Internet en TV

  • 22 April 2024
  • 12 reacties
  • 123 Bekeken

Sinds de aanschaf van Odido internet en Tv in december 2023 veel klachten over beeld en geluid kwaliteit. Vanaf 13-12-2023 al vele malen contact gehad met de klachten afdeling. Omdat de klachten niet verdwenen werd geadviseerd op een mediabox aan te schaffen welke ik daarop heb besteld en geïnstalleerd.   Ook  hierna nog steeds klachten . Op 17-1-2024 adviseerde uw medewerker Ronald om betreffende mediabox met een utp kabel rechtstreeks aan te sluiten op het modem waarna het probleem absoluut opgelost zou zijn. Dit advies heb ik dan ook opgevolgd. Dezelfde Ronald deelde mij ook mee dat bij intern onderzoek van uw TD was gebleken dat er regelmatig een slechte signaal verbinding is. Op 22-1-2024 heb ik helaas weer moeten bellen dat het rechtstreeks aansluiten van de mediabox op het modem geen resultaat geeft. Zoals in eerdere gesprekken met o.a uw medewerkers  Sameth, Romé,Simone,Saida en Erik werd beloofd dat binnen1 tot 3 dagen een afspraak zou volgen met een monteur is tot op heden nooit gereageerd door Odido. De afgelopen paar dagen is de situatie alleen maar erger geworden.Regelmatig valt het beeld weg, geluid loopt niet synchroon met beeld  en dikwijls slechte beeldkwaliteit. Bij voorbeeld tussen 17 april en 21 april heb ik 12 onderbrekingen van het signaal gehad. Dagelijks stroom eraf halen en opnieuw opstarten gaat mij nu zo zachtjes aan de keel uithangen. Als er nu bij en door Odido geconstateerd is dat er iets mis is met de signaal verbinding mag je toch op zijn minst verwachten dat dit een keer opgelost gaat worden, zo niet dan overweeg ik vanwege het leveren van een wanprestatie en het niet nakomen van gemaakte afspraken mijn contract binnen de overeengekomen contract duur op te zeggen. Hopelijk komt het allemaal niet zover. Met vriendelijk groet,

Rein Vetten

Cheyenne van Odido 10 dagen geleden

Hi @reinvetten, sorry voor deze ervaring! Dit moet opgelost worden. Ik ben er voor je en ben blij dat je een topic start. 

Ik ben meteen je verbinding ingedoken. Klopt het dat de Mediabox op dit moment niet bekabeld aangesloten staat? Ik zie namelijk geen Mediabox aansluiting op de LAN poorten van het modem. Wel kan ik de Mediabox vanuit hier uitlezen. De stream ziet er opvallend goed uit: deze is 99%. Dat is extreem hoog. Ik zie dat een eerder gesloten onderzoek laat weten dat we echt een filmpje nodig hebben van het probleem. De reden hiervan is dat we het probleem niet herkennen en dus niet kunnen reproduceren om de oorzaak te achterhalen. Ik zou heel graag zien dat je dit kunt aanleveren:

  • Een beschrijving van het probleem: noem het kort op, wat ervaar je exact?
  • Een filmpje hiervan. Je kunt dit met ons delen via WeTransfer. Je maakt dan een link aan en plaatst deze in het topic, zodat wij deze kunnen inzien

Ik start hiermee een nieuw onderzoek bij de technische dienst. We hebben zo perfect inzicht in wat jij exact ervaart op locatie en wat de beste vervolgstappen zijn. Super bedankt voor de moeite!

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @reinvetten, sorry voor deze ervaring! Dit moet opgelost worden. Ik ben er voor je en ben blij dat je een topic start. 

Ik ben meteen je verbinding ingedoken. Klopt het dat de Mediabox op dit moment niet bekabeld aangesloten staat? Ik zie namelijk geen Mediabox aansluiting op de LAN poorten van het modem. Wel kan ik de Mediabox vanuit hier uitlezen. De stream ziet er opvallend goed uit: deze is 99%. Dat is extreem hoog. Ik zie dat een eerder gesloten onderzoek laat weten dat we echt een filmpje nodig hebben van het probleem. De reden hiervan is dat we het probleem niet herkennen en dus niet kunnen reproduceren om de oorzaak te achterhalen. Ik zou heel graag zien dat je dit kunt aanleveren:

  • Een beschrijving van het probleem: noem het kort op, wat ervaar je exact?
  • Een filmpje hiervan. Je kunt dit met ons delen via WeTransfer. Je maakt dan een link aan en plaatst deze in het topic, zodat wij deze kunnen inzien

Ik start hiermee een nieuw onderzoek bij de technische dienst. We hebben zo perfect inzicht in wat jij exact ervaart op locatie en wat de beste vervolgstappen zijn. Super bedankt voor de moeite!

