Instellingen mediabox

  • 11 April 2024
  • 3 reacties
  • 66 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedemiddag.

Sinds afgelopen maandag nieuw bij Odido. Prima vlotte installatie door monteur.

Ben alleen nog niet geheel tevreden over het beeld en geluid bij het tv kijken. Wie kan mij even helpen opstarten met de juiste instellingen? Ik vind het geluid echt een stuk minder. Met voetbal ook, commentaar hoor je goed, publiek bijna niet. Welke basisinstellingen moet ik selecteren om goed geluid over de soundbar te hebben?

Het beeld en de kleuren vind ik vrij fel. Ik heb al wel de resolutie op 1080P50 gezet. Weet iemand welke kleurindeling ik moet hebben? Zoals het nu is is allemaal vrij fel. 

Excuus voor de wellicht wat warrige vragen maar ik word graag even op weg geholpen om een valse start met Odido te voorkomen.

 

Alvast vriendelijk bedankt voor de reactie.

Teresa van Odido 20 dagen geleden

Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze Community! @Smitj 

Fijn om te lezen dat de installatie succesvol is verlopen en je aan het genieten bent van onze diensten. Uiteraard help ik je graag verder, zodat je optimaal kunt genieten van TV Kijken. 

Wil je mij meer vertellen over de huidige instellingen? Ook verneem ik graag welke soundbar je wilt koppelen en of dit met draadloos of bekabeld is (welke kabel audiokabels)? 

Betreft het felle beeld, je kunt dit aanpassen in de instellingen van je TV. Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Ik sta klaar om verder te helpen!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze Community! @Smitj 

Fijn om te lezen dat de installatie succesvol is verlopen en je aan het genieten bent van onze diensten. Uiteraard help ik je graag verder, zodat je optimaal kunt genieten van TV Kijken. 

Wil je mij meer vertellen over de huidige instellingen? Ook verneem ik graag welke soundbar je wilt koppelen en of dit met draadloos of bekabeld is (welke kabel audiokabels)? 

Betreft het felle beeld, je kunt dit aanpassen in de instellingen van je TV. Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Ik sta klaar om verder te helpen!

Allereerst van harte welkom bij Odido en op onze Community! @Smitj 

Fijn om te lezen dat de installatie succesvol is verlopen en je aan het genieten bent van onze diensten. Uiteraard help ik je graag verder, zodat je optimaal kunt genieten van TV Kijken. 

Wil je mij meer vertellen over de huidige instellingen? Ook verneem ik graag welke soundbar je wilt koppelen en of dit met draadloos of bekabeld is (welke kabel audiokabels)? 

Betreft het felle beeld, je kunt dit aanpassen in de instellingen van je TV. Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Ik sta klaar om verder te helpen!

 

Hoi Teresa, dank voor je snelle reactie.
 

Instellingen: resolutie heb ik op 1080P50 gezet. de automatische resolutie heb ik uit gezet. Kleurinstelling heb ik nu op RGB 8 bit staan. Maar ben de hele week al aan het proberen dus volgens mij heb ik alle 9 kleurinstellingen wel gehad nu. Het gaat vooral om de (basis)kleuren groen, geel en rood. Het gras doet zeer aan m'n ogen, een rood scheidsrechterpak of geel keeperspak wordt 1 felle kleur bij bewegende beelden. Tevens ook al diverse kleurinstellingen op m'n televisie aangepast dan wel uitgeprobeerd. Maar de instelling die ik had was prima bij m'n vorige tv-aanbieder.

 

wat betreft geluid; ik heb een samsung tv en een samsung soundbar. deze zijn met een ARC kabel verbonden met elkaar. Het lijkt ook wel of het geluid over de soundbar komt maar het is echt een stuk slechter dan afgelopen weekend. 

 

Alvast bedankt voor de reactie.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Smitj, zou je eens Dolby op Stereo willen zetten? Dit doe je bij Instellingen → Ondertiteling & Audio → Audiosignaal en zet Dolby op Stereo. Verhelpt dit je geluid problemen? 

Reageer