.tv.odido.nl? Zit je toevallig op een spaans wifi netwerk als je deze meldingen krijgt of krijg je ze ook op je telefoon met 4g aan?

Als ik inlog op mijn laptop kijk ik inderdaad via www.tv.odido.nl en kan ik kiezen tussen netwerk van de camping, welke provider dat is weet ik niet of netwerk via Mifi router, die pakt KPN.

Als ik inlog via mijn mobiel via het netwerk van de camping zie ik als provider Orange/Odido, log ik in via mijn Mifi router krijg ik KPN. 

als ik inlog via mijn tablet hetzelfde als via mijn mobiel.

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel @Theo Schaap! Ik wil graag helpen maar moet nog één zaak echt uitsluiten: werkt het wel als je alleen op ons mobiele netwerk in Spanje zit? Dus niet via een router of netwerk van de camping, maar via je eigen netwerk van je mobiel. Werkt dit wel, of niet? Wil je mij ook gelijk vertellen wat het merk en model is van de laptop, tablet en je mobiele telefoon? Dank!

Hallo Cheyenne,

Zie de cursief blauw gedrukte antwoorden. 

Dankjewel @Theo Schaap! Ik wil graag helpen maar moet nog één zaak echt uitsluiten: werkt het wel als je alleen op ons mobiele netwerk in Spanje zit? 

je bedoelt waarschijnlijk Orange/odido. Dan krijg ik ook eenzelfde foutmelding als eerder genoemd. Geen TV kijken mogelijk vanuit huidige locatie. (632196)

 

Dus niet via een router of netwerk van de camping, maar via je eigen netwerk van je mobiel. Werkt dit wel, of niet?

nee dat werkt ook niet.

 

Wil je mij ook gelijk vertellen wat het merk en model is van de laptop, tablet en je mobiele telefoon? Dank!

laptop merk ASUS, tablet merk Samsung, mobiel merk Huawei

Groeten Theo. 

 

 

Reputatie 6
Badge +2

@Theo Schaap Dank je wel voor je terugkoppeling!

Wil je mij nog vertellen om welk type ASUS en Samsung het gaat (bijvoorbeeld Samsung Tab A8)? Daarnaast verneem ik graag welke versie van de Odido Online TV app je gebruikt. Ik zet dit dan direct voor je door naar onze technische dienst! 

Hallo Teresa, 

De Asus is type X515, met intel Core i5. 

De Samsung tablet is type Galaxy Tab A, modelnr. SM-T510.

Mbt de Odido Online TV app heb ik volgens mij de allerlaatste app geïnstalleerd.

Ik heb als tekst daarbij: TV kijken met Odido online TV  Odido, zie onderstaande logo. 

Wellicht ten overvloede: Netflix kan ik prima kijken en surfen op internet gaat ook prima.

Reputatie 4
Badge

Tip: maak een VPN verbinding met thuis. Geen idee of de Zyxel dat ondersteunt, met twee Fritzboxen geen probleem. Dan lijkt het voor de app op de TV of die bij je thuis staat, en valt het probleem weg.

Hallo Henk, dank voor je reactie.

Ik begrijp wat je bedoelt echter weet ik niet hoe ik met thuis een VPN verbinding kan maken.

Daarnaast geeft Odido aan dat ik in het buitenland probleemloos tv kan kijken inclusief terug kijken van programma's. Bij Ziggo had ik geen enkel probleem.

ik ben dan ook van mening dat Odido dit zelf op moet lossen en niet dat ik allerlei kunsten uit moet gaan halen.

inmiddels zijn we al 1,5 week verder zonder dat we tv kunnen kijken, terwijl we er wel voor betalen. Jammer.

Reputatie 7
Badge +5

@Theo Schaap, dank! Ik sta klaar dit door te zetten naar ons TV team ter onderzoek. Wel hebben we één vraag gemist, namelijk de Android versie op je tablet. Kun jij dit checken?

Hou er trouwens rekening mee dat het op de Community soms wat langzamer gaat, we hebben hier een doorlooptijd van vaak één dag. Je kunt ons ook een bericht sturen via social media, Twitter en Facebook. Hier zijn we mogelijk wat sneller. Chatten kan ook via onze website: Service | Odido Je hebt dan direct contact!

Hallo Cheyenne,

De Samsung tablet is type Galaxy Tab A, modelnr. SM-T510.

Versie One UI 3.1

Android versie 11

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Theo Schaap heel erg bedankt voor het laten weten. Ik heb het meteen doorgezet. Hopelijk heb ik snel meer duidelijkheid voor je! 

Hallo Demi, Cheyenne, Teresa en Tommie,

We zijn inmiddels 8 dagen verder en ik kan nog steeds geen tv in Spanje kijken.

ik heb vorige week ook rechtstreeks met Odido gebeld vanuit Spanje en het probleem voorgelegd. De Odido medewerker zou er werk van maken. 

ik had aan de Odido medewerker aangegeven een Sim kaart van de Spaanse Orange aan te zullen gaan schaffen, dat heb ik inmiddels gedaan maar ook daarmee lukt het niet.  

Ik zou terug gebeld worden maar tot op heden blijft het erg stil vanuit Odido. Moet ik steeds weer contact op blijven nemen voordat het probleem opgelost wordt, of komt Odido toch op korte termijn met een oplossing. 

Heel vervelend allemaal. 

Reputatie 6
Badge +2

@Theo Schaap Mijn oprechte excuses voor deze ervaring, dit is niet onze bedoeling. Ik wil graag dat jij optimaal kunt genieten van TV Kijken in Spanje. Ik ben daarom direct het systeem ingedoken om uit te zoeken wat de status is. 

Ik zie dat ik hier zelf een fout heb gemaakt door het niet goed door te zetten, duizendmaal sorry hiervoor! Ik heb dit gelijk goed gezet en mijn collega van de technische dienst aangeschoten of dit gelijk kan worden opgepakt. 

 

Reageer