Enigszins verbaasd heb ik kennis genomen van uw antwoord. In mijn bericht heb ik al aangegeven dat ik op 22-1-2024 contact heb gehad met Odido dat het rechtstreeks bekabeld aansluiten van de mediabox op het modem geen succes was waarop in overleg werd afgesproken de mediabox weer via wi-fi te verbinden met het modem mede omdat de App van Odido eveneens veel problemen veroorzaakte.

In alle eerdere gesprekken met Odido is nooit gesproken over het opsturen van een filmpje.De afspraak was steeds dat ik binnen 1 tot 3 dagen gebeld zou worden door uw TD wat zoals reeds gezegd nooit is nagekomen.  Het lijkt mij ook lastig en nutteloos als er plotseling  een zwart beeld verschijnt hiervan een filmpje te maken.

Als u de mediabox vanuit Odido kunt uitlezen moet u ook kunnen zien dat er bijvoorbeeld in de periode 17 t/m 21 april jl.veel onderbrekingen zijn geweest met name in de avond. Deze onderbrekingen zijn meestal kort durend maar er komen ook onderbrekingen voor van een paar minuten. Ik kan u vertellen dat dit niet echt leuk is als je naar een spannende Champions League wedstrijd zit te kijken.  

Als u de historie van mijn correspondentie leest in uw dossier kunt u zien dat er al 2 x een monteurs afspraak gemaakt zou worden hetgeen echter nooit is nagekomen. Uw bewering dat u mijn gemelde problemen niet herkent is dan ook volkomen onjuist mede ook omdat Odido zelf heeft gezegd met metingen geconstateerd te hebben dat het verbindings probleem waarschijnlijk wordt veroorzaakt door een capaciteits probleem in de wijkcentrale en dat hier door derden met spoed aan gewerkt zal gaan worden. Omdat mijn verbindingsproblemen nog steeds hetzelfde zijn als in december 2023 mag ik veronderstellen dat hier nog steeds niets aan gedaan is.

Graag uw reactie,

Rein Vetten

 

 

Reputatie 4
Badge

Aangezien het probleem niet opgelost is, verbaast het mij dat het amtwoord van @Cheyenne van Odido als “beste antwoord” geselecteerd is. De helpdesk hier kijkt veel minder naar vragen die al “beantwoord” zijn, dus waarom een post als “antwoord” selecteren als het nog niet opgelost is?

En als je hier het forum zo doorbladert is het ook vreemd dat dit probleem “niet herkend” wordt.
Ik zie regelmatig vergelijkbare klachten voorbijkomen.

Odido is van de multicast-TV van T-Mobile overgestapt op unicast naar iedere klant afzonderlijk.
Dat maakt terugspoelen mogelijk zonder dat er in je ontvanger een harddisk aanwezig hoeft te zijn, maar stelt veel hogere eisen aan de infrastructuur van Odido zelf.
Het lijkt er sterk op dat die nog niet up to date is, en dat dat een groot deel van de problemen veroorzaakt.

Maar dat wil je als Odido natuurlijk niet toegeven, dus zadel je je klanten op met “doe eens een bedrade speedtest naar de eerste hop”.

Jammer.

Reputatie 6
Badge +2

@reinvetten Dank je wel voor duidelijke terugkoppeling. Ik begrijp goed dat je onderhand door alle bomen het bos niet meer ziet, mijn excuses hiervoor. Ik leg je graag uit hoe het precies zit! 

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over jouw situatie. Ik zie inderdaad dat er voor dit probleem al eens een ticket naar onze technische dienst is aangemaakt. Deze is destijds gesloten met het verzoek of wij om een filmpje willen vragen. Waarom dit tot nu toe nog niet eerder gebeurd is, durf ik niet te zeggen. De conclusie is in ieder geval dat wij hier in oplettender mogen zijn. Hoe het ook zij, ik wil heel graag dat dit wordt opgelost, zodat je binnenkort weer optimaal TV kunt kijken!

Om gericht op zoek te gaan naar een werkende oplossing heeft de technische dienst het filmpje nodig. Op dit moment kunnen zij het probleem namelijk niet reproduceren. Wil je dit alsnog naar ons sturen? Je kunt dit met mij delen in dit topic middels een WeTransfer link. 

Wil je mij daarnaast ook vertellen welk merk/type TV je hebt en op welk besturingssysteem deze draait? Alvast super bedankt voor alle moeite! 💛

 

Reputatie 6
Badge +2

@henkdeleeuw Dank je wel voor het aankaarten! 

Je hebt inderdaad goed gezien dat dit niet het beste antwoord is. Eén van onze taken binnen het Moderatieteam is om het beste antwoord te selecteren wanneer deze zich presenteert. Dit kan van iedereen komen, Community gebruikers, Superusers of iemand van het Moderatieteam. Het belangrijkste is dat iedereen die op zoek is naar antwoorden op zijn of haar vragen, dit antwoord ook makkelijk kan vinden op onze Community. 

