Beantwoord

Lampje tv box blift rood

  • 2 January 2024
  • 5 reacties
  • 115 Bekeken

 Nu dit weer: tv doet het wel, maar de tv box van Odido die we nu een tijdje hebben, laat (veel fe) vaak een rood lampje zien. 
Stekker er uit, weer aansluiten, dan gaat het lampje wel weer aan. Maar zoiets moet een uitzondering zijn, geen regel. 
 

Gewoon een betrouwbare normale tv aansluiting verzorgen: kán Odido dat eigenlijk wel?

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 3 January 2024, 12:28

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @aruiver, goed dat je dit laat weten! We kunnen dit zeker leveren en wil er dan ook graag voor zorgen dat jij hiervan kunt genieten. Een rood lampje betekent dat de TV Box op stand by staat. Ik ben daarom heel erg benieuwd wanneer je dit lampje ziet, want de TV Box schakelt zichzelf uit na om en nabij 4 uur. Klopt het dat je dan al even geen televisie hebt gekeken? Je kan dan trouwens de TV Box aanzetten via de afstandsbediening, je hoeft deze niet van de stroom te halen.

Is de situatie anders en springt de TV Box willekeurig op dit rode lampje? En gaat deze dan ook niet meer aan via de aan-knop op de afstandsbediening maar moet je de TV Box echt herstarten? Geef mij zoveel mogelijk informatie over wat er precies speelt op zo'n moment. Dankjewel!

Als ik bovenstaande goed begrijp, verplicht Odido de kijker om de speciale Odido afstandsbediening te gebruiken, in plaats van de vertrouwde afstandsbediening van de eigen tv. Wil je toch je eigen vertrouwde afstandsbediening gebruiken, en je kijkt niet de hele dag tv, dan rest je niets anders dan de stekker van de T.V. box elke keer uit de box te halen en weer in te pluggen, als je normaal tv wilt kijken.

Dit is de situatie die we nu vrijwel elke dag moeten meemaken, Wat een ellende.

Reputatie 6
Badge +2

@aruiver Ik help je graag verder, zodat je dit niet meer ervaart! Zoals @Cheyenne van Odido uitlegt, betekend een rood lampje, dat de TV Box op stand-by staat. Dit gebeurd na ± vier uur, mits de TV niet wordt gebruikt. Ik adviseer je dan ook om de TV Box uit te zetten als er geen TV wordt gekeken. Mocht de TV Box uitvallen terwijl je TV kijkt, laat het mij dan weten, ik zoek graag naar een oplossing. 

Het is natuurlijk net waar jouw voorkeur ligt, maar je kunt jouw Odido afstandsbediening koppelen met de TV. Op die manier bedien je de aan/uit knop en het geluid met één afstandsbediening. Op onze website lees je hoe je dit doet: TV afstandsbediening | Odido 

Mocht je dit niet willen, dan kun je er voor kiezen om je huidige TV Box om te ruilen voor onze nieuwe Mediabox. Het is met de Mediabox wel mogelijk om de afstandsbediening van de TV te koppelen met de box. Houd er wel rekening mee dat er nog wat issues zijn omtrent de afstandsbediening die geleverd wordt bij de Mediabox. We zijn hiervan op de hoogte en werken hard aan een oplossing! In dit topic lees je alles over de nieuwe Mediabox en de updates over de afstandsbediening: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community. Laat je mij weten of je dit wilt?

De afstandsbediening van onze samsung tv heeft een fraai slank design, er zijn aparte knoppen voor streamingdiensten en de bediening is bekend.
Odido verplicht ons echter blijkbaar om de eigen afstandsbediening te gebruiken, met minder handige functies. Want: zonder die afstandbediening gaat de tv box niet aan of uit blijkbaar. 
enfin, we hebben nu dus twee afstandsbedieningen op tafel: de klantvriendelijke samsung afstandsbediening en het verplichte lompe ding van Odido.

 

daarbij: ook met de tx box aan, lopen de stemmen en het beed van de tv niet gelijk. 
Zolang we nog vast zitten aan Odido vanwege de glasvezel aansluiting, moeten we hier aan wennen.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @aruiver, de sync tussen het beeld is geluid is bij ons bekend. Wel verzamelen we nog steeds voorbeelden om de technische dienst van zoveel mogelijk informatie te voorzien. Bij jou wil ik dit ook heel graag doorzetten! Kun je mij onderstaand vertellen:

  • Merk je dit op specifieke zenders of alle zenders?
  • Kun je één of twee voorbeelden geven van programma's waarbij het beeld en geluid niet gelijk liepen? Graag de zender, naam van het programma en de datum/tijd

Super bedankt voor het aanleveren, dat waardeer ik!

Reageer