Beantwoord

interactieve box hapert / slechte service van de klantenservice



Toon eerste reactie

33 reacties

Reputatie 6
@horizon
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/bewijzen-met-snelheidstest-in-geval-van-
snelheidsprobleem-281454

https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/lan-poorten-3-4-omzetten-van-tv-naar-lan-277608/index2.html#post1394278

DSL blijkt soms last te hebben van trage IP backbone. Wellicht kan je DSL lijnspeed vergelijken met speedtest. Mijn vermoeden is dat de TV box van T-Mobile niet om kan gaan met minime vertragingen (jitter, te sterk varierende latency) en/of korte resets ergens in het netwerk wat T-Mobile gebruikt (van KPN dacht ik). In het Vodafone tijdperk is dit alles van de grond af opgezet en werkte blijkbaar goed, nu sinds de overname hangt het geheel blijkbaar deels aan andere netwerktakken wat hier en daar tot uitval leidt.

Wat mij betreft is de oplossing IPTV zonder TV kastje. Je kan misschien een proef abo nemen op KNIPPR (als die tenminste de juiste zenders bieden voor jouw) terwijl je het traject van de laatste optie verder uitzoekt en afwacht of T-Mobile binnen een maand de problemen op kan lossen.
Ik ben ( dom, dom ,dom!) overgestapt van glasvezel naar DSL. Ik ben bang dat daar het probleem ook zit. In gebieden waar glasvezel is aangelegd mag de concurrent deze niet gebruiken voor haar diensten. Doordat de vorige aanbieder de prijzen verhoogde en daarop veel bekeken zenders schrapte ben ik overgestapt.
Ik moet wel zeggen dat het beeld nu stukken beter is dan ik gewend was. Nu is het verschil in HD wel te zien in tegenstelling van de vorige aanbieder.
Ik heb een perfect werkende Humax die ik nu niet kan gebruiken en nu met dit kastje werkt het van geen kanten.
Ik wacht de reactie van T-mobile af ( als ze tenminste reageren...)
Mocht T-Mobile niet de diensten kunnen leveren die het wel aan de klant verkoopt is het mogelijk om de overeenkomst van beide kanten stop te zetten. Ik zal dan ook voor die optie kiezen.
Reputatie 7
Badge +1
Ik weet uiteraard niet hoe u verbonden bent met het internet zelf heb ik glasvezel, heel persoonlijk heb ik DSL nooit wat gevonden, vroeger niet en ook nu niet, in mijn beleving is het alleen geschikt voor wat simpel surfen of mailen, of wat whatsappen zeg maar de simpele dingen.
Voor het gebruik van tv diensten vind ik het gewoon waardeloos, alleen als je heel weinig eisen stelt en slechts gebruik maakt van de standaard box, zeg maar zonder harddisk en je eisen wat betreft de streams niet te hoog zijn en bovendien DSL je enige optie is zou ik er zelf voor kiezen.
Zou er in mijn huis ook een kabelaansluiting van Ziggo aanwezig zijn dan zou ik ondanks dat ook Ziggo niet heilig is, toch hiervoor kiezen.
Klopt helemaal. Ik was er eerder al achter gekomen dat medewerkers soms van toeten of blazen weten en dan zelfs soms klinkklare onzin vertellen.
Echter , de medewerker waar ik het over heb was van een leeftijd die dit stadium al ver voor bij was, maar dit ter zijde.

De vervanging van het kastje heeft niets opgeleverd. Tijdens opname is het niet mogelijk om over te schakelen. Niet naar een andere zender of bv. via uitzending gemist. Het slaat dan weer op TILT. Precies hetzelfde euvel dus als voorheen.
Enige remedie is dan de opname te stoppen zodat er dan weer tv gekeken kan worden.
Het lijkt erop dat het dus niet aan het kastje ligt?
Is het mogelijk dat de internetsnelheid onvoldoende is en daardoor alles fout loopt?
Men kan nieuwe kastjes blijven opsturen maar dit lijkt niet echt de oplossing.
Reputatie 7
Badge +1
Afgelopen maandag werd ik gebeld door een medewerker van T mobile om te horen hoe het ging en of ik tevreden was, bij mij werkt alles naar behoren, dus verder geen klachten.
Wat ik naar aanleiding van de berichten t.s. wel bemerkt dat er een heel groot verschil is in het contracteren van een provider, of energiemaatschappij of welke dienst dan ook, al dit soort bedrijven maken voor hun front office gebruik van callcenters, deze worden voor bijna 100% procent bemand door scholieren of studenten hooguit een heel klein percentage weet maar iets van het product of dienst waarover gebeld wordt.
Zij hebben een scherm voor zich waarop een rij standaard antwoorden verschijnt, vraagt de klant iets wat niet in het script staat, raakt men in paniek en de antwoorden worden soms stugger zeg maar op een manier die zeker niet kan voor een dienst verlenend bedrijf.
Vandaag stond plotseling en onaangekondigd de post aan de deur met de nieuwe box.
Deze is inmiddels aangesloten en dan is het afwachten of het nu wel naar behoren werkt.
Zoals ik al aangaf heb ik bewust deze topic aangemaakt zodat dit niet onvermeld blijft want zoals ik gisteren weer ben toegesproken kan echt niet en dit zit me heel hoog.
Hoe zit het met het reduceren van de abonnementskosten omdat ik geen gebruik heb voor de diensten waar wel voor wordt betaald? Ik besloot dit verder niet meer te vragen aan die medewerker en wilde het gesprek dan ook snel stoppen.
Ik bel niet voor de lol en na gisteren al helemaal niet meer.
Reputatie 2
Als het onbruikbaar blijft werken dan zou je toch wat formeler om een oplossing of ontbinding van het contract moeten vragen. Bijvoorbeeld via een aangetekende brief.
Reputatie 7
Hoi horizon,

Dat is niet netjes, zoals je aan de telefoon behandeld bent! Dat ben ik helemaal met je eens. Ik ga dan ook mijn best doen om jou deze ervaring snel te doen vergeten. Ik begrijp dat de TV Box dus nog steeds hapert, maar er al een nieuwe opgestuurd wordt? Dat loop ik graag voor je na, zodat ik je een update kan geven. Wil je mij jouw postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers van je banknummer in een privébericht sturen? Dan kan ik alles aan onze kant eens even nagaan.

Ik hoor graag van je!

Reageer