Uiteraard zijn wij ook maar mens en kan het zijn dat dit eens een keer niet goed gaat. Ik kan je in ieder geval met trots garanderen dat wij hier met het hele team 100% bovenop zitten! 

@reinvetten Dank je wel voor duidelijke terugkoppeling. Ik begrijp goed dat je onderhand door alle bomen het bos niet meer ziet, mijn excuses hiervoor. Ik leg je graag uit hoe het precies zit! 

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over jouw situatie. Ik zie inderdaad dat er voor dit probleem al eens een ticket naar onze technische dienst is aangemaakt. Deze is destijds gesloten met het verzoek of wij om een filmpje willen vragen. Waarom dit tot nu toe nog niet eerder gebeurd is, durf ik niet te zeggen. De conclusie is in ieder geval dat wij hier in oplettender mogen zijn. Hoe het ook zij, ik wil heel graag dat dit wordt opgelost, zodat je binnenkort weer optimaal TV kunt kijken!

Om gericht op zoek te gaan naar een werkende oplossing heeft de technische dienst het filmpje nodig. Op dit moment kunnen zij het probleem namelijk niet reproduceren. Wil je dit alsnog naar ons sturen? Je kunt dit met mij delen in dit topic middels een WeTransfer link. 

Wil je mij daarnaast ook vertellen welk merk/type TV je hebt en op welk besturingssysteem deze draait? Alvast super bedankt voor alle moeite! 💛

 

Naar aanleiding van uw wederom teleurstellende antwoord en de onwil van uw technische dienst om het probleem nu eens klantvriendelijk en gericht op te lossen ben ik nog even in mijn Odido dossier gedoken 

Op 6-12-2023 is mijn Odido aansluiting gerealiseerd. Enkele uren later waren er direct problemen met de kwaliteit van het beeld en geluid en blokkeerde de Odido app regelmatig. Op 7-12-2023 gebeld met  het aansluitbedrijf ( 0882000190 ) met als antwoord dat ik de klantendienst van Odido moest bellen met daarbij de opmerking dat ik eerst alles maar een paar keer van de stroom moest halen en opnieuw moest aansluiten en dat dan het probleem wel opgelost zou zijn. Dit gedaan hebbende werkte niet echt en toen ook de app steeds vastliep heb ik op 13-12-2023 voor het eerst contact opgenomen met uw klantenservice. Reeds in dit gesprek heb ik alle gegevens van mijn Samsung Neo Qled TV en van mijn modem inclusief alle serienummers etc doorgegeven. De eindconclusie van het gesprek was dat het modem wel kapot zou zijn en dat er per omgaande een nieuw modem zou worden opgestuurd. Toen dit na een paar dagen nog niet binnen was heb ik wederom gebeld en werd er gezegd dat er iets was fout gegaan. Uiteindelijk heb ik het modem pas 21-12-2023 ontvangen. Dus vanaf 13-12-2023 t/m 21-12-2023 geen tv en internet. Gelukkig heb ik deze periode het Ziggo wi-fi  netwerk van de buren kunnen gebruiken waarmee ik in deze periode geen enkel storing heb gehad.

Na het installeren van het nieuwe modem nog steeds dezelfde problemen. Haperend beeld en geluid en een app die niet goed werkt. Ook een nieuwe afstandsbediening loste het probleem met de app niet op. Na lange gesprekken op 5, 8 en 12 januari met uw klantenservice en het uitvoeren van allerlei testen werd door Odido voorgesteld om met een media box te gaan werken welke eveneens via wi-fi te gebruiken was. Ondanks dat het toepassen van een mediabox ( meerprijs ) oorspronkelijk niet de bedoeling was ben ik hiermee akkoord gegaan en heb deze geïnstalleerd.

Vanaf het eerste moment bleek dat de kwaliteit van het beeld gelukkig beter was maar het regelmatig onderbreken van het beeldsignaal , springt op zwart met vermelding dat er geen wi-fi signaal is, en geluid dat spontaan hard of zacht schakelt is nog steeds aanwezig.

Op 18-1-2024 heb ik contact gehad met een techneut van Odido genaamd Ronald. Hij gaf mij de garantie dat als ik de mediabox rechtstreeks met een utp kabel op het modem zou aansluiten het probleem opgelost zou zijn. Dit heeft inderdaad een poosje gewerkt maar al snel bleek dat ook deze verandering niet het gewenste resultaat had. Integendeel, het werd alleen maar erger met zoals al gemeld vorige week in 4 dagen tijd 12 onderbrekingen waarvan enkele minuten lang duurde.  Naar aanleiding van deze vele storingen heb ik de mediabox weer in de oorspronkelijk staat hersteld maar bv gisteravond waren er. weer 3 kortstondige onderbrekingen van het signaal.

