Kwaliteit televisie

  • 30 August 2022
  • 9 reacties
  • 675 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Goedemiddag,

 

Ik zit erover te denken over te stappen naar T-Mobile thuis. Er ligt hier al een glasvezelverbinding dus het internet zou allemaal geen probleem moeten zijn. Nu lees ik echter wel veel over matige kwaliteit van televisie sinds een overstap naar een nieuw platform ongeveer een jaar geleden.

Is het nog steeds zo dat hier veel klachten over zijn, of is er in de tussentijd al veel in verbeterd en is de kwaliteit nu goed?


9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @BBR92  Ik ben 4 Jan, 2022 van Ziggo en KPN overgestapt naar T-mobiel TV en ik mag niet klagen in Utrecht. (Glas) ik kijk zonder boxen op beide 📺 

Wij zijn dus goed te spreken over de kwaliteit van beeld en mogelijkheden. Het opnemen liep bij mij niet echt lekker dus dat heb ik opgezegd, gelukkig kan je ook terug kijken. 

Reputatie 7
Badge +1

Hoewel ik altijd huiverig was om van het oude naar het nieuwe platform over te gaan en dit zolang mogelijk heb uitgesteld ben ik onlangs n.a.v. van een modemswap toch over gegaan, eerlijk gezegd met lood in de schoenen.

Nu ik een tijdje op het nieuwe platform zit moet ik heel eerlijk bekennen me het erg meevalt, ik kijk in de woonkamer op een LG Oled 55” tv via een Amino 610 box welke is aangesloten op een HDMI 4K 120Hz aansluiting de bij de box geleverde kabel gebruik ik niet maar een highspeed HDMI (18gb/s) 

Op de slaapkamer staat een Panasonic 39” led tv ook daar goed beeld, ook voetbalwedstrijden zijn zonder haperingen te volgen.

Reputatie 6
Badge

Hoewel ik altijd huiverig was om van het oude naar het nieuwe platform over te gaan en dit zolang mogelijk heb uitgesteld ben ik onlangs n.a.v. van een modemswap toch over gegaan, eerlijk gezegd met lood in de schoenen.

Nu ik een tijdje op het nieuwe platform zit moet ik heel eerlijk bekennen me het erg meevalt, ik kijk in de woonkamer op een LG Oled 55” tv via een Amino 610 box welke is aangesloten op een HDMI 4K 120Hz aansluiting de bij de box geleverde kabel gebruik ik niet maar een highspeed HDMI (18gb/s) 

Op de slaapkamer staat een Panasonic 39” led tv ook daar goed beeld, ook voetbalwedstrijden zijn zonder haperingen te volgen.

En de kijkafstand tot de 55” is? Wat de Panasonic betreft had ik idd niet anders verwacht ...

Reputatie 7
Badge +1

Ik woon in een klein appartement, de maximale afstand naar de tv is ongeveer 3,5 meter gerekend vanaf het punt waar ik het meest zit, kijk ik vanaf de bank is het minder ongeveer 2,5 meter

Reputatie 6
Badge

Ik woon in een klein appartement, de maximale afstand naar de tv is ongeveer 3,5 meter gerekend vanaf het punt waar ik het meest zit, kijk ik vanaf de bank is het minder ongeveer 2,5 meter

Van 3,5 meter zullen de meeste onvolkomendheden niet opvallen op een 55”, van 2.5 meter zal dat van het voetbal toch al iets moeten gaan opvallen maar volgens ‘de literatuur’ zou het beeld voor een uitzending beoordeeld moeten worden op een afstand van 3x de hoogte van het scherm (wat voor een 55” op zo'n 2,1 meter uitkomt). T-Mobile houdt zich gewoon niet aan de voorschriften van de EBU … (al is het misschien eerder gericht aan de zenders)

Reputatie 7
Badge +1

Ik ben nu naar de beste club uit de KKD competitie op ESPN aan het kijken, en het beeld is gewoon perfect geen enkele vorm van blokvorming of artefacten of hoe het ook heet, eerlijk gezegd is het verschil met het oude platform nihil.

In ieder geval veel minder dan ik had verwacht op basis van de topics op het forum, of het meespeelt dat de afstand tv naar modem hooguit 4 tot 5 mtr maximaal is heb ik geen idee van zowel de tv als de box zijn via een switch bedraad aangesloten op het modem, de switch ligt in dit geval achter de tv.

Reputatie 6
Badge

Alles staat en valt met de kijkafstand. Met een bitrate als deze is het technisch al onmogelijk om geen blokvorming te hebben, dat het niet opvalt van een bepaalde kijkafstand wilt niet zeggen dat het er niet is. Op een afstand van 2,1 meter van een 55” is dit zeker wel zichtbaar … (en ook zeker niet nihil verschil tov het oude platform waar ik nog altijd op mag verblijven).

Reputatie 6
Badge

Alles staat en valt met de kijkafstand. Met een bitrate als deze is het technisch al onmogelijk om geen blokvorming te hebben, dat het niet opvalt van een bepaalde kijkafstand wilt niet zeggen dat het er niet is. Op een afstand van 2,1 meter van een 55” is dit zeker wel zichtbaar … (en ook zeker niet nihil verschil tov het oude platform waar ik nog altijd op mag verblijven).

Met de toevoeging dat het beeld zo snel gaat dat het niet snel storend zal zijn. Bij langzamere en stilstaande fases is het best redelijk/goed (/[te]scherp) te noemen allemaal ...

Reputatie 6
Badge

Toch nog een laatste extra toevoeging dat deze (bovenstaande) screenshot niet 100% representatief is, lijkt erop dat er toch een aardig stukje compressie op zit nog. Live kijkend via de browser ziet het er wel een tikkeltje beter uit.

 

Hoe het eruit moet zien:

 

Hoe het eerste plaatje er vergelijkingsgewijs uitziet:

 

Reageer