Beantwoord

Kan je ook opnemen met T-mobile thuis?

  • 10 February 2020
  • 38 reacties
  • 4748 Bekeken

Reputatie 3

Goedemiddag,

Ik heb een vraag. Ik ben aan het rondkijken bij T-mobile en heb een vraag over TV. Als ik het bestelproces doorloop dan zie ik dat je kan pauzeren en kan terugkijken, maar er word nergens de vraag gesteld of ik wil opnemen?
Ik neem aan dat er een andere box is als je op wil kunnen nemen? Zo ja hoe maak ik dat kenbaar bij het bestellen?

Groeten

Erik

icon

Beste antwoord door stefan.1997 10 February 2020, 20:17

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Tuurlijk ben je als tester betrokken bij het team dat een applicatie of dienst bouwt. Samen zorg je dat er een goedwerkend product uit komt. Als tester log je defects, bespreek je die, geef je advies. Hoort bij de kwaliteitsrol die vervuld wordt en waarover een positief of negatief advies gegeven wordt. Volgens mij zeggen we daarover niets anders. 

Wat ik niet begrijp is dat je uit mijn verhaal kunt halen waarom het lang duurt. Hierover zeg ik namelijk niets.

 Qua cloud opname of tv platform is juist bar weinig gecommuniceerd. Wel zijn er door oplettende communityleden aanknopingspunten gevonden voor cloud en via TotaalTV is er gerucht naar voren gekomen over een launch richting zomer 2019. Vorig jaar is door T-Mobile informeel gedeeld dat ze aan het tv product werkten. Daar werd via geruchten zomer en daarna najaar van gemaakt. Pas medio december is een waarschijnlijke launch in Q1 ter sprake gekomen en dat er een field test zou starten met een selecte groep. In dit geval is het - geheel eens - een gebrek aan communicatie. 

PS: van harte met het 30 jarig jubileum.🎉🎂

Reputatie 3

@TAVL ik heb vorig jaar augustus een abonnement genomen omdat een "techneut" van T-Mobile  me had verteld dat eind 2019 het opnemen in de cloud zeker in de lucht zou zijn.🤭 Achteraf was dat natuurlijk een verkoper, maar wist ik veel,  toen had ik nog geen ervaring met de T-Mobile werkwijze met dit soort processen. Een leermomentje zullen we maar zeggen.

Dat het lang duurt staat volgens mij niet ter discussie.

De communicatie van T-Mobile maakt het er niet beter op, zoals ook door jou al geconstateerd.

Omdat in onze situatie opnemen in de cloud een vereiste is, voel ik me dus voor de gek gehouden.

Omdat  mijn contract nog maar tot augustus loopt, en ik niet verwacht dat een en ander dan werkt, ben ik alsdan genoodzaakt een andere provider te nemen.

En in reactie op de PS: inmiddels is de 40 jaar al gepasseerd, heb ook nog wat andere dingen gedaan.😂

Eigenlijk stap ik nooit over als het gaat om providers, verzekeringen, etc. Toch, door financiële omstandigheden, heb ik recent besloten om van KPN over te stappen naar T-Mobile. Mijn leven tot nu toe nooit anders gehad en eigenlijk altijd tevreden geweest, zowel over tv, internet als mobiel. Vandaag T-Mobile Thuis geïnstalleerd, alles verliep vlot, gemakkelijk en naar tevredenheid. Helaas ontdekte ik op dat moment dat ik geen programma's kan opnemen. Ik ben niet anders gewend en ging er vanuit dat anno 2020 TV programma's opnemen wel standaard is. Ik baal nu enorm dat deze functie mist, ik kijk bijna nooit live tv en neem alles op. Nu zit ik aan dit contract vast maar heb er echt spijt van, opnemen is essentieel. Als het dan ook nog eens 5 euro extra gaat kosten zodra het ooit een keer beschikbaar komt, is het financieel gezien ook al minder interessant. Helaas zit ik nu een jaar aan mijn contract vast maar zonder verbetering stap ik dan op die datum toch maar weer terug naar kpn. Jammer dat ik hier niet eerder op gelet heb.

 

Edit: ik lees dat ik tot 14 dagen na installatie het contract nog kan ontbinden? Helaas ga ik daar dan gebruik van maken. Jammer, soms is vernieuwing ook leuk, maar blijf dan toch maar bij het oude vertrouwde. 

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @Justinos ,

Welkom bij T-Mobile Thuis. Wat balen dat je de opnamefunctie mist. Niet tof. T-Mobile zit tussen het opnemen via een decoder met harde schijf en via de cloud in. Vandaar dat je dit nu niet kunt kiezen bij de aanschaf, maar zoals het er nu uit ziet zal opnemen binnenkort beschikbaar komen. Tenminste dat haal ik uit de berichten van webcare op deze klant-helpt-klant community. Dit traject heeft een stuk langer geduurd dan gepland.

Een contract ontbinden op bedenktijd kan enkel binnen 14 dagen na afsluiten van het contract. Dus op het moment dat je getekend hebt. Dat heet wettelijke bedenktijd. Dat is dus niet pas op het moment dat je diensten actief worden. Met de aanstaande veranderingen hoop ik  dat je toch een goede ervaring zult hebben bij T-Mobile Thuis. 

Reputatie 3

@Justinos @TAVL daar gaan we weer met terminologie als "binnenkort beschikbaar" en "aanstaande veranderingen"......ik hoor soortgelijke gemeenplaatsen al sinds vorig jaar augustus dus wat mij betreft kunnen we dit scharen onder de aan het lijntje houden tactiek.

Als T-Mobile lang genoeg binnenkort blijft zeggen krijgen ze uiteindelijk natuurlijk gelijk, hangt maar net af van hoe je binnenkort wenst te definiëren.🤭

Reputatie 7
Badge +4

Jup. En terecht. Er is vaker aangegeven dat iets kwam en last minute uitgesteld moest worden. In dit geval...

Reputatie 3

@TAVL ..... maakt T-Mobile het wel heel erg bont wil je zeggen? Zoniet dan zeg ik dat wél.😂

Reputatie 7
Badge +4

...breken ze tradities. 🤪

Nee, grapje. Het is dichtbij.

Reputatie 3

Dichtbij en toch zo veraf 😂🤭

Reputatie 7
Badge +1

Een bekend historisch figuur heeft ooit volgens de overlevering de woorden gesproken “gij weet dag noch uur wanneer hij wederkomt” in het licht van deze uitspraak heeft T-Mobile ook haar tv platform gelanceerd, m.a.w. het kan er zo zijn maar ook nog jaren duren.

Dus gewoon rustig :rage: afwachten want eens zal het komen.

Reputatie 3

Ik wacht "rustig" af, tot begin augustus, dan loopt m'n contract af en ga ik op zoek naar een partij, waar ik wél m'n favoriete programma's kan opnemen.

Reputatie 7
Badge +1

Ik ben “bang” voor T-Mobile dat er heel veel klanten zijn  die er net zo over denken, voor mij maakt het niet uit daar ik nooit wat opneem of zelden iets terug kijk, maar begrijp wel dat veel klanten dat juist wel fijn vinden.

En hoe men er ook overdenkt maar in mijn beleving heeft T-mobile het aan zich zelf te danken als klanten weglopen na afloop contract.

Reputatie 7
Badge +4

Gelukkig ben ik geen historisch figuur. Dat maakt verschil. 🤐

Reageer