Kortom , na totaal 91 minuten bellen, een meerprijs voor de mediabox betalen maar vooral heel erg veel ergernis is er nog steeds geen oplossing.   

Indien er nu wederom geen oplossingsgericht antwoord komt zal ik mijn contract op basis van het leveren van een wanprestatie opzeggen en overwegen mijn complete verhaal te delen op sociaal media.

Rein Vetten

 

    

Reputatie 6
Badge +2

@reinvetten Dank je wel voor je uitgebreide terugkoppeling, ik kan mij goed voorstellen dat het geduld onderhand op is. Hoe graag ik het ook wil, kan ik dit niet 1, 2, 3 voor je oplossen, daar wil ik graag eerlijk over zijn. 

De problemen die je benoemd over jouw Mediabox zijn bij ons bekend en hier wordt al een tijd aan het werk. Gelukkig zijn mijn collega’s van het TV Team zo ver dat de beta versie van de update die er aankomt wordt getest. Zodra dit allemaal goed gaat, wordt dit uiteraard ook uitgestuurd naar klanten. Wanneer dit precies is, durf ik op dit moment alleen niet met zekerheid te zeggen. 

Gezien je de Mediabox alleen hebt aangeschaft, omdat de Odido TV app niet werkt op jouw Samsung, ga ik de kosten hiervoor voor een half jaar vergoeden. Ik heb dit meteen voor je in het systeem gezet, je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. Het bedrag zal worden verrekend met een volgende factuur. 

Betreft de TV app op jouw Samsung NEO QLED (QE55QN92AATXXN), klopt het dat het bouwjaar hiervan 2021 is? Er is voor dit bouwjaar namelijk een nieuwe update uitgekomen. Wil je eens in de instellingen van de app kijken welke versie van de app je op dit moment gebruikt?

Ik begrijp nogmaals echt goed dat je liever geen filmpje stuurt, maar zoals ik eerder aangaf is het probleem niet te reproduceren door ons TV Team. Hierdoor wordt het lastig om het op te lossen. Ik zou het enorm waarderen als je dit wilt sturen, dan zorg ik er meteen voor dat het bij de juiste mensen terecht komt! 

 

Goede morgen,

In uw antwoord stelt u dat ik liever geen filmpjes stuur maar dat is een verkeerde voorstelling van zaken. Bijgaande nu 2 filmpjes. Zwart beeld met wel geluid. Aanvullend hierop komt er rechtsboven een gevaren driehoekje met uitroepteken in beeld wat na een paar seconden in beeld te zijn geweest verdwijnt dus ben je altijd te laat om dit te filmen. Vandaar mijn stellingname dat het m.i weinig zin heeft om een filmpje te maken met zwart beeld. Gisteravond had ik weer een tiental heel kortdurende (2  a 3 seconden) onderbrekingen.

Bijkomend probleem sinds enkele dagen is dat als je zapt naar een andere zender het ingestelde geluid van de gezochte zender helemaal wegvalt. Door weer door te schakelen naar een volgende zender en direct weer terugschakelen naar de gekozen zender komt het ingestelde geluid weer terug.

Mijn tv is inderdaad uit  2021 die is ingesteld op automatisch updates uitvoeren. Ik heb nog even gecontroleerd of ik de nieuwste update heb. De tv geeft aan dat hij up-to-date is.

https://share.icloud.com/photos/031IipmAq_dknVlTZS_Cy7whw

Reputatie 6
Badge +2

@reinvetten Super bedankt voor de genomen moeite en mijn excuses voor de verkeerde aanname! 

Alhoewel het lijkt dat mijn collega’s er niks mee kunnen, helpen de filmpjes zeker in het onderzoek. Wil je mij alleen nog vertellen of deze filmpjes en de problemen die je in jouw laatste bericht omschrijft gaan over de Mediabox of de Odido TV app? 

Ik verneem het graag, dan zet ik het meteen door naar mijn collega’s van het TV Team! 

Alle problemen doen zich voor met de mediabox. De app gebruik ik niet meer vanwege alle eerdere problemen

Alle problemen doen zich voor met het gebruik van de mediabox. De app gebruik ik niet meer vanwege de eerder genoemde klachten

 

Reputatie 6
Badge +2

@reinvetten Heel erg bedankt voor je terugkoppeling! 

Ik heb alles meteen genoteerd in het systeem. Na verder onderzoek, kom ik er achter dat er iets niet helemaal goed gaat met jouw internetverbinding. Dit heeft ook invloed op het signaal naar de Mediabox. Ik heb daarom meteen een monteur aangestuurd, zodat deze eens met je mee kan kijken. 

Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

Reageer